Китай оказва натиск върху Канада за преразглеждане на митата за електромобили

Китай изрази недоволството си от 100-процентовите мита, които Канада наложи върху вноса на китайски стоки, включително електрически автомобили, през октомври миналата година. В опит да убеди Отава да преразгледа решението си, Пекин предложи да отмени собствените си ответни мита върху канадски селскостопански продукти.

Въпреки това ръководителят на канадската индустрия за автомобилни части предупреди да не се облекчават ограниченията. Според него подобен ход може да отвори вратата за навлизането на евтини китайски електромобили на пазара.

Напрежение в търговските отношения

При първоначалното въвеждане на митата Канада ги определи като мерки за защита на националната сигурност и местното производство. Официални лица също така заявиха, че китайската индустрия за електрически автомобили се възползва от несправедливи държавни субсидии.

Реакцията на Пекин беше бърза. Китайската народна република отвърна с мита върху канадското селско стопанство, като наложи 100-процентова ставка върху рапичното олио и месото, както и 75,8% мито върху семената от рапица.

Китайският посланик Уан Ди заяви, че Пекин е готов да отмени митническите мерки, ако Канада направи същото. Според него, ако Канада премахне едностранните и неоправдани мита върху китайските продукти, Китай ще отговори реципрочно. Той добави, че ако митата за електромобили бъдат премахнати, тогава Китай също ще премахне митата върху съответните канадски стоки.

Според информация на CTV News, канадското правителство провежда неофициален преглед на своите мита върху китайските електромобили. Отбелязва се, че след началото на търговския спор износът от провинция Саскачеван е намалял със 76% през август в сравнение с предходната година. В резултат на това премиерите на Манитоба и Саскачеван призоваха за намаляване на митата, за да се защити местната индустрия за производство на рапица.

Разделени мнения в страната

Въпреки натиска, Флавио Волпе, президент на Канадската асоциация на производителите на автомобилни части, се противопостави на всякакви стъпки за премахване на митата върху китайските електромобили.

В изявление за CTV той подчерта, че напомня на премиерите, че ако Канада е в търговска война с дадена страна, отговорът трябва да бъде общонационален. Според него тези китайски електромобили не се произвеждат с цел печалба, а са субсидирани. Волпе добави, че единствената промяна е изявлението на китайския посланик, който е изпратен от Пекин, а не от Отава.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации