Новият електрически ван на Kia предлага точната комбинация от стил, практичност и цена, за да се превърне в пазарен хит.
Сравнителният преглед между новия Kia PV5 и Volkswagen ID. Buzz ясно показва, че корейският производител е на прав път. Моделът на Kia струва почти наполовина спрямо германския си конкурент, предлага по-голям товарен обем и въпреки това създава усещане за автомобил от висок клас. Дизайнът му е модерен и не се опитва да пресъздава носталгични фантазии от 60-те години.
Въпреки че Volkswagen ID. Buzz е много добър автомобил, това сравнение не го представя в най-добрата му светлина. Той е позициониран като премиум предложение, което личи както във външния вид, така и в интериора. Kia PV5 обаче не отстъпва значително, като предлага футуристичен дизайн, здрави и качествени материали, както и множество модерни функции, като например отопляеми седалки на втория ред.
Практичност и пространство
Макар да заема по-малко място на пътя, Kia PV5 разполага с повече вътрешно пространство от VW, когато вторият ред седалки е сгънат. Засега моделът се предлага само с пет места, но версия със седем седалки вече е в процес на разработка. От Kia обмислят и добавянето на електрически плъзгащи се врати, подобни на тези в ID. Buzz.
PV5 е първият модел, изграден върху новата архитектура E-GMP.S (Electric-Global Modular Platform for Service). Тя е модификация на платформата E-GMP с предно предаване, използвана при модели като EV3, EV4 и EV5. Благодарение на това, управлението на PV5 наподобява това на стандартен лек автомобил.
Технически характеристики и пробег
Базовата версия е оборудвана с батерия с капацитет 51,5 кВтч и електромотор с мощност 122 к.с., разположен отпред. Вариантът с по-голямата батерия от 71,2 кВтч увеличава мощността до 163 к.с. С тази конфигурация PV5 осигурява пробег до 416 км с едно зареждане. В реални условия в Германия напълно натоварена товарна версия на PV5 е успяла да измине 693 км, което показва, че моделът безпроблемно надхвърля обявените стойности.
Зареждането от 10% до 80% отнема около 30 минути благодарение на максималната мощност на зареждане от 150 киловата.
Усещане зад волана
Според изданието Electrifying автомобилът е приятен за шофиране, с лек волан, отлична видимост във всички посоки и впечатляващ радиус на завой за размерите си. При по-високи скорости не е толкова рафиниран, колкото ID. Buzz, а купето е по-шумно. Въпреки това остава комфортно място за дълги пътувания, дори и за пътника на средното задно място.
Това, което вероятно ще направи PV5 успешен, е достъпната му цена, докато ID. Buzz изпитва трудности да намери купувачи. Volkswagen дори планира да спре продажбите на модела в САЩ, което оставя сегмента отворен за PV5, ако Kia реши да го предложи там. Един прототип на PV5 беше забелязан по-рано тази година на тестове в САЩ, което намеква за евентуален бъдещ дебют на американския пазар.
Последвайте ни в Google News