Kia EV4 GT: новият спортен седан, който Америка няма да получи

Kia показа първи изображения на предстоящия EV4 GT, който ще дебютира официално догодина. Моделът ще се предлага като хечбек и фастбек с два електромотора и спортно настроено шаси, като дизайнът му е базиран на версията GT-Line, но с по-агресивни детайли.

Две версии, но не и за САЩ

За американските клиенти, които вече са разочаровани от решението на Kia да отложи „за неопределено време“ премиерата на стандартния EV4 в САЩ заради „променящи се пазарни условия“ – учтив начин да се каже, че федералните данъчни облекчения вече не важат – тази новина може да се окаже още по-неприятна.

Оказва се, че не само наскоро представеният хечбек EV4 GT няма да достигне до американския пазар. Нови шпионски снимки потвърждават, че Kia разработва и EV4 GT Fastback, който също ще се изплъзне на американските купувачи.

Тази версия тип седан (fastback) обещава по-просторно задно пространство в сравнение с хечбека, благодарение на по-конвенционалния си силует. Въпреки плътния камуфлаж, има ясни знаци, че това е GT моделът. Виждат се масивни гуми и същите високи алуминиеви джанти като при хечбека, а зад тях се забелязват неоновозелени спирачни апарати. В интериора яркозелените предпазни колани и съответстващият пръстен около волана също издават спортния характер на автомобила.

Агресивен дизайн и спортни акценти

Kia представи официално EV4 GT преди пазарния му дебют през 2026 г. Спортната версия на електрическия хечбек беше показана със специално камуфлажно фолио, което обаче не успява да скрие дизайна. Компанията използва представянето на новия си камуфлаж като повод за серия от анонси. Фолиото съчетава гланцово черно с матово сиво и неоновозелени ивици – визия, която според Kia трябва да „излъчва енергия и скорост“.

Под камуфлажа EV4 GT запазва формите на познатото ниво на оборудване GT-Line, но с леки разлики. В предната част спортният флагман получава вертикални отвори в долната част на бронята, които му придават по-агресивен вид. Отстрани се виждат специални джанти, зад които се крият неоновозелени спирачни апарати, а в задната част е монтиран специфичен за GT дифузьор с централен вертикален LED светлинен блок. Тази конфигурация напомня за обновения кросоувър EV6 GT. Kia все още не е публикувала снимки на интериора, но първоначалните кадри разкриват по-спортни седалки с неонови акценти.

Около 400 к.с. и два електромотора

Очаква се GT версията да разполага със задвижване на четирите колела с два електромотора и редица подобрения по шасито. С тези характеристики моделът ще се конкурира директно както с електрически съперници като VW ID.3 GTX, така и с утвърдени модели с двигатели с вътрешно горене като Golf R.

Всички технически характеристики на EV4 GT Hatch ще бъдат пренесени и във версията Fastback, включително задвижването с два електромотора с мощност около 400 к.с. и спортно настроеното шаси. Все още няма официална дата за дебюта, но е вероятно EV4 GT Fastback да се появи заедно с хечбека през следващата година или малко след това.

Какво ще задвижва модела?

Очаква се истинската трансформация да е под ламарините. Източници сочат, че моделът ще разполага със система за задвижване на четирите колела с два електромотора, генериращи мощност от около 400 к.с. Тази система ще бъде съчетана със симулирана смяна на предавките и изкуствен ограничител на оборотите, за да предложи по-ангажиращо усещане зад волана.

Предвижда се енергията да се осигурява от познатата батерия с капацитет 81,4 кВтч, използвана във варианта с предно предаване и удължен пробег.

Верен на GT философията на Kia, EV4 GT ще получи специални настройки на шасито. Те включват по-твърдо окачване и по-директно управление за по-прецизна управляемост и пъргавина по пътища със завои.

Конкуренция на пазара

Сред конкурентите на корейския модел ще бъдат Volkswagen ID.3 GTX, Cupra Born VZ и MG 4 X Power. Той ще се изправи индиректно и срещу „хотхеч“ модели (мощни спортни хечбеци) с двигатели с вътрешно горене като Volkswagen Golf R и Toyota GR Corolla. Hyundai също разработва свой собствен спортен електрически модел – Ioniq 3 N.

От Kia потвърдиха също, че всеки бъдещ GT модел ще бъде изцяло електрически. Това означава, че настоящият K5 GT е последният спортен модел в гамата на марката, който разполага с двигател с вътрешно горене.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации