Как Nissan постигна достъпна цена за новия Leaf модел 2026 г.

Nissan Leaf е напълно преработен за моделната 2026 година. Електрическият модел, който се трансформира от хечбек в кросоувър, изглежда по-добре от всякога, разполага с далеч по-луксозен интериор и предлага значително подобрени технологии. Най-важното обаче е, че новият Leaf осигурява много по-голям пробег – до 488 км с едно зареждане, и всичко това на изключително достъпна цена от 31 485 долара, включително таксите за доставка.

Постигането на толкова много срещу толкова малко не е резултат от магия, а от интелигентни инженерни решения, които оптимизират четири ключови области на този нов електрически автомобил.

Правилният подход към батерията

В интервю за HotCars Джеф Тесмър, старши мениджър в отдела за изследвания и разработки на Nissan, отбеляза, че най-големият разход при електромобилите е батерията и затова фокусът е бил върху ефективността.

Тесмър добави, че благодарение на усъвършенстваната система за управление на температурата и отличната аеродинамика (коефициент на въздушно съпротивление от едва 0.26), инженерите са успели да запазят размера на батерията в разумни граници, като същевременно постигнат желания пробег. Същото важи и за представянето при ниски температури. Той обясни, че са проведени множество тестове в Канада, така че спадът в пробега през зимата не би трябвало да е твърде голям, ако клиентите следват препоръките на Nissan за зареждане, като например предварителното климатизиране на батерията.

Към момента трите налични нива на оборудване на Leaf – S+, SV+ и Platinum+ – се предлагат с литиево-йонна батерия с течностно охлаждане и капацитет 75 кВтч. Това е огромно подобрение спрямо отиващия си модел 2025 г., чиито батерии с въздушно охлаждане бяха с капацитет 40 или 60 кВтч и осигуряваха максимален пробег от едва 341 км. Новият модел достига до 488 км, но при по-високите нива на оборудване пробегът е по-малък – 463 км за SV+ и 417 км за Platinum+.

Скоро новият Leaf ще се предлага и с по-малка батерия от 52 кВтч. Все още няма официални данни за пробега с нея, но според Тесмър тя ще бъде умалена версия на батерията от 75 кВтч. Това означава, че може да се очаква пробегът да намалее пропорционално. По-малката батерия е с около 31% по-малък капацитет, което теоретично би намалило максималния пробег до около 336 км – сравнимо с отиващия си модел с опционалната по-голяма батерия.

Неспирният напредък на технологиите

Технологията на батериите напредна изключително много през последното десетилетие и половина, което значително подобрява използваемостта на автомобила. Ако се проследят трите поколения на Leaf, се вижда, че пробегът се е удвоил, без капацитетът на батерията да се е увеличил двойно.

Казано по-просто, натрупаният опит и повишената ефективност през последните 15 години позволяват на компанията да увеличи драстично пробега, без да се налага да увеличава размера на батерията.

Оптимизация на задвижването и платформата

Няма смисъл да се разработва изцяло нова архитектура за един-единствен автомобил, затова производителите разумно използват повторно вече разработени и доказани компоненти. Това се отнася и за елементите на шасито. Новият Leaf използва система с многораменно независимо задно окачване, която е много сходна с тази при модела Ariya.

Тъй като новият Leaf споделя основните си компоненти с по-големия SUV, който се предлага със задвижване на четирите колела, тази функция би трябвало лесно да бъде интегрирана от инженерите на Nissan в близко бъдеще. Все още нищо не е обявено официално, но версия на Leaf със задвижване на всички колела изглежда напълно логична стъпка.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации