Главният изпълнителен директор на Ford разкрива как технологиите на Tesla и китайските производители са провокирали компанията да действа
Главният изпълнителен директор на Ford, Джим Фарли, разкри, че е бил поразен от „шокиращо“ откритие при инспекция на автомобили на конкурентни марки. Това го е мотивирало да предприеме действия, с които Ford да може да се конкурира по-успешно с Tesla и бързо растящия пазар на електромобили в Китай.
Прозрението на Ford
В интервю Джим Фарли сподели, че е бил изключително впечатлен, когато екипът му е разглобил за първи път Tesla Model 3, а впоследствие и китайски електромобили. По думите му това, което са открили, е било шокиращо.
При сравнението между модела на Tesla и Mustang Mach-E на Ford, той отбеляза, че само окабеляването в техния автомобил е било с 1,6 км по-дълго от това в Tesla. Фарли изчислява, че допълнителното тегло на кабелите е оскъпило батерията с около 200 щатски долара.
Електромобилите в Китай срещу САЩ
Фарли коментира и международните тенденции, като посочи, че пазарът на електромобили в Китай преживява истински бум благодарение на силната икономическа подкрепа от страна на китайското правителство. Той заяви, че Ford не може да се откаже от електрическите автомобили, ако иска да остане глобална компания, и няма да отстъпи този пазар на китайските производители.
Според пазарни анализи близо 50% от новите автомобили, продадени в Китай, са електрически, в сравнение с около 10% в САЩ.
Китайските производители на автомобили продължават да изпреварват много западни конкуренти, предлагайки разнообразие от модерни електрически модели, като сега бързо разширяват присъствието си и в Европа.
Във Великобритания например BYD отбеляза 880% ръст на продажбите на годишна база, като се очаква да достави над 35 000 автомобила през 2025 г. Този успех превърна Обединеното кралство в най-големия пазар за BYD извън Китай, до голяма степен благодарение на способността на компанията да предлага висококачествени електромобили на конкурентни цени. Моделът BYD Dolphin например е бюджетна алтернатива на премиум автомобили като Tesla Model 3, което привлича по-широк кръг купувачи.
Фарли отбеляза, че подобно на Европа, американските потребители също проявяват по-голям интерес към достъпни електрически модели, а не към премиум автомобили с цени от 70 000 до 80 000 щатски долара.
Автоматизацията и бъдещето на Ford
Джим Фарли засегна и темата за автоматизацията, като сподели история, свързана с опита на дядо му с едно от първите автоматизирани устройства – асансьора.
„Попитах дядо си коя според него би била най-лошата работа. Той отговори: ‘Оператор на асансьор. Нямаш с кого да говориш, а автоматизацията е плашещо нещо’“, спомня си Фарли.
Той допълни, че философията на Ford се върти около идеята за „демократизиране на технологиите“. Компанията се фокусира не само върху създаването на авангардни иновации, но и върху това да направи технологичния достъп възможен за възможно най-много клиенти.
Последвайте ни в Google News