Toyota Sequoia
Тъй като Sequoia е изграден върху платформата GA-F, която споделя с Tundra, не е изненадващо, че използва същия 3,4-литров V6 двигател i-Force Max с две турбини. Подобно на Tundra, в Sequoia този агрегат развива 437 к.с. и 790 Нм въртящ момент. За разлика от пикапа обаче, тук не се предлага стандартен i-Force двигател без хибридна система, което означава, че i-Force Max е стандартен за Sequoia, независимо от избраното ниво на оборудване. Това е така от представянето на третото поколение на пълноразмерния SUV през 2022 г.
Тази мощност превръща модела в способен влекач, като Sequoia може да тегли до внушителните 4320 кг. За да се достигне този максимум обаче, е необходима версията SR5 със задно задвижване. Моделите SR5 със задвижване на четирите колела могат да теглят до 4140 кг. Нивата на оборудване Platinum или 1794 позволяват теглене до 4225 кг, докато Limited е с капацитет от 4220 кг. Версията TRD Pro може да тегли до 4090 кг, а Capstone – до 4210 кг с подходящото оборудване. Според официалните данни на EPA, Toyota Sequoia има среден разход от около 10,7 л/100 км и до 9,8 л/100 км при извънградско шофиране.
Toyota Tacoma
При следващите модели се използва 2,4-литровият турбо редови четирицилиндров двигател T24A-FTS с технологията i-Force Max. Хибридното задвижване беше представено с четвъртото поколение на Tacoma през 2023 г. и генерира системна мощност от 326 к.с. и 630 Нм въртящ момент. Това позволява на хибридния Toyota Tacoma да надмине всеки конкурент в своя сегмент. За сравнение, предходният 3,5-литров V6 двигател в третото поколение на модела предлагаше 278 к.с. и 360 Нм, докато базовият 2,7-литров четирицилиндров мотор беше със скромните 159 к.с. и 244 Нм.
Разбира се, хибридната система означава и по-добра горивна ефективност в сравнение с предишния V6, макар и икономията на гориво да е минимална. Според тестовете на EPA, моделите Tacoma със задвижване i-Force Max имат среден разход до 10,2 л/100 км. Това е подобрение от около 1 л/100 км спрямо най-икономичните V6 версии от 2023 г., които постигаха средно 11,2 л/100 км. По-важното е, че капацитетът на теглене не е значително намален – моделите на Tacoma с i-Force Max могат да теглят до 2720 кг и да носят полезен товар от 775 кг. Нехибридната версия на четвъртото поколение може да тегли до 2950 кг с полезен товар от 773 кг.
Toyota Land Cruiser
Легендарният Land Cruiser отдавна е предпочитаният SUV за феновете на Toyota, които търсят сериозен всъдеход със средни размери и истински офроуд способности. Моделът обаче е бил обект на критики заради високата си цена и лошия разход на гориво. 5,7-литровият V8 двигател с 381 к.с. в предишното поколение имаше среден разход от 16,8 л/100 км, което мнозина смятаха за разочароващо. За да реши този проблем, Toyota избра да оборудва седмото поколение с 2,4-литровия турбо двигател T24A-FTS i-Force Max, като по този начин подобри ефективността до 10,2 л/100 км и превърна новия Land Cruiser във възраждане на една офроуд икона.
С мощност от 326 к.с. той е с 55 к.с. по-слаб от предходното поколение. Въпреки това двигателят i-Force Max на Land Cruiser генерира с 86 Нм повече въртящ момент – 630 Нм в сравнение с 544 Нм за спрения от производство V8. Единствената предлагана трансмисия е осемстепенна автоматична, която предава мощността към стандартната система за постоянно задвижване на четирите колела. SUV моделът се предлага стандартно с централен и заден заключващи се диференциали и може да тегли до 2720 кг с подходящото оборудване.
Toyota 4Runner
Друг SUV на Toyota, задвижван от двигателя i-Force Max, е 4Runner, който започна да предлага хибридно задвижване с представянето на напълно обновения модел 2025 г. Както и при гореспоменатите модели, версията в 4Runner развива до 326 к.с. и 630 Нм въртящ момент. Важно е да се отбележи, че той предлага същия среден разход от 10,2 л/100 км и максимален капацитет на теглене от 2720 кг като актуалните Tacoma и Land Cruiser. Според тестове на изданието Car and Driver, двигателят i-Force Max е помогнал на SUV модела да ускори до 100 км/ч (ориг. 60 мили в час) за впечатляващите 6,7 секунди.
Това е с около секунда по-бързо от версията на Toyota 4Runner Limited модел 2025 г. със стандартния нехибриден двигател i-Force и задвижване на четирите колела. Недостатъкът е, че предимството на хибрида означава по-високи начални цени – от 52 790 долара за базовия 4Runner TRD Off-Road i-Force Max и поне 67 900 долара за TRD Pro i-Force Max модел 2026 г. За сравнение, нехибридният 4Runner започва от 41 570 долара за SR5 и достига до 58 200 долара за ниво на оборудване Limited. Това са препоръчителни цени на дребно от производителя (MSRP) и като такива не включват такси за доставка.
Последвайте ни в Google News