Jeep Wagoneer S: Електрически дебют с мощност и лукс

Jeep се стреми да се възползва от сравнително силните си позиции в сегмента на електрифицираните автомобили със своя първи изцяло електрически модел – Wagoneer S. Този SUV е насочен към купувачите в популярния пазар на луксозни спортни автомобили от среден клас.

Марката представи Wagoneer S още през 2024 г., но моделът беше съпътстван от сериозни проблеми с електрониката, които доведоха до изтегляния и подкопаха доверието на потребителите. От Jeep твърдят, че са внедрили решения на тези проблеми в новия модел 2025 г. По време на тестовото шофиране в района на Детройт не бяха забелязани никакви нередности, свързани с предишните дефекти.

Какво е новото за модел 2025 г.

Освен споменатите софтуерни подобрения, двуредовият петместен Wagoneer S навлиза в първата си пълна моделна година с ново ниво на оборудване. Към представения в края на 2024 г. вариант Launch на цена от 72 195 долара се присъединява и опция Limited за 67 195 долара. Тази нова версия е лишена от някои луксозни функции, стилни интериорни и екстериорни елементи, както и от част от мощността на по-скъпия си събрат. В същото време пробегът остава непроменен – около 473 км (според EPA) и за двата модела.

Дизайн

Wagoneer S е незабавно разпознаваем като SUV на Jeep, запазвайки много от характерните дизайнерски черти на марката – предна решетка със седем секции, масивни заоблени странични панели, трапецовидни арки на калниците и широка задна част, подчертана от тънки хоризонтални стопове.

При по-внимателен поглед става ясно, че „решетката“ е само декоративна, тъй като отпред няма двигател за охлаждане. Wagoneer S има по-ниска стойка и по-рязко скосен заден прозорец, над който е разположен конзолен спойлер. Тези елементи подобряват аеродинамиката и съответно пробега. Въпреки това, почти няма други черти, които да го отличават като електрически автомобил. Решението изглежда умишлено, тъй като Jeep очевидно иска този модел да бъде възприеман като също толкова способен извън пътя, колкото и бензиновите му аналози.

Jeep също така продължава стремежа си към луксозния сегмент, който марката следва с най-големите и скъпи модели като Grand Wagoneer. Това е особено забележимо в интериора, където се предлагат перфорирани седалки с текстилни кантове, превключватели от истински набразден метал, декоративни материали с керамично покритие и до четири различни LCD екрана: един пред водача, два в централната конзола и един пред пътника до него.

Задвижване и хардуер

И двете нива на оборудване разполагат с батерия с капацитет 94 кВч и два електромотора – по един за всяка ос, което осигурява задвижване на всички колела. При версията Limited мощността е 500 к.с., докато при Launch Edition тя достига 600 к.с.

Налични са различни режими на шофиране – Eco, Sport, Sand и Snow. Те променят настройките на педала на газта, волана, спирачките, системата за задвижване на всички колела и контрола на сцеплението, за да осигурят по-безопасно или по-бързо придвижване по разнообразен терен. В режим Sport контролът на сцеплението се изключва, което може да направи пълното ускорение малко по-непредвидимо.

Въпреки че и двете нива на оборудване са сравнително добре оборудвани, разликата от 5000 долара между тях води до значителни разлики. Освен допълнителните 100 к.с., Launch Edition включва отлична аудиосистема McIntosh с 19 високоговорителя и мощност 1200 вата, седалки с красиви шевове, като предните предлагат функция за масаж, а всичките четири крайни места са с отопление и вентилация. Добавени са още таван от велур, електрическо регулиране на волана, LCD екран за пътника и 20-инчови джанти и елементи в черен цвят. Това прави по-достъпния Wagoneer S Limited да изглежда по-малко луксозен и леко разочароващ в сравнение.

Динамика

Версията Launch Edition напълно оправдава името си, като е способна да ускори този близо тритонен SUV от 0 до 100 км/ч за около 3,4 секунди – динамика, сравнима с Ferrari. Дори по-слабата версия Limited се справя със същото упражнение за по-малко от 4,0 секунди. Тази мощност е повече от достатъчна за всякакви ситуации на магистралата, а системата за задвижване на всички колела гарантира отлично сцепление. Трябва да се отбележи обаче, че мощността се разгръща рязко и може да изненада пътниците.

За съжаление, комфортът на возене при Wagoneer S не е толкова безупречен. Причината може да е в сравнително късото междуосие и значителното тегло на автомобила, или в относително тънките всесезонни гуми, но окачването не се справяше особено добре с поглъщането на неравностите и накъсаната настилка в района на Детройт. При цена от близо 75 000 долара очакванията са за по-гладко пътуване. Спирачките също бяха трудни за дозиране – понякога се усещаха твърде агресивни за ситуацията, а в други моменти изглеждаха недостатъчни, за да се справят с масата на автомобила. Wagoneer S разполага с възможност за безжични софтуерни актуализации, подобно на мобилен телефон, така че инженерите на Jeep може би ще успеят да настроят тези системи по-фино скоро.

Заслужава ли си?

Wagoneer S е скъп за своя клас и макар че версията Launch Edition впечатлява с качествени материали и желани луксозни функции, липсата на финес в комфорта на возене го прави трудно препоръчим на тази цена. Конкуренти като значително по-достъпния Chevrolet Blazer EV (и неговата спортна версия SS), както и по-големи електрически SUV модели като Kia EV9 и Hyundai Ioniq 9, изглеждат по-привлекателни като съотношение между цена и качество. Луксозни електрически спортни модели като Cadillac Lyriq или новия му спортен вариант Lyriq-V предлагат подобни удобства и по-добър комфорт на возене, както и по-атрактивен външен дизайн.

Технически характеристики

  • Тип: Средноразмерен SUV с два реда седалки и електрическо задвижване
  • В производство от: 2024 г.
  • Задвижване: Два електромотора и задвижване на четирите колела; 500 к.с. и 710 Нм въртящ момент (ниво на оборудване Limited); 600 к.с. и 837 Нм въртящ момент (ниво на оборудване Launch)
  • Батерия: 94 кВтч
  • Динамични характеристики: Максимална скорост: 206 км/ч; Ускорение от 0 до 100 км/ч за 4.0 секунди (Limited) и 3.4 секунди (Launch)
  • Тестова цена: 67 790 долара (Limited); 73 195 долара (Launch)

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Прочети още
Предишна/Следваща новина

Подобни публикации