Според нов доклад на Automotive News Europe, Kia планира да произвежда общо 200 000 автомобила годишно от предстоящите си модели EV2 и EV4. Производството, което ще бъде разделено поравно между двата модела, се очаква да започне през 2027 г. Идеята е електромобилите на компанията да бъдат едновременно достъпни и печеливши – аспект, към който Kia се отнася много сериозно, особено при по-нискобюджетните си автомобили.
В свое изявление от 1 октомври президентът и главен изпълнителен директор на Kia, Хо Сунг Сонг, заяви, че компанията планира да увеличи производството на електрически автомобили в Европа почти три пъти през следващите две години. Той уточни, че средногодишното производство на предстоящия EV2 се очаква да достигне около 100 000 броя в завода в Жилина, Словакия, през 2027 г.
Сонг добави, че Kia планира да увеличи производството на EV4 в същия завод до над 80 000 автомобила годишно до 2027 г. С допълнителните бройки от Корея, общото световно производство на EV4 се очаква да достигне приблизително 100 000 единици.
Очаква се Kia да започне производството на EV2 в началото на следващата година. Компактният електромобил е напът да се превърне в най-евтиния модел на марката досега, като се очаква да се позиционира в гамата с цена от около 35 000 долара. За да се постигне толкова ниска цена без финансови загуби, единствената възможност за компанията е масовото производство.
Според Сонг, производството на по 100 000 броя от EV2 и EV4 ще осигури достатъчно голям обем за доставчиците и ще направи моделите печеливши.
Tesla настоява съдът в Делауеър да одобри пакета за възнаграждение на Мъск
Съдия Катлийн Маккормик от съда в Делауеър отхвърли миналата година пакета за възнаграждение на главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск на стойност 56 милиарда долара, наричайки го „невъобразим“. Тя го определи като несправедлив спрямо акционерите с твърдението, че те не са разполагали с ключова информация, когато са го одобрили с огромно мнозинство през 2018 г. По това време делът на Мъск в компанията е бил 21.9%.
Оттогава адвокатите на Tesla атакуват решението, като настояват съдилищата да го отменят. Тази битка вече ескалира до Върховния съд на щата, който изслуша аргументите защо трябва да отмени решението и да възстанови първоначалния пакет за възнаграждение на Мъск. Според информация на Ройтерс, адвокатите на Tesla представят случая по следния начин.
Джефри Уол, адвокат на Tesla, е заявил пред съдиите, че това е било най-информираното гласуване на акционери в историята на Делауеър и потвърждаването на този факт би разрешило случая. Tesla твърди, че съдът има три възможности да отмени решението на по-долната инстанция. Първата е да приеме, че Мъск не е контролирал преговорите на борда за заплащането и че акционерите са били напълно информирани, когато са гласували за одобрението му. Втората е да се определи, че отмяната на заплащането е неправилно решение, тъй като не отменя извършената от Мъск работа или печалбите, които акционерите са получили. Третата възможност е да се приеме, че гласуването за ратификация от миналата година е показало, че акционерите са искали да приемат сделката, въпреки правните недостатъци. Уол е добавил, че през 2024 г. акционерите са знаели точно за какво гласуват.
Ако съдът не отмени решението, Tesla има резервен план, който все пак ще донесе на главния изпълнителен директор десетки милиарди долари. Ако възнаграждението не бъде възстановено, през август Tesla обяви, че планира да предостави на Мъск нов пакет на стойност около 29 милиарда долара като жест на добра воля, за да запази интереса му към компанията.
Грег Варало, адвокат на инвеститора Ричард Торнета, който първоначално съди Tesla заради пакета на Мъск, предупреждава, че съдебните дела ще станат безкрайни, ако съдилищата не потвърдят решението. Най-голямата потенциална последица от отмяната би била създаването на прецедент, при който решение на съда може да бъде отменено с гласуване на акционери. Варало отбелязва, че в това съдебно решение няма нищо необикновено, освен фактът, че то засяга най-големия пакет за възнаграждение в човешката история, присъден на най-богатия и един от най-влиятелните хора на планетата.
Waymo се насочва към Лондон през 2026 г.
Автономните таксита пристигат в Лондон. Waymo планира да разшири дейността си в Обединеното кралство през следващата година, като донесе своите самоуправляващи се автомобили в страната на двуетажните автобуси.
Waymo потвърди плановете си да излезе в чужбина, като отбеляза, че първата стъпка при навлизане в нова територия е познатата процедура по картографиране и валидиране. Това позволява на компанията да изучи уникалната улична мрежа и условията на шофиране в Лондон. Събраните данни ще бъдат използвани за обучение на платформата за управление на Waymo, за да може тя да работи безопасно и да съжителства с други автомобили и уязвими участници в движението.
През следващите няколко седмици компанията ще започне да използва съществуващия си автопарк от автомобили Jaguar I-Pace с ляв волан (и с шофьор за безопасност зад волана) за събиране на данни в района денонощно. Това ще позволи на Waymo да бъде готова да стартира своята търговска услуга за автоматизирани превози до пролетта, когато правителството на Обединеното кралство официално даде зелена светлина.
Waymo заяви, че работи с компанията за управление на автопаркове Moove по логистиката. Moove е партньор на Waymo при стартирането на услугата във Финикс и се очаква да поеме същата роля в Маями и Лондон. Подобно партньорство съществува и между Waymo и Uber, където Waymo отговаря за автономните операции и пътната поддръжка, докато Uber управлява и поддържа автомобилите и предлага превозите в своето приложение.
В свое изявление съизпълнителният директор на Waymo, Текедра Мавакана, заяви, че компанията е развълнувана да донесе надеждността и безопасността на своите услуги на лондончани. Тя добави, че Waymo прави пътищата по-безопасни и транспорта по-достъпен и няма търпение да разшири ползите от технологията си и в Обединеното кралство.
В крайна сметка компанията ще предлага платени превози, но все още няма информация кога точно ще се случи това или какъв ще бъде размерът на автопарка. Waymo дори не уточнява кога ще може да премахне човешкия шофьор от превозните си средства. Много от тези въпроси зависят от местните разпоредби, тъй като компанията все още трябва да получи разрешителни от правителството на Обединеното кралство, въпреки че изглежда уверена, че това няма да е проблем предвид нейния опит в областта на безопасността.
Бъдещето: плъгин хибриди или EREV автомобили?
На фона на очакванията за забавяне на навлизането на електрически автомобили в Америка, напоследък производителите все по-често говорят за електрически автомобили с удължен пробег (EREV).
За разлика от плъгин или меките хибриди, които използват двигател с вътрешно горене за задвижване на колелата, EREV автомобилите го използват по съвсем различен начин. При тях двигателят действа по-скоро като бензинов генератор под капака, тъй като няма механична връзка със задвижването, а се използва единствено за зареждане на батерията. Това прави традиционните хибриди да изглеждат леко остарели в сравнение с тази технология.
Наскоро Stellantis реши да се включи в тенденцията, като представи Jeep Grand Wagoneer EREV. Предстои появата и на моделите на Scout, а редица други производители в световен мащаб също инвестират в тази технология.
Всичко това повдига въпроса кой от двата подхода – традиционните хибриди или EREV – ще се наложи в дългосрочен план в автомобилната индустрия.
Последвайте ни в Google News