За тези, които са се надявали на plug-in хибридна версия на Jeep Gladiator, новините не са добри. Jeep официално прекрати разработката на Gladiator 4xe, слагайки край на месеци спекулации и оставяйки разочаровани феновете, които искаха по-екологичен и икономичен пикап от среден клас. Ходът е изненадващ, тъй като Jeep от известно време намекваше за подобна възможност, но под новото ръководство на Stellantis приоритетите очевидно са се променили.
Какво се случи с Gladiator 4xe
По-рано тази година изпълнителният директор на Jeep Антъни Филоса потвърди, че Gladiator 4xe е в процес на разработка, и обеща, че хибридът в крайна сметка ще се присъедини към гамата. Според Automotive News обаче тази увереност вече се е изпарила, след като компанията майка Stellantis е променила курса си по отношение на плановете за преминаване към електрически автомобили, а Gladiator 4xe се е превърнал в една от първите жертви на тази промяна.
В официално изявление Stellantis обясни, че предвид променящите се предпочитания на клиентите към електрически пикапи, компанията преоценява продуктовата си стратегия и вече няма да включва електрифициран вариант на Gladiator в гамата на Jeep. За много фенове това е разочароващ обрат. Популярността на Wrangler 4xe доказа, че купувачите на Jeep са отворени към plug-in хибриди, когато са добре направени. Версия на Gladiator би дала същата възможност и на купувачите на пикапи, но очевидно Jeep вече вижда нещата по друг начин.
Защо Jeep се отказа от проекта
Каква е причината за прекратяването на проекта? Решението се свежда до комбинация от разходи, стратегия и променящо се потребителско търсене. Въпреки че V8 версията на Jeep Wrangler остава на пазара, доскоро Stellantis напредваше с мащабна програма за електрическо задвижване, обещавайки plug-in или изцяло електрически варианти за почти всяка своя марка. След като обаче Филоса вече не ръководи Jeep, се наблюдава корекция на курса. Компанията иска да инвестира в автомобили, които смята, че клиентите действително искат в момента, и очевидно plug-in хибридният пикап не е сред тях. В крайна сметка търсенето на Wrangler V8 остава високо.
От Jeep настояват, че ще продължат да инвестират ресурси в Gladiator, но не и в хибридна форма. Това вероятно означава повече нива на оборудване, допълнителни възможности за персонализация и евентуални актуализации на гамата от двигатели с вътрешно горене, за да се запази конкурентоспособността на пикапа. Дали това е намек за бъдещ Gladiator SRT?
По-важният въпрос е какво сигнализира решението на Jeep за бъдещето на хибридните пикапи. Ако компанията не смята, че плъгин хибриден Gladiator има смисъл, това може да означава, че търсенето все още не е достатъчно силно. Други производители залагат всичко на хибриди и електромобили, но отстъплението на Jeep може да ги накара да се замислят. Ford и GM със сигурност ще следят отблизо, защото ако този ход на Jeep се окаже успешен, те може да преосмислят собствените си планове за преминаване към електрически пикапи.
В крайна сметка Jeep реши, че Gladiator 4xe не си заслужава инвестицията – новина, която е трудна за преглъщане от феновете, които го очакваха. Вместо да поведе сегмента на средноразмерните пикапи с нещо ново и насочено към бъдещето, засега Jeep се придържа към двигателите с вътрешно горене и, с малко късмет, към нов SRT модел. Тази възможност съществува, след като Stellantis възроди подразделението SRT. Това може и да зарадва традиционалистите, но оставя всички останали с въпроса дали Jeep не направи крачка назад, точно когато останалата част от индустрията се движи напред.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща

