Класически кемпер Volkswagen T2 съсипан от електрическа конверсия с части от Tesla

Имаше времена, в които електрическите конверсии бяха изключително популярни, а батерия от Tesla добавяше сериозна стойност към всеки автомобил. Тези времена обаче отминаха и днес преоборудване с компоненти от Tesla може да струва по-малко от оригиналния автомобил. Собственик на кемпер Volkswagen Type 2 (T2) научи този урок по трудния начин.

Провалът на някогашния стандарт

Дълго време Tesla се смяташе за лидер в технологиите за електрически автомобили, а батериите и моторите на компанията бяха сред най-добрите в индустрията. Този факт, съчетан с доминацията на Tesla на пазара за нови и употребявани автомобили, превърна компонентите ѝ в перфектния избор за проекти по електрификация. Те не само бяха широко разпространени, но и търсени заради техническите си качества.

Изглежда обаче, че това вече не е така, въпреки че Tesla все още доминира пазарите. Макар все още да се намират употребявани батерийни модули, двигатели и силова електроника от бракувани автомобили на марката, те вече не гарантират добавена стойност. Това стана ясно на собственика на кемпер Volkswagen Type 2 (T2) от 1973 г., преоборудван с компоненти, произхождащи от Tesla.

Собственикът купува кемпера през 2016 г., след като той вече е бил преработен от версия Kombi от предишния собственик. През 2020 г. решава, че е добра идея да инсталира електрическо задвижване, за да се наслаждава на пътувания с нулеви емисии. За целта използва електрически мотор Hyper 9 HV, 14 батерийни модула от Tesla Model S и система за зареждане J1772. Само комплектът с двигателя е оценен на над 6000 долара, а стойността на всички части за конверсията възлиза на около 30 000 долара. Тази сума се добавя към цената на кемпера, която при закупуването му през 2016 г. е била 10 000 долара.

Скъпа конверсия, скромни възможности

Резултатът не е особено подходящ за дълги пътувания, като се има предвид, че пробегът е около 240 км, а времето за зареждане от домашен контакт е приблизително 9 часа. Кемперът T2 не разполага с възможност за бързо зареждане с прав ток, което обяснява дългото време за презареждане. Все пак, ако се планира престой в къмпинги, системата е идеална за зареждане от техните 30-амперови контакти (до 7,5 кВт).

Освен тази конверсия, кемперът е почти в оригинален вид и има патината по боята, която се очаква от автомобил на такава възраст. Преустройството включва покрив с увеличена височина, капандура, обърнати навътре задни седалки и сгъваема платформа за легло. Оборудван е също с мивка, тоалетна, отделения за съхранение и стерео уредба Sony CD с Bluetooth, свързана с персонализирана озвучителна система Rockford Fosgate.

Пазарната реалност

Може да се предположи, че подобна конверсия на Type 2 би привлякла купувачи, готови да платят сериозна сума, но това се оказва грешно. Електрическият кемпер е продаден само за 10 500 долара, което е забележително, като се има предвид, че продавачът е имал резервна цена, която е била достигната. Както самият той споделя с купувача, било му е тъжно да се раздели с автомобила, но е дошло време да се сбогуват.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации