Китайски производител на електромобили планира пробег от 1000 км с твърдотелни батерии през 2026 г.

Dongfeng разработва и платформа за зареждане с мощност до 2 мегавата

Китайският автомобилен производител Dongfeng обяви, че първият му сериен електромобил, оборудван с ново поколение твърдотелни батерии, ще се появи по пътищата през септември следващата година. И въпреки че е малко вероятно европейските или американските потребители да се сдобият с автомобил на Dongfeng, технологиите обикновено се разпространяват с времето. Поради тази причина не би трябвало да мине дълго, преди и други компании да започнат да внедряват подобни батерии в своите електромобили.

Новата батерия на Dongfeng има обявена енергийна плътност от 350 ватчаса на килограм (Wh/kg), докато предстоящият пакет на Stellantis се очаква да предложи 375 Wh/kg. С други думи, макар и да не е най-високият показател в индустрията, постижението е сериозно.

Според информация на CarNewsChina, предстоящата твърдотелна батерия на Dongfeng използва многокомпонентна структура с тернарен катод с висок капацитет, силициево-въглероден анод и твърд електролит от оксидно-полимерен композит. Твърди се, че тя ще може да осигури пробег от над 1000 километра с едно зареждане, когато бъде вградена в следващата вълна от електромобили на компанията.

Трябва да се отбележи, че този пробег е измерен по по-малко стриктния китайски тестов цикъл CLTC. Дори при по-строгия американски стандарт EPA обаче, това би означавало пробег от над 640 км с пълно зареждане.

От Dongfeng твърдят също, че са тествали батерията без течен електролит при температури от -30°C, при които тя е запазила над 72% от капацитета си, както и при екстремно високи температури до 130°C.

Компанията не уточни колко бързо ще се зарежда новата батерия, но спомена, че работи по 1200-волтова архитектура, която позволява зареждане с мощност от 2 мегавата (2 000 киловата). Това е възможно благодарение на разработен от компанията силов модул от силициев карбид с напрежение 1700 V. С такава висока мощност, платформата, наречена Mach Super-kV Pure-Electric, би трябвало да възстановява енергия със скорост от около 2,5 км в секунда или да добавя 450 км пробег за пет минути.

Както при всички подобни твърдения за твърдотелни батерии, реалните резултати ще станат ясни, когато технологията се появи по пътищата. Въпреки това няма съмнение, че Китай е напред в развитието на батерийните технологии, така че тези планове не звучат неправдоподобно.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации