Kia PV5 Cargo постави световен рекорд на Гинес за пробег с пълен товар

Южнокорейският производител Kia все още не е завладял напълно пазара със своята гама електрически ванове PV5, но това не пречи на компанията да полага сериозни усилия за популяризиране на моделното семейство. Този път Kia използва напълно натоварена версия Cargo на модела, за да постави световен рекорд на Гинес за пробег на лекотоварни електрически автомобили.

Постижението е регистрирано в края на септември по обществените пътища северно от Франкфурт, Германия, но беше обявено официално едва сега. Ванът PV5, управляван от журналиста Джордж Бароу и инженера от Kia Кристиан Нигемайер, е тестван при автентични, реални условия, натоварен с общо 790 кг товар.

Условия на рекорда

Тестът е проведен в условия, които максимално точно отразяват „ежедневните реалности на доставките и логистичните операции“. Автомобилът е преминал през градски райони със светофари, кръстовища, кръгови движения и натоварен трафик, като е трябвало да преодолее и денивелация от около 370 метра.

Маршрутът представляваше затворена отсечка с дължина 58 км, която ванът е изминал 12 пъти. Това се равнява на общ пробег от 693.38 км, което превръща този PV5 в рекордьор за „най-голямо разстояние, изминато от лекотоварен електрически ван с максимален полезен товар с едно зареждане“.

Ванът не е претърпял специална подготовка за теста, но неговата батерия с капацитет 71.2 кВч е била заредена до максимум преди потегляне. За да се гарантира липсата на измами, портът за зареждане и товарният отсек са били запечатани преди началото на пътуването. Процесът е наблюдаван от представители на TÜV Hessen и buck Vermessung, а GPS система и камери в купето са следили всяко действие по време на целия 22-часов и 30-минутен преход.

Значение за бъдещето на модела

Очаква се рекордът да допринесе значително за популярността на Kia PV5 Cargo. Това е първият модел, изграден върху новата платформа на компанията Platform Beyond Vehicle (PBV), която използва архитектурата Electric-Global Modular Platform for Service (E-GMP.S).

Цялата концепция е модулна и в крайна сметка ще доведе до създаването на голям брой версии, включително Cargo (товарна), Passenger (пътническа), Chassis Cab (шаси-кабина), Crew Van (с двойна кабина), версия за достъп на инвалидни колички и лек кемпер. В зависимост от варианта, автомобилите ще се задвижват от батерии с капацитет 51.5 кВч или 71.2 кВч.

Докато всички тези версии се появят на пазара, Kia показа рекордьора PV5 Cargo на търговското изложение Solutrans (EurExpo), което се проведе в Лион, Франция, от 18 ноември. Предстои да видим какъв интерес ще предизвика моделът в логистичната индустрия.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации