Kia Sportage Hybrid е ярък пример за еволюцията на южнокорейската марка – от производител на бюджетни автомобили до лидер в достъпния премиум сегмент само за няколко десетилетия. С наближаването на края на 2025 г. надпреварата при продажбите на хибридни SUV модели става все по-ожесточена. Toyota RAV4 Hybrid и Honda CR-V Hybrid остават най-популярните избори, но предложението на Kia е силно подценяван и завършен автомобил, който заслужава внимание, особено за тези, които ценят практичността, съчетана с добър баланс между динамика и ефективност.
Въпреки че автомобилната индустрия на Южна Корея е сравнително млада, тя има богата история в разработката на хибридни автомобили. Мнозина смятат Hyundai Group за един от иноваторите в тази сфера, нареждайки се веднага след компании като Toyota и Honda. В резултат на това на пазара за нови автомобили се предлагат немалко корейски хибридни SUV модели. Един от тях обаче се откроява от останалите благодарение на значителните икономии на гориво, които предлага в дългосрочен план, дори при честа употреба в натоварена градска среда.
Обновено задвижване с повече мощност
Технически характеристики на модела
Kia Sportage Hybrid е един от малкото хибридни модели в своя клас, който разчита на двигател с турбокомпресор. Задвижването комбинира 1,6-литров четирицилиндров бензинов агрегат със синхронен електромотор с постоянни магнити. За разлика от повечето конкуренти, които използват eCVT трансмисии, Kia залага на шестстепенна автоматична скоростна кутия, което прави автомобила особено подходящ за динамично шофиране в градска среда.
Системата генерира 232 к.с. и въртящ момент от 367 Нм, независимо дали е избрана версията с предно предаване (FWD) или със задвижване на четирите колела (AWD). Моделът разполага с батерия с капацитет 1,49 kWh. Вариантът с предно предаване ускорява от 0 до 97 км/ч за 8,4 секунди, докато версията със задвижване на четирите колела е с половин секунда по-бърза. Максималната скорост и при двете модификации е ограничена до 212 км/ч, а капацитетът на теглене достига 907 кг.
Нива на оборудване и цени
Базовото ниво на оборудване LX се предлага на конкурентна цена от 30 290 долара за американския пазар. Стандартното оборудване включва 17-инчови алуминиеви джанти, LED фарове и стопове, 12,3-инчово дигитално приборно табло и 12,3-инчова сензорна инфоразвлекателна система с поддръжка на Android Auto и Apple CarPlay. Включени са още двузонов климатроник, тапицерия от черен плат и аудиосистема с шест високоговорителя.
Срещу 33 590 долара клиентите могат да изберат ниво на оборудване EX, което добавя задвижване на всички колела, система за безключов достъп, LED мигачи и отопление на страничните огледала, както и 18-инчови джанти с полирана повърхност. Интериорът е обогатен с електрически регулируема шофьорска седалка, отопление на предните седалки, тапицерия от изкуствена кожа SynTex, навигационна система и безжично зарядно устройство. За удобство на пътниците на задния ред са предвидени допълнителни USB портове. Като опция се предлага пакет Premium на стойност 1 500 долара, който включва панорамен покрив, LED интериорно осветление, релси на покрива в черен гланц и електрическо отваряне на багажника.
Ниво на оборудване SX Prestige
Най-високото ниво на оборудване SX Prestige е с начална цена от 40 390 долара. Kia оправдава по-високата цена с включването на множество допълнителни функции: електрическо регулиране на предната пасажерска седалка, вентилация на предните седалки, функция за запаметяване на позицията на шофьорската седалка, отопляем волан, соларни стъкла, панорамен люк, премиум тапицерия SynTex в цветове Saturn Black или Carmine Red, LED интериорно осветление, аудиосистема Harman Kardon с осем високоговорителя и мощност 400 вата и 18-инчови алуминиеви джанти в цвят Matte Gray.
Задвижването на четирите колела е опционално за ниво LX срещу доплащане от 1800 долара. Това оборудване се предлага стандартно в цветове Steel Gray или Fusion Black, но срещу 395 долара могат да бъдат поръчани и нюансите Snow White Pearl или Gravity Gray. Версията EX е налична в Fusion Black или Vesta Blue, като има достъп до същите опционални цветове. Нивото SX Prestige се предлага само със задвижване на четирите колела и разполага с допълнителни цветове по избор, като Dawning Red за 395 долара и Shadow Matte Gray на цена от 595 долара. Kia прилага такса за доставка в размер на 1445 долара за всички продажби.
Висока удовлетвореност и надеждност според собствениците
Модел 2026 г. на Kia Sportage получава обща оценка 8.2/10, състояща се от 7.5/10 за надеждност, 8.0/10 за запазване на стойността и 9.0/10 за безопасност. По отношение на надеждността, специализираните издания посочват, че автомобилът може да измине около 215 000 км за период от близо 10 години без сериозни механични повреди, като вероятността да достигне пробег от над 320 000 км е 8.6%.
Поведението на пътя е гладко и стабилно, дори върху неравни настилки, с отлично управление по криволичещи извънградски пътища. Мощността е добра, което улеснява включването в натоварен трафик по магистрала, макар при рязко ускорение да се забелязва шум от двигателя. Автомобилът се справя добре с пътните предизвикателства, като предлага предвидимо управление и добра маневреност в тесни пространства.
Sportage има обща оценка 83/100, с 84/100 за качество и надеждност, 86/100 за пътно поведение, 86/100 за запазване на стойността и 74/100 за обслужването в дилърската мрежа. Хибридната гама на Sportage е оценена средно с 4.5 от 5 звезди от потребителите, като настоящите собственици изтъкват просторния интериор, приятното шофиране и икономията на гориво като основни предимства.
Хибридите – все по-предпочитан избор
Хибридното задвижване се превръща във все по-популярна опция за много потребители заради значителните икономии на разходи, без да се налагат компромиси с производителността или практичността. В отговор на това търсене, както и поради осъзнаването, че пълният преход към електрически автомобили е почти невъзможен в рамките на следващото десетилетие, марките полагат целенасочени усилия да инвестират повече в хибридни технологии. Разбира се, те поставят много по-голям фокус върху електрическия аспект, тъй като много компании вече са достигнали върха в програмите си за развитие на двигатели. Все повече шофьори вече обмислят SUV като основна семейна кола, дори ако я използват предимно за ежедневно градско шофиране.
Последвайте ни в Google News