Kia EV6 GT-Line модел 2026 г.: Все още впечатлява, но нещо липсва

EV6 продължава да поставя висок стандарт за дизайн и усещане зад волана, но все по-трудно може да се пренебрегне съотношението цена-качество, което Tesla предлага.

Електрическите автомобили изминаха дълъг път за кратко време, а малко от тях предизвикаха толкова голям интерес или предложиха подобна динамика на пътя като Kia EV6. При дебюта си моделът не беше просто поредният участник в надпреварата, а се усещаше като истинска промяна в курса на Kia. Първоначално той беше определен като новия еталон в сегмента.

Няколко години по-късно този автомобил, който не е нито хечбек, нито кросоувър, остава едно от най-добрите творения на марката. Той все още прави силно първо впечатление, въпреки че пътят напред изглежда по-труден от всякога.

Въпреки необичайния си профил, EV6 бързо набра популярност. Продажбите нарастваха от 18 249 бройки през първата година до 18 879 през втората и 21 715 през третата. През 2025 г. обаче се наблюдава различна тенденция, като до септември продажбите отбелязват рязък спад до 11 077 автомобила.

Формата не се е променила, основните предимства са запазени и на хартия моделът остава силен конкурент. Каква тогава е причината за този спад?

Бързи факти

Тестваният автомобил е Kia EV6 GT-Line AWD модел 2026 г. с начална цена от 58 900 долара, без да се включва такса за доставка от 1475 долара. Моделът е оборудван с два електромотора, които осигуряват задвижване на четирите колела и обща мощност от 320 к.с. Собственото му тегло е 2226 кг според данни на производителя. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема около 4.8 секунди, а пробегът достига 435 км. Ефективността е около 20.8 кВтч/100 км.

За да разберем какво може да е причината за по-ниските продажби тази година, прекарахме една седмица с EV6 GT-Line AWD модел 2026 г., използвайки го като ежедневен автомобил. Тествахме го на магистрала, в градски условия и дори по няколко макадамови пътища. Това все още е добър автомобил, дори по-добър от версията от 2022 г., но сега е по-трудно от всякога да бъде препоръчан. В следващите редове ще разберете защо.

Общата форма на Kia EV6 остава непроменена от дебюта си през 2022 г. Едно от постоянните очарования на модела е неговият елегантен стил. За модел 2025 г. автомобилът получи нови предни и задни светлини, които се отличават в пазар, често изпълнен с безизразни светлинни блокове. Актуализираните джанти, страничните прагове и броните се запазват и за модел 2026 г.

Един от открояващите се елементи е задният спойлер, който е разделен в средата и се разширява в двата си края. Дизайнът му напомня на шофьорска шапка, обърната назад, и добавя още индивидуалност към вече характерния автомобил. Като цяло, дизайнът е хармоничен и привлича погледите, без да е прекалено натрапчив. Сивият цвят „Wolf Gray“ на тестовия автомобил допълнително подчертава това усещане.

Интериор и технологии

Купето също е обновено за модел 2025 г., като включва нов волан, споделен и с други модели на Kia. Тестваното ниво на оборудване GT-Line се възползва от отопляем волан, два 12,3-инчови панорамни екрана, heads-up дисплей, отопляеми и вентилирани предни седалки, отопляеми външни задни седалки, аудиосистема Meridian, безжично зарядно за устройства и голям панорамен покрив.

Технологичният пакет в автомобила е отличен. Екраните на инфоразвлекателната система реагират бързо, предлагат ясна графика и менюта с лесна навигация. Някои от бутоните на волана изискват кратко време за свикване, но след това управлението им става интуитивно. Heads-up дисплеят е ярък, с възможност за персонализация и може да показва навигационни указания.

Kia е обновила и бутоните за отопление и вентилация на седалките на централната конзола. Те вече не са сензорни и податливи на случайно активиране, а са стандартни физически бутони – стъпка в правилната посока. За съжаление, Kia продължава да използва своята система за управление на климатика и мултимедията с двоен режим. Един сензорен бутон превключва функциите на контролния панел между двете системи.

Това решение е неудобно, особено като се има предвид, че видимо има достатъчно място за добавяне на втори ред с контроли, което би премахнало нуждата от постоянно превключване. Седалките са сред най-добрите в сегмента, като комбинират добра странична опора със солидни възможности за регулиране. Подглавниците са особено сполучливи с възможността си за настройка както хоризонтално, така и вертикално.

Единствената забележка идва от водач с ръст от близо 198 см, за когото би бил нужен още сантиметър-два пространство за главата. Същото важи и за задните седалки, където пространството за краката е приемливо, но това за главата отново е ограничено за по-високи пътници. Разбира се, повечето хора ще се чувстват комфортно и ще могат да се възползват от подгряването на седалките. Багажното пространство предлага обем от около 690 литра, но предният багажник е достатъчно голям само за дребни аксесоари като адаптери за зареждане.

Впечатления от шофирането

Малко автомобили тази година са предизвиквали такова желание за шофиране като EV6 GT-Line. Още от първия тест става ясно, че екипът, отговорен за Stinger GT, вероятно е имал пръст и в създаването на този модел. Макар да не е Tesla Model 3 Performance, EV6 не изостава много.

Тестваната версия е оборудвана с два електромотора, които осигуряват обща мощност от 320 к.с. (238 kW) и въртящ момент от 605 Нм. Ускорението е сериозно, но дори и базовите версии не могат да бъдат определени като бавни. Тази версия обаче е най-добрата в гамата за 2026 г., освен ако Kia не върне скоро на пазара върховия GT модел. Усещането зад волана е за мигновено ускорение, отличен контрол над каросерията и информативна обратна връзка от волана, което превръща преминаването през завои в удоволствие.

Усещане зад волана и комфорт в ежедневието

Единствената сериозна забележка зад волана на EV6 GT-Line AWD е, че антиблокиращата система (ABS) все още се активира твърде прибързано при рязко натискане на спирачния педал. Това беше проблем и при по-мощната GT версия и очевидно остава нерешен. Все пак, това е нещо, с което водачите едва ли ще се сблъскат в ежедневието, освен ако не карат на писта.

Как се справя един толкова динамичен автомобил с ежедневните задачи? Отговорът е – с лекота. EV6 разполага с режим „Eco“, който намалява интензивността на всички системи до едно комфортно ниво. Усещането за мигновено ускорение се смекчава, воланът става по-лек и целият автомобил сякаш е по-склонен да се носи плавно над неравностите, вместо да ги атакува.

Като стана дума за лоши пътни настилки, те рядко нарушават спокойствието в EV6. Автомобилът остава стабилен и спокоен върху всякаква повърхност, с изключение на черни или чакълени пътища. Дори там обаче, балансът на теглото и отличната настройка на електромоторите го правят игрив, предвидим и забавен. Купето също е добре изолирано и шумът от вятъра просто не е проблем. Като цяло, това е страхотен автомобил за шофиране.

Зареждане и ефективност

Към момента на теста, бордкомпютърът на EV6 показваше изминати над 1400 км от последното нулиране. За този период средният разход на енергия е бил точно 20,7 кВтч/100 км. Без съмнение този показател ще варира в зависимост от стила на шофиране, но е солиден резултат. По време на теста автомобилът беше зареден от 19% до 97% на зарядна станция с мощност 125 кВт за 49 минути.

Тъй като зареждането беше на обществена станция, цената беше 28,55 долара. Kia вече използва северноамериканския стандарт за зареждане (NACS), което прави автомобила съвместим със станциите Supercharger на Tesla.

В режим „Eco“ и с пълна батерия, EV6 прогнозираше наличен пробег от около 455 км. Този пробег обаче не беше потвърден на практика, тъй като беше невъзможно да се устои на изкушението да се кара в по-динамичен режим за толкова дълго време.

Конкуренция

Когато EV6 се появи за първи път, той подбиваше цените на конкуренцията с десетки хиляди долари. Това не е преувеличение. Базовата цена за Model Y по онова време беше 58 990 долара, Ford Mustang Mach-E струваше 42 895 долара, а EV6 започваше от 40 900 долара. Няколко години по-късно, препоръчителната му цена се е увеличила само с 2000 долара, което е впечатляващо, но конкуренцията е далеч по-ожесточена.

Сега Model Y стартира от едва 39 990 долара, а следващото ниво на оборудване струва 44 990 долара. Топ версията Performance започва от 57 490 долара. Тестваният Kia EV6 GT-Line AWD, с включена доставка, има препоръчителна цена от 60 740 долара.

Тази цена би била оправдана, ако автомобилът беше напълно равностоен на Tesla, но за съжаление на корейския производител, това не е така. Tesla предлага по-голям пробег, сходна динамика, по-опростен процес на покупка, по-голям капацитет за теглене и повече товарно пространство.

Към тази конкуренция трябва да добавим и отличния, и подобно оборудван, Hyundai Ioniq 5. Пазарът е труден и е възможно EV6 да не се е подобрил достатъчно, или цената му да не е спаднала достатъчно, за да остане сериозно конкурентен. На всичкото отгоре стои и проблемът с пазара на употребявани автомобили, където редовно се срещат бройки EV6 с нисък пробег и подобно оборудване на цена около 60% от първоначалната.

Финални мисли

В крайна сметка, това все още е добър автомобил. Може дори да се нарече страхотен. Със сигурност е удоволствие да се шофира. Дизайнът му също е по-атрактивен от този на повечето конкуренти в сегмента. Практичен е, защото е хечбек с прилично багажно пространство и разумно място за петима.

Макар да не предлага толкова голям пробег, колкото някои от конкурентите си, той е повече от достатъчен за повечето водачи. Това, което наистина го прави труден за препоръчване, е цената му. Ако тя бъде намалена с между пет и десет процента, автомобилът би бил много по-лесен за оправдаване.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации