Първият сериен модел на Porsche с хибридно задвижване е Cayenne S Hybrid от 2010 г., но той не е първият хибриден автомобил, носил името Porsche. Дълго преди да основе компанията си през 1931 г., инженерът Фердинанд Порше проектира първия хибриден автомобил в света – Lohner-Porsche Semper Vivus. Той е представен като прототип през 1900 г. и година по-късно като сериен модел, наречен Lohner-Porsche Mixte. Автомобилът разполага с двигател с вътрешно горене, който захранва генератор, изпращащ заряд към електромотори в главините на колелата.

Интересна хибридна система осигурява мигновено ускорение на класическото 911

Този автомобил, представен в шоуто на Джей Лено, е Porsche 911 Targa от 1986 г., но не е произведен като хибрид от завода. Той е рестомод, пресъздаващ автомобил на немската тунинг къща BB. Вместо стандартния маховик, тук е монтирана хибридна система, която моментално добавя 150 к.с. и елиминира нуждата от турбокомпресор, както и характерното за 80-те години на миналия век турбо забавяне.

Хибридната система добавя около 77 кг към теглото на автомобила заради литиево-йонната батерия, електромотора и управляващата електроника. Въпреки това, допълнителната мощност компенсира напълно теглото и превръща класическото 911 в изключително бърз и забавен за управление автомобил.

Системата работи в тандем с 4,0-литров боксер с въздушно охлаждане, доработен от Ed Pink, като комбинираната мощност достига около 550 к.с. Според госта на Джей Лено, Бо Бьокман от Galpin Motors, ключовото предимство е незабавното разгръщане на мощността, което прави системата „по-добра от турбокомпресор“.

Модерно пътно поведение в класическа опаковка

Двигателят е съчетан с петстепенна скоростна кутия G50, която заменя стандартната, тъй като тя не би могла да се справи с мощност от 550 к.с. Проектът включва и много други подобрения, като регулируемо окачване в стил GT3 от 1997 г., което издига управлението до съвременните стандарти, спирачки Brembo, джанти в стил Fuchs и обновен интериор.

Както Джей Лено научава по време на теста, единствената цел на хибридната система е да повиши динамиката, с което се справя блестящо. Тя не е проектирана да намалява разхода на гориво или емисиите. Единственият „зелен“ аспект е регенерацията на енергия при спиране.

От Galpin Motors смятат, че биха могли да произвеждат по около 10 такива автомобила годишно, ако има достатъчно търсене. Цената засега остава неизвестна. Цветните ленти по каросерията пък са препратка към характерната разцветка на Polaroid, използвана за най-известния автомобил на BB, участвал във филма „Car-Napping“ от 1980 г.

, ,

Подобни публикации