Интериорът вече разполага с ясно дигитално приборно табло, по-големи и по-бързи екрани, а при най-високото ниво на оборудване Espirit Alpine са добавени спортни седалки с по-добра странична опора и декоративни елементи с трикольора. Багажникът на стандартния бензинов модел е с впечатляващия обем от 391 литра. Въпреки че компонентите на хибридната система E-Tech намаляват този обем с 90 литра, той все пак остава с 15 литра по-голям от този на Toyota Yaris. Това е добър показател за този клас автомобили, като на задните седалки има достатъчно място за пътници.
Volkswagen Golf eHybrid
Най-добрият малък хибрид, който не се натрапва
Предимства: Голям пробег в изцяло електрически режим, значително подобрена инфоразвлекателна система, качества на A3 на по-ниска цена. Недостатъци: Безличен интериор, липса на динамика.
Обновен през 2024 г., Golf eHybrid е може би най-разумният избор в този списък. Той е изискан, удобен и лесен за управление, като вече разполага с ново светещо лого на VW, LED светлинна лента по протежение на радиаторната решетка и няколко технологични подобрения. За щастие, актуализацията премахва старата и проблемна инфоразвлекателна система и я заменя със значително подобрения софтуер MIB4. В останалата си част интериорът е също толкова сдържан и делови, колкото може да се очаква от Golf, освен ако не се избере по-спортният модел GTE, който предлага по-атрактивни елементи и допълнителни 41 к.с.
Volkswagen Golf eHybrid
На теория плъгин хибридният Golf предлага много сходни характеристики със своя братовчед Audi A3, тъй като споделят едно и също задвижване, мощност от 201 к.с. и заявен пробег на ток от 142 км. Ключовото предимство обаче е, че Golf е с около 2400 паунда по-евтин. По време на 320-километров преход, предимно по магистрала, със старт при 75% заряд на батерията, автомобилът постигна впечатляващия разход от 3,8 л/100 км. Това е изключително компетентна машина, макар и с леко скучно излъчване.
Dacia Duster Hybrid
Duster е най-добрият малък хибрид за леки приключения извън утъпкания път. Третото поколение на популярния SUV на Dacia вече се предлага със самозареждаща се хибридна система, модерни технологии, умни аксесоари и значително подобрен интериор.
Предимства: Добре проектиран интериор, добри възможности извън пътя, комфортно окачване.
Недостатъци: Шумен интериор, версията с предно предаване не е подходяща за сериозни експедиции.
Динамичните показатели не са особено впечатляващи – 1,6-литровият бензинов двигател и електромоторът с обща мощност 138 к.с. осигуряват ускорение от 0 до 100 км/ч за 10,1 секунди. Кабината обаче компенсира с обмислена практичност. Налични са множество отделения за вещи, включително двуетажна зона за съхранение в долната част на таблото, а системата YouClip позволява прикрепянето на допълнителни поставки за чаши или електронни устройства.
Тази версия на хибрида се предлага само с предно предаване, така че за по-сериозни офроуд предизвикателства по-подходящ избор би била версията с мека хибридна система и задвижване 4×4. Въпреки това, увеличеният пътен просвет и добре настроеното окачване се справят с лекота с неравностите и леките пресечени терени. С цена от 24 830 паунда, това е един много способен автомобил за приключения. Като се добавят и опциите за къмпинг, като палатка за задната врата и регулируеми покривни релси, дори най-големите авантюристи биха го одобрили.
Honda Jazz
Jazz е най-добрият малък хибрид по отношение на вътрешното пространство, събрано в компактни размери. Моделът вече се продава ексклузивно с хибридната система e:HEV, която комбинира 1,5-литров бензинов двигател с два електромотора за обща мощност от 124 к.с.
Предимства: Огромно пространство за пътниците, комфортно окачване, многофункционален интериор.
Недостатъци: Шум на двигателя при по-високи обороти, липса на вълнуващо усещане зад волана.
