Моделът, който можеше да се превърне в конкурент на Tesla Model 3, няма да достигне до американския пазар – поне засега, като причината може да се крие в новите мита.
На теория Kia EV4 изглеждаше точно това, от което американският пазар на електрически автомобили се нуждае: добре оборудван седан на разумна цена, с добър пробег и модерни технологии. Моделът дори имаше потенциала да се превърне в достоен конкурент на вездесъщия Tesla Model 3.
Това обаче няма да се случи. Говорител на Kia потвърди, че премиерата на EV4 в САЩ се отлага за неопределено време. Той заяви, че макар пълната гама от автомобили на Kia да предлага значителна стойност и вдъхновяваща динамика, пазарните условия при електрическите автомобили са се променили, което налага отлагането на модела.
Новината идва, след като EV4 направи своя американски дебют през април на автомобилното изложение в Ню Йорк. Произвежданият в Южна Корея седан трябваше да разполага с порт за зареждане по северноамериканския стандарт (NACS), да предлага пробег до 530 км и да бъде на цена в диапазона от 30 000 долара. Моделът е изграден върху версия на електрическата платформа E-GMP на Hyundai Motor Group с предно и двойно задвижване, но заменя 800-волтовата архитектура, позната от Kia EV6 и EV9, с 400-волтова. Това води до по-ниски скорости на бързо зареждане, но и до по-ниска крайна цена.
Причините зад решението
Въпреки че от Kia отказват да коментират конкретните причини за отлагането, не е трудно да се предположи какви са те. Премахването на данъчните облекчения за електрически автомобили, както и увеличените мита върху стоки от Южна Корея, вероятно са намалили значително ценовото предимство на модела.
Междувременно неговият близък събрат, компактният кросоувър Kia EV3, също все още не е дебютирал в САЩ, въпреки силните си продажби в Южна Корея и Европа от близо година. Говорителят на Kia заяви, че към момента компанията няма какво да обяви и за този автомобил.
Представители на Hyundai Motor Group отказаха да коментират как преговорите за митата между САЩ и Южна Корея са повлияли на продуктовото им планиране. Макар наложените наскоро от администрацията на Тръмп 15% мита върху вноса от страната да са по-ниски от 25-процентовата ставка, с която се сблъскваха вносителите през голяма част от годината, това все пак не е помогнало на EV4.
Част от по-голяма тенденция
EV4 е поредният от няколко електрически модела, чието представяне на американския пазар е спряно, отложено или напълно отменено. Много от тях трябваше да бъдат внасяни от други държави, не биха били конкурентоспособни без данъчни облекчения или просто е малко вероятно да намерят достатъчно купувачи на фона на общото забавяне на пазара на електрически автомобили.
Сред другите примери са Nissan Ariya, Volkswagen ID.7, произвежданите в САЩ модели Mercedes EQ и Acura ZDX.
Последвайте ни в Google News
 
			 
             
             
                             
                             
                         
                         
                        