Kia Sportage (2026): Добър избор за всеки ден, но не и шампион

Обновеният Sportage е икономичен, безопасен и практичен автомобил, но неговият скромен фейслифт можеше да бъде и по-смел. В оспорваната надпревара за „SUV на годината 2026“ тези леки подобрения не се оказаха достатъчни.

Дизайн и интериор

Козметичните промени по екстериора донякъде смекчават нетрадиционния вид, който помогна на Sportage да стигне до финала при дебюта си в конкурса през 2023 г. В купето по-големият стандартен сензорен екран работи с нова и бърза операционна система, но арматурното табло около него изглежда по-семпло в сравнение с предишния модел.

Това, което остава непроменено, е високото качество на изработка и практичността на интериора. Редакторът Арън Голд похвали отличното място за съхранение в централната конзола с практични скрити поставки за чаши, както и втората дръжка, разположена в предната част на панелите на вратите, която улеснява затварянето им от по-ниски хора.

Един сериозен недостатък обаче е запазен и след обновлението. Редакторът Скот Евънс изрази недоволството си, като заяви, че ще се оплаква от панела с двойна функция за управление на климатика и медиите, докато Kia не се откаже от него, наричайки го „изключително глупаво“ решение. Той не беше единственият с такова мнение.

Ефективност и задвижване

При оценката на ефективността, тестваният Sportage Hybrid AWD показва добри, но не и впечатляващи резултати по отношение на разхода на гориво. Журито отбеляза, че моделната гама включва и plug-in хибридна версия с възможност за изцяло електрически пробег, но повечето версии на Sportage се оборудват с базовия бензинов двигател, който е доста „жаден“.

Това е свързано и с инженерните решения, тъй като базовият двигател е известен с мудното си представяне. Хибридната версия е по-бърза, но скорошното увеличение на мощността с четири конски сили почти не се усеща. Въпреки това Sportage демонстрира финес, неочакван за своя клас.

Управляемост и безопасност

След обиколка на пистата за тестване на управляемостта, Скот Евънс коментира, че инженерите, отговорни за шасито на Kia, се справят отлично напоследък. Той добави, че макар да не се очаква Sportage да бъде забавен в завоите, всъщност се е представил доста добре. Арън Голд определи возията и управлението като „стабилни и предвидими“, точно каквито трябва да бъдат при такъв автомобил.

По отношение на безопасността, модел 2026 г. на Sportage получава максимална оценка от пет звезди от NHTSA. Системите за подпомагане на водача на Kia също получиха похвали. Редакторът Алис Придъл отбеляза, че функциите се активират лесно, а асистентът за поддържане на лентата върши отлична работа, като държи автомобила в центъра.

Стойност и заключение

Sportage се представи отлично по критерия „стойност“. За цената си богато оборудваният хибриден модел впечатли с усещането за качество и многобройните удобства. Ръководителят на редакционния екип Ед Лоу го обобщи с думите, че колата предлага „всичко необходимо“.

Последният критерий е „изпълнение на предвидената функция“, който оценява колко добре автомобилът прави това, за което е създаден. Sportage се справя добре, но не достатъчно, за да се изкачи на върха. Арън Голд зададе риторичния въпрос дали автомобилът е изключително компетентен, но се откроява ли над всичко останало, като сам си отговори отрицателно.

В крайна сметка, обновеният Sportage се нареди сред сериозните претенденти, но не и сред финалистите, без това да се дължи на конкретен недостатък. Алис Придъл обобщи общото мнение, като каза, че моделът отговаря на всички изисквания. Нито един негов аспект не е espectacular, но като цяло той задоволява всичко, което купувачите търсят в един компактен SUV.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации