Каскадьорският Dodge Charger от „Бързи и яростни 7“ отива на търг

Този автомобил скочи от самолет и беше унищожен след многократно преобръщане по стръмен склон. Всичко това обаче е резултат от холивудски визуални ефекти, а истинският офроуд Dodge Charger от 1970 г. сега отива на търг в търсене на нов собственик.

Роля във филма

Героят на Вин Дизел, Доминик Торето, получава автомобила от Г-н Никой (в ролята Кърт Ръсел) по време на мисия за спасяването на хакер на име Рамзи от терористи. За да създаде колата, техническият експерт Тедж Паркър използва части от военен Jeep и я оборудва с бъги гуми.

Една от най-напрегнатите екшън сцени с Charger-а е, когато Дом излиза на заден ход от самолета и пада от огромна височина, преди да отвори парашута. Автомобилът също така е удрян няколко пъти от превърналия се в наемен убиец агент на MI6 Декърд Шоу, изигран от Джейсън Стейтъм, преди Роман Пиърс да се появи като подкрепление.

В опит да се отърве от преследващите го терористи, Торето спуска колата по стръмен склон, което води до зрелищното ѝ преобръщане. Дом и Рамзи оцеляват, но това е краят за офроуд Charger-а от 1970 г. на големия екран.

Истинската история на каскадьорската машина

Това е финалът на автомобила във филма, но историята му в реалността продължава. Всъщност става дума за специално подготвено каскадьорско бъги, задвижвано от двигател LS3. Но как се стига до създаването на екстремния офроуд автомобил, който видяхме на екрана преди почти десетилетие?

Моделът слиза от поточната линия на завода в Сейнт Луис, Мисури, през 1970 г. с V8 двигател с обем 383 куб. инча (6,3 литра). Вероятно е щял да остане в стандартен вид, ако не е бил закупен от екипа на Vehicle Effects преди началото на снимките за „Бързи и яростни 7“.

Проектът е реализиран под ръководството на Денис Маккарти, координатор на автомобилите за всички филми от поредицата. Той отговаря за цялостната трансформация на каскадьорския Charger. Автомобилът разполага с тръбно шаси Pro2, окачване с дълъг ход и тройни амортисьори, както и пълна предпазна клетка.

Под капака екипът монтира 6,2-литров V8 двигател LS3, способен да издържи на каскадите с високо натоварване, заснети по време на продукцията.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации