Виждал съм повече класически модели Ford Bronco с имплантиран 5,0-литров двигател Coyote, отколкото мога да преброя. Точно затова е толкова вълнуващо да видя как малко ателие за реставрации от Остин, Тексас, подхожда по напълно различен начин към класическото шаси. Вместо поредния проект с Coyote, ZF Worx представя нещо ново.
Сред останалите си проекти ZF Worx се специализира в редица различни услуги – от оптимизация за офроуд на вече способни 4×4 автомобили, през пълни реставрации с отделяне на каросерията от рамата, до смяна и подобрение на двигатели и дори подготовка за състезания на писта. За да рекламира дейността си, ателието е създало няколко уникални проекта и преди. Сред тях са Bronco от 1974 г. с второ поколение двигател Coyote, напълно реставриран Pontiac GTO от второ поколение и F-150 Raptor, също със 7,3-литров двигател Godzilla, подобен на този в настоящия Bronco.
Могъщият двигател Godzilla и задвижването
Това донякъде разваля изненадата за това какво се крие под капака, но този автомобил е много повече от просто мощен двигател, съчетан с посредствена изработка във всички останали аспекти. Тъй като новият агрегат генерира огромен въртящ момент, останалата част от задвижването и окачването са изключително солидни.
Мощността се предава към шестстепенна ръчна скоростна кутия Rockland T56, а оттам към раздатъчна кутия NP231 със система за постоянно задвижване на четирите колела, осигурена от два цели моста на East Coast Gear Supply.
Специално окачване и внушителна визия
Отличителната черта на ZFWorx е патентованата комбинация от окачване с регулируеми койловъри и подсилено шаси с компоненти от марки като Fox и Eibach. Комплектът осигурява многоточково регулиране, което компенсира характерното за тези по-стари модели Bronco „клякане“ на задната част при рязко ускорение.
Всичко това е в услуга на масивни 35-инчови гуми, монтирани на 15-инчови джанти US Mags, които изглеждат абсолютно зашеметяващо под слънчевите лъчи.
Луксозен интериор, който впечатлява
Често при подобни проекти интериорът е просто сбор от налични части, набързо сглобени, за да останат повече средства в бюджета за конски сили. Това обаче не е в стила на ZF Worx. Напротив, този Bronco разполага с луксозен и модерен интериор, на който би завидяла цялата индустрия.
Седалките са тапицирани с богата, мека и умишлено състарена кожа в изкусителен кафяв цвят „еспресо“. Тя контрастира силно с екстериорния цвят Oak Green Metallic, зает от Porsche – една наистина забележителна комбинация. Същата кожа е използвана за почти всяка повърхност в купето, до която можете да се докоснете.
Климатичната система е доставена от Vintage Air – водещото име в добавянето на модерни и ефективни климатици към реставрирани класики. Като се има предвид сумата от 160 000 щатски долара, която някой е платил за този автомобил преди няколко месеца, е трудно да се отрече, че той предлага изключително много за цената си.
Последвайте ни в Google News