Корейският производител планира да пусне нов електромобил с кодово име CB до 2030 г. и да произвежда вана PV7 в завода си в Хуасонг
Kia Corp., вторият по големина автомобилен производител в Южна Корея, ускорява прехода си към електрически автомобили. Компанията обяви планове за добавяне на нови електрически модели и за модернизиране на местните си заводи в отговор на възстановяващото се търсене на коли на батерии.
Като част от споразумение между ръководството и профсъюзите, компанията, която е част от Hyundai Motor Group, ще започне производството на нов електрически автомобил с кодово име CB в своя завод 2 в Хуасонг до 2030 г.
Според източници новият модел е все още в ранен етап на разработка, като размерът и сегментът му не са финализирани.
Kia потвърди също, че средноразмерният специализиран автомобил (PBV) PV7 ще се произвежда в завода EVO в Хуасонг от 2027 г.
Производството на PV7 в Хуасонг, който с дължина от 5,9 метра е с около 70 сантиметра по-дълъг от Hyundai Staria, е насочено към разрастващия се сегмент на товарните електрически превозни средства.
Промени в производствените линии
Като част от по-широко преструктуриране, производството на EV6, което досега беше разделено между заводи 2 и 3 в Хуасонг, ще бъде обединено в завод 3 с цел оптимизиране на операциите.
Компактният SUV Seltos, който досега се произвеждаше единствено в завод 1 в Куанджу, ще започне да се сглобява и в Хуасонг от началото на следващата година. Тогава на пазара ще се появи напълно обновеното второ поколение на модела, включващо и хибридна версия.
В същото време завод 2 в Куанджу, който в момента произвежда само версии на Sportage с двигатели с вътрешно горене, ще бъде преустроен, за да позволи смесено производство на електрически и конвенционални автомобили.
Системата за „смесена линия“, която вече се използва в завод 1 в Куанджу за производството на Seltos и EV5, струва около десет пъти по-малко от изграждането на специализиран завод за електромобили и може да бъде внедрена в рамките на месец. Това дава на компанията гъвкавост да регулира производството според пазарното търсене.
Съоръжението ще започне и масово производство на шестото поколение на Sportage през 2027 г.
Заводът на Kia в Куангмьонг пък планира да обнови своя миниван Carnival с най-новия двигател Theta III T-GDI.
Kia и профсъюзите се споразумяха също да инвестират в местно производство на ключови компоненти за електромобили, включително батерийни пакети и силови електронни модули, които интегрират електромотори, инвертори и редуктори, след като необходимите технически възможности бъдат налице.
Този ход има за цел да подобри устойчивостта на веригата за доставки на фона на продължаващата глобална несигурност при снабдяването с части.
Kia планира разширяване на производството в чужбина на фона на възстановяващия се пазар на електромобили
Преструктурирането на производството в Kia идва в момент, когато глобалните продажби на електрически превозни средства възвръщат инерцията си след период на застой.
Според пазарния анализатор SNE Research, за първите осем месеца на годината в световен мащаб са регистрирани 12,84 милиона нови електромобила, включително плъгин хибриди, което е ръст от 27,7% спрямо същия период на предходната година.
Ръстът е широкообхватен, като продажбите са се увеличили с 29% в Китай, най-големият пазар на електромобили в света, и с 32% в Европа.
Резултатите на Kia отразяват това възстановяване.
Компанията е продала 114 000 електромобила в световен мащаб през първата половина на годината, което е увеличение от 16,7% на годишна база.
Само в Европа компактният SUV EV3 е реализирал 35 023 продажби, нареждайки се на шесто място сред най-продаваните електрически модели в региона след Model Y и Model 3 на Tesla, както и ID.3, ID.4 и ID.7 на Volkswagen.
За да отговори на нарастващото търсене в чужбина, Kia планира да разшири годишното си производство на електромобили в Европа до 180 000 броя до 2027 г. Този обем включва 80 000 броя от хечбека EV4 и 100 000 броя от по-малкия EV2.
Компанията започна производството на EV4 в завода си в Жилина, Словакия, през август. Това е първото съоръжение на Hyundai Motor Group в Европа, което произвежда автомобили, базирани на специализираната платформа за електромобили E-GMP.
Последвайте ни в Google News