Кои хибридни SUV модели са най-икономични в реални условия според Consumer Reports

SUV автомобилите по своята същност не са проектирани да бъдат шампиони по икономичност. По-високият им пътен просвет ги прави по-високи, а голямото пространство за багаж и пътници увеличава размерите и теглото им. Когато към това се добави и често предлаганото задвижване на четирите колела, става ясно защо те никога няма да бъдат най-ефективният избор на пазара. За максимална икономия на гориво най-доброто решение остава автомобил като Toyota Prius.

Въпреки това инженерите от десетилетия работят за създаването на по-икономични кросоувъри. С навлизането на хибридните технологии на масовия пазар вече виждаме стойности на разхода, които биха били почти немислими преди 15 или 20 години. Но ако търсите кросоувър, който консумира възможно най-малко гориво, кой модел да изберете?

На фона на многобройните опции изборът може да бъде труден. За щастие, организацията Consumer Reports наскоро публикува списък с автомобили, показали най-нисък разход на гориво по време на техните тестове в реални условия. И макар първото място да е заето от Prius, няколко хибридни SUV модела също се представят отлично. Нека разгледаме най-икономичните нови SUV автомобили според тестовете на Consumer Reports.

Toyota RAV4 Hybrid

Среден разход: 6.4 л/100 км | Градско: 7.4 л/100 км | Извънградско: 5.7 л/100 км | Базова цена: 32 600 долара

Toyota скоро ще представи ново поколение на RAV4, което обещава да бъде значително по-добро от настоящото, но това не означава, че актуалната версия, която е на пазара от модел 2019 г., е изчерпала своя потенциал. Хибридният вариант все още е един от най-икономичните нови кросоувъри. Освен това се очаква моделът да бъде изключително надежден в дългосрочен план и струва само няколко хиляди долара повече от Camry. Въпреки това дори от Consumer Reports отбелязват, че интериорът има „безизразен и евтин на вид дизайн“, а возията е „твърде стегната и подскача по неравни пътища“.

Mazda CX-50 Hybrid

Среден разход: 6.4 л/100 км | Градско: 7.8 л/100 км | Извънградско: 5.5 л/100 км | Базова цена: 35 465 долара

Mazda CX-50 не е толкова достъпен като RAV4 и може би не е толкова надежден в перспектива, но е по-нов и има значително по-привлекателен дизайн, като същевременно предлага по-нисък разход на гориво при извънградско шофиране. Макар повечето хора да изберат хибридния CX-50 заради икономичността, като бонус той е и значително по-бърз от версията само с бензинов двигател. Задвижването обаче не е от най-тихите и при преминаване от изцяло електрически режим Consumer Reports се оплакват от „монотонното бучене“ на двигателя.

Lexus UX

Среден разход: 6.4 л/100 км | Градско: 7.4 л/100 км | Извънградско: 5.6 л/100 км | Базова цена: 38 035 долара

UX е най-малкият кросоувър на Lexus, така че ако планирате да превозвате няколко деца, вероятно ще предпочетете по-голям модел. Но ако търсите икономичен луксозен хечбек, който технически не е хечбек, това е добър избор. Lexus UX вече се предлага само като хибрид, така че няма небалансиран вариант, който да изкушава с по-ниска цена. Моделът обаче е наистина малък. Consumer Reports хвалят тихата му кабина и комфортната возия, но отбелязват, че има „тясна задна седалка и скромен товарен капацитет“.

Lexus NX Hybrid

Среден разход: 6.2 л/100 км | Градско: 6.4 л/100 км | Извънградско: 6.0 л/100 км | Базова цена: 46 720 долара

Ако наистина се нуждаете от редовно използване на задната седалка, по-големият Lexus NX е по-добрият избор в сравнение с UX, въпреки че струва значително повече. По ирония на съдбата, въпреки по-големите си размери, NX всъщност показва по-нисък разход на гориво в тестовете на Consumer Reports. Малко вероятно е разликата в цената да бъде компенсирана от икономията на гориво, но все пак е впечатляващо. Хибридният NX е и по-усъвършенстван от бензиновата версия и е по-добрият избор, дори ако разходът на гориво не е основен приоритет.

Toyota Corolla Cross Hybrid

Среден разход: 5.7 л/100 км | Градско: 6.9 л/100 км | Извънградско: 5.0 л/100 км | Базова цена: 30 370 долара

Ако търсите кросоувър със среден разход под 6 л/100 км, има само една опция: Toyota Corolla Cross Hybrid. Подобно на много съвременни хибриди, Corolla Cross Hybrid е по-мощен, по-тих и по-усъвършенстван от стандартната бензинова версия, като същевременно предлага значително по-нисък разход. Цената му е с около 4 000 долара по-висока, но предвид факта, че получавате по-добър автомобил като цяло, разликата вероятно си заслужава за повечето купувачи.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации