Собствениците на електрически автомобили винаги търсят начини да увеличат пробега си, но един шофьор на Hyundai Ioniq 6 намира изненадващо ефективно решение – преминаване към по-малки джанти и гуми. В публикация в Reddit собственикът съобщава за подобрение на ефективността с до 20%, след като заменя стандартните 20-цолови джанти на автомобила с по-малък 17-цолов комплект.
Прост начин за увеличаване на пробега на електрически автомобил
Причината за смяната не е била само търсене на по-висока ефективност. Собственикът обяснява, че е търсил гуми, подходящи за сняг, и в крайна сметка се е спрял на комплект с размер 225/60 R17. По-малкият диаметър и по-тясната контактна повърхност намаляват аеродинамичното и съпротивителното съпротивление, което може да подобри пробега на електрическия автомобил. Той отбелязва „доста осезаем скок в пробега“ и добавя, че преминаването към още по-тесни гуми би могло да увеличи пробега допълнително.
Разбира се, има и компромиси. Собственикът на Ioniq 6 споменава, че шумът от гумите е малко по-силен в сравнение със стандартните 20-цолови и че автомобилът опира по-често отдолу. Той обаче не е сигурен дали това се дължи на смяната на джантите или на налягането в гумите, което в момента е настроено на около 2.3 бара (34 psi). Той обмисля да го увеличи за още по-голяма ефективност. Шофьорът също така посочва, че неговите резултати може да се различават от тези на други, тъй като живее в хълмист район.
Защо този метод работи?
Джантите и гумите са един от най-лесните начини за повлияване на ефективността на всеки автомобил, но ефектът е особено забележим при електрическите превозни средства. По-големите джанти и по-широките гуми често изглеждат по-спортни, но увеличават теглото и съпротивлението при търкаляне. От друга страна, по-малките джанти с по-висок профил на гумите намаляват неподресорената маса и помагат на автомобила да се движи по-ефективно през въздуха, което означава, че е необходима по-малко енергия за изминаване на същото разстояние.
Нарастваща тенденция сред собствениците на електромобили
Този шофьор на Ioniq 6 не е единствен. В различни форуми и общности за електрически автомобили все повече собственици експериментират с по-малки джанти, гуми с ниско съпротивление при търкаляне и по-високо налягане, за да удължат пробега. Тъй като инфраструктурата за зареждане все още е неравномерно развита в много райони, дори скромното увеличение на ефективността може да помогне за намаляване на спиранията за зареждане при дълги пътувания.
Тази история е добро напомняне, че ефективността не винаги се свежда до напреднала аеродинамика или скъпи подобрения на батерията. Понякога решението е толкова просто, колкото смяна на джантите и гумите.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща


Подобни публикации

BYD атакува Япония със Sealion 6, първият си plug-in хибрид за пазара от януари 2026 г.

Електрическият мотоциклет на Ducati тества батериите на бъдещето

Toyota GR Corolla получава обновление за 2026 г. и повече въртящ момент за съществуващи автомобили
