Настоящото поколение на Honda CR-V Hybrid се радва на огромен успех на пазара на нови автомобили в САЩ по няколко основателни причини. На първо място, моделът представлява плавна еволюция в стратегията на японската марка за преминаване към електрически автомобили, която все още включва различни източници на задвижване. Макар компанията да разработва изцяло електрически технологии и такива с водородни горивни клетки, фокусът за момента остава върху бензиново-електрическите хибриди. Honda CR-V отдавна е най-популярният модел на марката благодарение на своята надеждност и универсалност. Предлагането на хибридно задвижване с предно или двойно предаване допълнително увеличава неговата привлекателност на силно конкурентния пазар.
Разбивка на разходите за нова батерия и труд
С течение на времето и експлоатацията, батерията на Honda CR-V Hybrid ще се нуждае от подмяна. За щастие, това се случва много късно в жизнения цикъл на автомобила, но представлява значителен и сравнително скъп ремонт. Honda е прозрачна по отношение на цените на своите части, което дава ясна представа колко би струвала една подмяна днес. Важно е да се отбележи, че тези цени вероятно ще бъдат много различни, когато дойде моментът за смяна след около две десетилетия. Подобно на много други производители, Honda очаква в бъдеще подмяната на батериите на своите хибриди да стане по-достъпна, дори като се вземе предвид инфлацията.
Според онлайн каталога за части на Honda, нов модул за хибридна батерия струва 3 222,17 щатски долара преди данъци и отстъпки. Тази цена обаче включва всички спомагателни компоненти, които обикновено не са необходими, освен ако корпусът на батерията не е повреден при сблъсък или поради производствен дефект. Уебсайтове на избрани дилърства на Honda посочват, че в най-добрия случай може да се очаква цена от около 2 000 долара за нова хибридна батерия, което изглежда леко консервативна оценка. Потребители във форуми на собственици на CR-V споделят, че подмяната на батерията при по-стари хибридни модели на CR-V обикновено струва около 1 900 долара само за части, без труд, в независим сервиз – цифра, която звучи напълно реалистично.
Очаква се частите да формират по-голямата част от разхода. Трудът за подмяна на батерията се оценява на между 500 и 800 долара, в зависимост от това дали автомобилът се обслужва в оторизиран сервиз на Honda или в независим такъв. Смяната на батерията на хибриден автомобил е значително по-лесна задача в сравнение с подмяната на батериен модул на изцяло електрическо превозно средство, но все пак изисква известно разглобяване, тъй като големият пакет обикновено е разположен под задната седалка.
Доказана репутация на пазара
Хибридната версия на Honda CR-V се възползва от отлична цялостна механична надеждност. Това се дължи предимно на доказания бензинов двигател от L-серията, но и на системата за директно задвижване, която елиминира много потенциални механични проблеми. Организацията J.D. Power дава на модела обща потребителска оценка 83/100, която включва 83/100 за качество и надеждност, 79/100 за усещане зад волана, 86/100 за запазване на стойността и 83/100 за обслужване в дилърската мрежа.
Според iSeeCars, Honda CR-V получава обща оценка 8.7/10, включително 8.2/10 за надеждност, 8.8/10 за остатъчна стойност и 9.0/10 за безопасност. Публикацията прогнозира, че моделът може да измине около 272 500 км за близо 14 години без сериозни механични повреди, като вероятността да достигне 322 000 км е 30.2%.
Универсална конфигурация на задвижването
Honda предлага само една хибридна конфигурация за CR-V. Тя включва 2.0-литров четирицилиндров двигател, работещ по цикъла на Аткинсън, и два електромотора с постоянни магнити. CR-V е най-популярният модел на марката, а хибридната система разполага с обща мощност от 204 к.с. и въртящ момент от 372 Нм. Моделът се предлага както с предно, така и със задвижване на четирите колела, като при втория вариант се използва конвенционален вал за предаване на мощност към задната ос, а не допълнителен електромотор.
Баланс между динамика и ефективност
Хибридите на марката не използват традиционна скоростна кутия, а трансмисия с директно задвижване (eCVT), подобна на тази при електромобилите. Версията с предно предаване ускорява от 0 до 100 км/ч за 8.0 секунди, докато тази със задвижване на четирите колела се нуждае от 7.6 секунди. Максималната скорост и при двете е 179 км/ч. Въртящият момент при AWD версията е 335 Нм, а капацитетът на теглене е 454 кг.
Моделът с предно задвижване има комбиниран разход на гориво между 4.9 и 5.3 л/100 км, което осигурява пробег до 900 км с един резервоар. При избор на система за задвижване на четирите колела пробегът намалява до 835 км.
Атрактивни разходи за поддръжка в дългосрочен план
Поддържането на автомобила на пътя не изисква големи разходи, което го прави привлекателен избор за дългосрочна експлоатация.
Според различни анализи Honda CR-V Hybrid се отличава с конкурентни разходи за собственост. Данни на специализираното издание *Edmunds* показват, че за петгодишен период разходите за поддръжка са 5637 долара, за ремонти – 601 долара, а за гориво – около 5835 долара. Обезценяването за същия период е 10 389 долара. Друга платформа, *CarEdge*, изчислява общите разходи за притежание на 39 524 долара за пет години и пробег от около 97 000 км, като в тази сума влизат 13 059 долара обезценяване. Според *iSeeCars* обезценяването достига 13 792 долара (38.7%) за пет години, което е малко по-високо в сравнение с основните конкуренти на модела.
Очакван живот на батерията на CR-V – до 15 години
Според официални данни на Honda, батериите на CR-V Hybrid са проектирани да издържат между шест и десет години или до около 160 000 км. При други хибридни модели на марката животът на батерията може да достигне 10 години или дори близо 240 000 км, но това зависи изцяло от начина на експлоатация и поддръжка. Няколко фактора допринасят за износването на хибридната батерия. Сред основните е високата температура, която ускорява разграждането на литиево-йонните клетки.
Честите цикли на разреждане и зареждане с висока мощност също натоварват системата, особено при шофиране в градски трафик с често спиране и потегляне. Дълбоките разреждания, при които батерията се изтощава почти до нула, също износват клетките по-бързо, но софтуерът на автомобила обикновено предотвратява подобни състояния.
Оставянето на батерията с много висок или много нисък заряд за продължителни периоди също може да намали капацитета ѝ с времето. Това обаче е трудно за управление от страна на водача, тъй като този тип хибриден автомобил не се зарежда от външен източник на ток.
Последвайте ни в Google News