Kia EV5 Weekender изглежда твърде добре, за да остане само концепция

Новата концепция съчетава издръжлив офроуд дизайн с електрическо задвижване и загатва за бъдещи нива на оборудване, насочени към приключения на открито, които могат да достигнат до серийно производство скоро.

Концепцията

На автомобилното изложение в Гуанджоу, Китай, Kia представи нова концепция, която намеква за предстоящ сериен модел. Наречен EV5 Weekender, той представлява по-издръжлива и подготвена за приключения версия на компактния електрически SUV.

EV5 е четвъртият модел на Kia, който носи емблемата Weekender, следвайки примера на EV9, PV5 и Tasman. Всеки автомобил от тази серия интерпретира по свой собствен начин идеята за версия, ориентирана към живота на открито. Въпреки че нито една от концепциите Weekender все още не е преминала в серийно производство, това може да се промени, тъй като купувачите все по-често търсят издръжливи версии, насочени към активен начин на живот.

Създаден за приключения

Концепцията е разработена от дизайнерския екип на Kia в Китай. Основните промени в екстериора са видими веднага. Автомобилът е с увеличена височина благодарение на по-големи колела с вседеходни гуми и повдигнато окачване, което му осигурява значително по-голям пътен просвет и по-уверена стойка на пътя.

SUV моделът е с матово бежово покритие, акцентирано с детайли в цвят лайм – цветова схема, която се превърна в запазена марка за гамата Weekender. Той разполага и с преработен аеродинамичен пакет с по-широки калници, нови защитни кори, по-масивни странични прагове, вложка на предния капак и голям багажник на покрива. Kia дори е добавила специални стойки от едната страна на автомобила за закрепване на допълнително оборудване, подобно на решението при Land Rover Defender.

Практични промени в интериора

Интериорът е преработен по-сериозно от очакваното за концепция, базирана на съществуващ сериен SUV. Широкият дисплей вече се простира и пред пътника и е съчетан с тънък дигитален инструментален панел. Други актуализации включват нов волан, преработена централна конзола, променена форма на вентилационните отвори и свежа тапицерия с модерни цветове и триизмерна текстура.

Купето е изпълнено с практични решения, напомнящи за системата YouClip на Dacia, включително поставки за чаши и отделения за съхранение, монтирани отстрани на товарното пространство, както и допълнителни релси на тавана за обезопасяване на екипировка.

Технически характеристики

Kia не разкрива техническите спецификации на концепцията, така че не е ясно дали тя се различава механично от серийния EV5, освен с подобреното си окачване. Серийният EV5 е базиран на архитектурата E-GMP и се предлага с предно или двойно задвижване, както и с различни варианти на батерията в зависимост от региона. Вече е потвърдено, че ще има и GT вариант, който ще предложи по-мощно задвижване и по-спортна управляемост.

Не би било изненадващо, ако производствената гама на EV5 в крайна сметка добави и по-умерена версия на концепцията Weekender за купувачи, които обичат къмпинга или пътуванията извън пътя. Kia има навика да превръща концепциите си в реални модели и този изглежда готов да последва същия път.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации