Издание на водещата автомобилна асоциация в Китай обяви, че предишен негов репортаж е бил „неточен“ и премахна част от текста. Първоначалната информация твърдеше, че Министерството на промишлеността и информационните технологии (МИИТ) планира да забрани препродажбата на автомобили в рамките на шест месеца от първоначалната им регистрация.

Детайли по корекцията

Auto Review, официалното издание на Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM), заяви, че публикуваната статия е съдържала „неточни описания“, свързани с плановете на МИИТ. В обновения текст вече се посочва, че „МИИТ планира да регулира автомобилите „на нула километра“ съвместно със съответните ведомства и да управлява проблема от източника му“.

Изданието коригира и друга част от статията, в която се твърдеше, че Китайската асоциация на автомобилните дилъри е предложила кодова система за износ на употребявани автомобили. Новата версия гласи, че асоциацията е предложила „създаване на съответен механизъм“, без да се дават повече подробности.

Контекст на проблема с фиктивните продажби

Феноменът с употребяваните автомобили „на нула километра“ възникна в Китай в резултат на изключително ожесточената конкуренция на най-големия автомобилен пазар в света. Секторът страда от жестока, продължаваща с години ценова война, причинена от хронично свръхпроизводство.

Практиката включва застраховане и регистрация на ново превозно средство, преди то реално да е продадено на краен клиент. Това позволява на производителите и техните дилъри изкуствено да покриват поставените им цели за продажби. В статията се споменава, че компании като Chery и BYD планират да търсят отговорност от дилърите си за подобни нарушения.

През последния месец имаше няколко сигнала, че централното правителство на Китай се готви да затегне контрола. Сред тях бяха осъдителна статия в партиен вестник и обещание на кабинета да се справи с „ирационалната“ конкуренция в индустрията на електрическите превозни средства.

, ,

Подобни публикации