Kia Sorento Hybrid за 2025 г.: Ефективност в семеен формат

Триредовият кросоувър е автомобил, който редовно е подложен на сериозни изпитания от семейства и любители на дълги пътувания. Kia Sorento Hybrid за 2025 г. се справя отлично с тези задачи, като същевременно постига и нисък разход на гориво.

Въпреки че е базовият модел, той идва стандартно с тапицерия от изкуствена кожа, отопляеми предни седалки, система за следене на сляпата зона, предупреждение за напречен трафик отзад и дистанционно стартиране.

Двигател, трансмисия и динамика

Sorento Hybrid се задвижва от 1.6-литров четирицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор и електрически мотор, които заедно генерират 227 к.с. Стандартно се предлага с предно предаване и шестстепенна автоматична трансмисия, а задвижването на всички колела е опция. Plug-in хибридната версия използва същата основна конфигурация, но по-мощен електрически мотор увеличава комбинираната мощност до 261 к.с. При нея задвижването на всички колела е стандартно. Поведението на Sorento Hybrid на пътя е сигурно, макар и леко лишено от емоция, но в сравнение с базовия нехибриден модел ускорението е осезаемо по-пъргаво. При по-рязко подаване на газ при моделите с предно предаване обаче се усеща леко дърпане на волана, докато гумите се борят за сцепление.

Ускорение от 0 до 100 км/ч

По време на тестове Sorento Hybrid постигна ускорение от 0 до 100 км/ч за 7.2 секунди. Това не е лош резултат за семеен SUV с три реда седалки, но по-бързи конкуренти като Jeep Grand Cherokee 4xe предлагат по-добра динамика. Въпреки допълнителната си мощност, plug-in хибридът се оказа малко по-бавен при тестовете, достигайки 100 км/ч за 7.6 секунди.

Капацитет на теглене

Докато нехибридният Sorento може да тегли до 1600 кг, хибридният вариант предлага капацитет от едва 900 кг. Този показател също изостава от Jeep, който е сертифициран за теглене на до 2700 кг.

Пробег, зареждане и батерия

Plug-in хибридният модел разполага с батерия с капацитет 11.8 кВч, която осигурява пробег от около 51 км само на електричество. Теглото на тази батерия обаче вероятно е причината за по-бавното ускорение на PHEV модела.

Разход на гориво

Стандартният хибрид Sorento е най-икономичната версия в гамата, с официален разход от 6.5 л/100 км в града и извън него при варианта с предно предаване. Plug-in хибридът има комбиниран еквивалентен разход от 3.0 л/100 км, но при движение само на бензин разходът е 6.7 л/100 км в града и 7.1 л/100 км извън него. PHEV версията може да измине до 51 км само на електричество с едно зареждане. По време на тестове по магистрала със скорост от 120 км/ч, стандартният хибрид Sorento Hybrid EX показа разход от 7.6 л/100 км, а SX Prestige PHEV – 9.4 л/100 км.

Интериор, комфорт и багажно пространство

Интериорът на Sorento има атрактивно оформление, приятни материали и солидна изработка. Арматурното табло е с изчистен дизайн, като в двата му края са разположени вертикални вентилационни отвори. Амбиентното осветление е интелигентно вградено в купето, а прошитите повърхности на панелите на вратите и седалките създават усещане за по-висок клас. Разнообразие от ниши и поставки за чаши допринасят за семейната насоченост на модела. Стандартно се предлагат два отделни стола на втория ред и двуместна седалка на третия. Възрастните няма да имат проблем да намерят удобна позиция на предните и втория ред седалки, но третият ред е тесен за пътници, по-едри от тийнейджъри.

Инфоразвлекателна система и свързаност

Тъй като инфоразвлекателните системи и възможностите за свързаност са сред ключовите технологии при новите автомобили, Sorento предлага всички най-желани функции. Хибридният модел стандартно се предлага с 12,3-инчов сензорен екран на инфоразвлекателната система, аудиосистема с шест високоговорителя, вградена навигация, безжична поддръжка на Apple CarPlay и Android Auto, както и сателитно радио SiriusXM. При по-високото ниво на оборудване SX Prestige се добавят 12,3-инчово дигитално приборно табло и аудиосистема Bose с 12 високоговорителя.

Безопасност и асистенти за водача

Основни системи като следене на мъртвата зона и автоматично аварийно спиране са част от стандартното оборудване на Sorento Hybrid. Kia оборудва всяко ниво на оборудване и с адаптивен круиз контрол и системата Highway Driving Assist, която спомага за поддържане на автомобила в центъра на лентата. Пълна информация за резултатите от краш-тестовете на модела се предоставя от независими организации като Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) и Застрахователния институт за пътна безопасност (IIHS).

Ключовите системи за безопасност включват стандартно автоматично аварийно спиране с разпознаване на пешеходци и велосипедисти, предупреждение при напускане на лентата с асистент за поддържане на траекторията, както и предлагания като опция адаптивен круиз контрол с функция за центриране в лентата.

Гаранция и поддръжка

Kia предлага една от най-впечатляващите гаранционни програми в автомобилната индустрия.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации