Китайски суперавтомобил ще се конкурира с Ferrari на половин цена

Китайският автомобилен производител Great Wall Motors (GWM) разработва суперавтомобил, който има за цел да се конкурира директно с Ferrari SF90. Компанията работи по проекта от години, но голяма част от детайлите все още остават в тайна. Засега е известно, че моделът най-вероятно няма да бъде изцяло електрически и ще се предлага на около половината от цената на италианския си съперник.

Въпреки това главният технически директор на GWM, У Хуисяо, направи смелото изявление, че новият автомобил ще бъде по-добър от Ferrari.

Очаква се хиперавтомобилът на Great Wall да се появи догодина

До този момент Great Wall Motors се фокусираше основно върху SUV автомобили и пикапи, но преди няколко месеца официално обяви плановете си за навлизане в сегмента на суперавтомобилите. От компанията потвърдиха, че новият модел има потенциала да надмине Ferrari по отношение на мощност и динамика.

Предполагаемата цена ще бъде наполовина на тази на Ferrari SF90, което означава, че ще бъде в диапазона между 250 000 и 300 000 долара. У Хуисяо дори стигна по-далеч, като заяви, че предстоящият автомобил може да бъде „по-добър“ от този на Ferrari.

Новият суперавтомобил изненадващо не е изцяло електрически

Китайските производители напоследък се концентрират върху високопроизводителни електрически автомобили като BYD SU7 Ultra или BYD YangWang U9. Интересното е, че новият хиперавтомобил на GWM няма да бъде изцяло електрически, а хибриден. Според информацията не става въпрос за хибрид с удължен пробег (EREV), а за пълноценна хибридна система с двигател с вътрешно горене.

Първоначалните слухове сочеха V6 двигател, но изглежда, че новият модел ще използва V8 агрегат. Към него ще бъдат добавени четири електромотора – два на предната и два на задната ос – за да се постигне обща мощност от впечатляващите 1 700 к.с.

Очаква се максималната скорост да бъде значително над 350 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч да отнема по-малко от 2 секунди. Според GWM пробегът само на електричество ще бъде около 190 км, а комбинираният пробег ще достига над 950 км.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации