Хибридните автомобили набраха сериозна популярност през последните години, затова е логично Kia да предложи на клиентите си няколко хибридни варианта на своя най-продаван модел – Sportage. Големият избор от нива на оборудване обаче може лесно да обърка купувачите. Тук ще разгледаме хибридните версии на Kia Sportage модел 2026 г., като се фокусираме върху удобствата в интериора, технологичните решения и цялостната стойност, за да улесним избора. Хибридната гама на този компактен SUV включва пет стандартни хибридни (HEV) версии с начална цена от 30 290 долара и две плъгин хибридни (PHEV) версии, които започват от 40 490 долара.
За моделната 2026 г. Sportage получава фейслифт, който включва нови технологични добавки като хедъп дисплей, асистент за дистанционно паркиране и по-усъвършенствана версия на системата Highway Driving Assist 2. Тази функция добавя асистент за смяна на лентата и оптимизира автоматизираното шофиране по магистрали. Kia премахва характерните дневни светлини с форма на бумеранг от модела за 2025 г. в полза на по-традиционен и модерен дизайн, а фаровете вече са вертикално разположени LED модули. В интериора промените включват два 12,3-инчови дисплея, нов волан и освежен дизайн на арматурното табло.
Sportage LX – 30 290 долара
Всички стандартни хибридни (HEV) версии на Kia разполагат с мощност от 232 к.с. и въртящ момент от 367 Нм, генерирани от 1,6-литров 4-цилиндров турбо двигател, съчетан с 6-степенна автоматична трансмисия. LX обаче е единственото ниво на оборудване, което не предлага задвижване на всички колела (AWD). Със стандартното предно предаване (FWD) разходът на гориво е конкурентен – 5,7 л/100 км в града и 5,3 л/100 км извънградско. Наличните режими на шофиране са Eco, Sport и MyDrive. Sportage LX се предлага със 17-инчови алуминиеви джанти и е добре оборудван със стандартно LED осветление, включително фарове, дневни светлини и задни стопове. Към това са добавени и автоматични фарове и асистент за дълги светлини. Фаровете за мъгла обаче са налични само при най-високото ниво SX Prestige, а панорамният покрив се предлага от ниво EX нагоре. Базовата версия не включва електрически сгъваеми и отопляеми огледала, релси на покрива или електрическа задна врата, но стандартните сензори за дъжд компенсират част от липсите.
Стойността на LX се повишава благодарение на стандартния двузонов автоматичен климатик, волан с кожена тапицерия и безжична свързаност с Apple CarPlay и Android Auto. Потенциалните купувачи трябва да имат предвид, че седалката на водача се регулира ръчно в шест посоки, а тази на пътника – в четири, като липсва и отопление на предните седалки. Аудиосистемата с шест високоговорителя е типична за базово ниво. Моделът предлага и модерни асистенти за шофиране като предни и задни сензори за паркиране, система за поддържане на лентата и предупреждение за умора на водача. Въпреки че някои от тези функции често липсват при конкурентни модели, тук отсъстват предупреждение за мъртва зона и асистент за избягване на сблъсък при движение на заден ход. Като цяло Sportage LX предлага солидна стойност за базово оборудване с няколко стандартни екстри, които обикновено са опция при конкуренцията.
Sportage S – 32 590 долара
Sportage S Hybrid
S е първото ниво на оборудване за хибридния Sportage модел 2026 г., което стандартно предлага задвижване на всички колела (AWD) и не се предлага с предно предаване (FWD). Тази характеристика се запазва и при по-високите версии, включително и при двата плъгин хибридни (PHEV) варианта. Разходът на гориво е около 6,7 л/100 км в града и 6,5 л/100 км извънградско, като в замяна водачите получават режими за сняг, пясък и кал. В екстериора се появява цветът Heritage Blue, който е един от основните за модела, а джантите са увеличени до 18 инча с черно полирано покритие. Вместо черната предна решетка със сребърни акценти от базовото ниво LX, Kia подсилва стила на Sportage S с решетка в гланцово черно и сатениран хром. Страничните огледала получават отопление и интегрирани LED мигачи. Водачите с по-ограничен бюджет, които държат на отопляеми предни седалки, могат да изберат това ниво на оборудване, а комфортът е подобрен благодарение на шофьорска седалка с електрическо регулиране в 10 посоки и лумбална опора в две посоки. Системите за предупреждение при наличие на обект в сляпата зона, за избягване на сблъсък при движение на заден ход и за безопасно излизане също стават стандартни. Всичко това потвърждава, че на своята цена Sportage S е очевидно по-добрият избор в сравнение с LX.
Sportage EX – $33 590
Изборът на ниво на оборудване EX добавя стандартен електрически заден капак, който се отваря автоматично, когато застанете зад автомобила с ключа в себе си. Включени са също релси на покрива и опционален панорамен люк. Най-значимото допълнение обаче е тапицерията от изкуствена кожа, която предлага допълнителен избор на цвят в сравнение с предходните нива – Saturn Black и Misty Gray. Предната пасажерска седалка получава прозорец с автоматично сваляне и вдигане с едно докосване, а на втория ред седалки вече има два USB-C порта за зареждане, вградени в облегалките. Това са малки удобства, които обаче имат голямо значение в дългосрочен план. Електрическият заден капак и изкуствената кожа, допълнени от по-малки стандартни и опционални екстри, са достатъчни, за да оправдаят увеличението на цената с 1000 долара спрямо версията S.
Sportage X-Line – $35 490
X-Line е версията на хибридния Sportage за 2026 г., която залага на изцяло черни акценти. Тя се отличава с елементи като 19-инчови алуминиеви джанти с черно покритие и гланцово черна предна решетка с черни декоративни елементи. Използването на по-високи и функционални релси на покрива, за разлика от нископрофилните при предходните нива, допринася за по-внушителния и приключенски вид на автомобила. Панорамният люк вече е част от стандартното оборудване. В интериора тапицерията от изкуствена кожа е с по-луксозна перфорирана и капитонирана шарка. Предлага се и ексклузивен за това ниво кафяв цвят. Подобренията при Sportage X-Line са на ключови места, но е леко разочароващо, че седалката на предния пасажер все още е с ръчно регулиране само в четири посоки.
Sportage SX Prestige – $40 390
Разликата в стартовата цена между хибридните нива на оборудване X-Line и SX Prestige при Kia Sportage модел 2026 г. е 4900 долара. Нека разгледаме по-отблизо дали тази инвестиция си заслужава. В екстериора на по-високия клас са добавени соларни стъкла, които намаляват нагряването на интериора, а видимостта е подобрена с LED кубични прожекторни фарове и LED фарове за мъгла. Гланцовите черни елементи по калниците и праговете, заедно с 19-инчовите черни джанти, допринасят за по-стилната визия. В интериора се предлага ексклузивна за това оборудване тапицерия от перфорирана и прошита синтетична кожа в цвят Carmine Red, която отговаря на очакванията за премиум клас.
Предната пасажерска седалка вече се регулира електрически в осем посоки, а двете предни седалки разполагат с вентилация. Пътниците на задния ред получават отопление на външните седалки. Отопляемият волан е стандартен за SX Prestige, но би било добре да се предлага и в по-ниските нива на оборудване на Sportage HEV, заедно с памет за позицията на шофьорската седалка и страничните огледала.
Въпреки това, с най-високото оборудване идват и редица усъвършенствани асистенти за водача. Сред тях са система за избягване на сблъсък в сляпата зона, монитор за наблюдение на сляпата зона, 360-градусова камера, Highway Driving Assist 2 и асистент за избягване на сблъсък при паркиране на заден ход. Тези системи за безопасност се допълват от head-up дисплей, стандартна навигация и аудиосистема Harman Kardon с осем високоговорителя. Ако бюджетът го позволява, Sportage SX Prestige оправдава цената си, най-вече заради допълнителните системи за безопасност, но и заради множеството подобрения в екстериора и интериора.
PHEV: X-Line срещу X-Line Prestige
Тъй като и двете Plug-in хибридни версии на Sportage за 2026 г. са по-скъпи от най-високото ниво на стандартния хибрид, е важно да се знае какво липсва в по-достъпния X-Line PHEV. И двете нива, X-Line и X-Line Prestige, предлагат комбиниран разход от около 6,5 л/100 км, изцяло електрически пробег от близо 55 км с едно зареждане и увеличена мощност до 268 к.с. (в сравнение с 232 к.с. при HEV). За разлика от X-Line Prestige обаче, базовият X-Line не разполага със системи за безопасност като асистент за избягване на сблъсък в сляпата зона, монитор за сляпата зона и странични сензори за паркиране.
Изборът на X-Line означава също липса на асистент за избягване на сблъсък при паркиране на заден ход, система за дистанционно паркиране, Highway Driving Assist 2 и навигация. Функционалността на екстериора е намалена без електрически сгъваеми странични огледала и LED кубични прожекторни фарове и светлини за мъгла. Комфортът в интериора също е по-нисък поради липсата на вентилирани предни седалки, отопляеми задни седалки и отопляем волан. Препоръката е това ниво на оборудване да се избягва, освен ако целта не е притежанието на PHEV Sportage на възможно най-ниска цена.
Заключение
Нивото на оборудване EX се откроява като най-разумната покупка в обширната хибридна гама на Kia Sportage за 2026 г. То предлага достъпна цена, електрически заден капак, тапицерия от синтетична кожа и стандартно задвижване на всички колела, което отключва режими за сняг, пясък и кал. Това, което се получава в X-Line Prestige PHEV, не си заслужава ценовата разлика от 13 600 долара спрямо EX. Най-скъпата версия не предлага революционни предимства нито с допълнителната си мощност, нито с лукса в интериора, а предимството в ефективността изисква редовно зареждане. Препоръчително е да се направи тест драйв на Kia Sportage EX, както и на другите нива на оборудване, които представляват интерес, преди взимането на окончателно решение за покупка.
Последвайте ни в Google News