Въпреки че ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,4 секунди, въртящият момент от 343 Нм създава усещане за изненадваща пъргавина за толкова практичен градски автомобил. Макар да не може да се нарече „хотхеч“ (мощен спортен хечбек), той е достатъчно бърз, за да осигури динамика в градския трафик. Все пак автомобилът се чувства най-комфортно при тихо придвижване из града в електрически режим. При рязко натискане на газта двигателят се включва с отчетлив шум, но бързо се успокоява.
В интериора Honda е отстранила ергономичните недостатъци от предишното поколение, а най-новият 9-инчов екран на инфоразвлекателната система работи интуитивно като смартфон, като същевременно запазва и някои физически бутони. Въпреки компактните си размери, Jazz остава един от най-просторните и практични малки автомобили. Неговите умни седалки „Magic Seats“ се сгъват нагоре за превоз на високи предмети или се спускат до равен под за по-дълги товари, а огромното пространство за пътниците засрамва дори модели от по-висок клас.
Toyota Yaris
Yaris е най-добрият малък хибрид, когато става дума за надеждност и отлична икономичност в града. Toyota разработва такива автомобили от 1997 г. насам, а репутацията им се подкрепя от изключителна надеждност и смелостта да предлагат 10-годишна гаранция.
Предимства: Изключително нисък разход на гориво, отлична надеждност и гаранция, впечатляващи технологии за безопасност.
Недостатъци: Ограничено пространство на задните седалки, малък багажник, некомфортно окачване с по-големи джанти.
След толкова години еволюция, моделът се е превърнал в тих, плавен и удивително икономичен градски автомобил. Toyota твърди, че 1,5-литровият трицилиндров бензиново-електрически хибрид с мощност 114 к.с. може да постигне разход от 3,3 л/100 км, но в реални условия лесно се достига и до 2,9 л/100 км. Обновлението за модел 2025 г. не носи съществени промени, освен няколко нови дизайна на джантите и приятен зелен цвят. Двете най-високи нива на оборудване, Excel и GR Sport, се предлагат с мощност от 129 к.с. и ускорение от 0 до 100 км/ч за 9,2 секунди.
Интериорът на Yaris е малко тесен отзад и в багажника, където Clio би предложил повече. Автомобилът не е особено вдъхновяващ за шофиране, но е създаден за лесно и безпроблемно придвижване.
MG3 Hybrid+
MG3 Hybrid+ е най-добрият малък хибрид по съотношение цена-мощност. Той е не само най-достъпният автомобил в този списък, но и един от най-бързите при старт от място. Ускорява до 100 км/ч за 8,0 секунди благодарение на мощност от 191 к.с. и въртящ момент от 424 Нм.
Предимства: Изключително добра цена, богато оборудване, достатъчно комфортен.
Недостатъци: Не се усеща толкова мощен, колкото предполагат данните; интериорът изглежда евтин.
Макар на хартия да навлиза в територията на „хотхечите“, на практика усещането е по-малко вълнуващо. Хибридната система не е толкова усъвършенствана, колкото бихме искали, като понякога мощността се усеща мудна, а друг път – рязка. Някои от покритията в интериора напомнят, че ниската цена идва с компромиси, но MG3 има и много силни страни.
Той е по-голям, по-умен и по-модерен от предходния модел, с щедро пространство за краката на задните седалки, практичен багажник и стандартно включено богато оборудване. По-високото ниво на оборудване Trophy на цена от 21 245 паунда предлага отопляеми седалки, отопляем волан и 360-градусова камера. Цената му се доближава до базовите версии на Clio, но MG е далеч по-добре оборудван.
Toyota Corolla
Corolla е отличен избор за прагматичните шофьори, които търсят безкомпромисна ефективност. Новият модел е значително по-добър от предишните поколения, особено след пълното преработване на хибридната система през 2023 г.
Предимства: Много икономичен, по-добър за шофиране от преди, надежден и добре сглобен.
Недостатъци: Тясно пространство на задните седалки, 2,0-литровата версия губи значителна част от обема на багажника, не е вълнуващ.
Електромоторите станаха по-мощни, батерията – по-ефективна, а цялата система беше пренастроена. При тестове на 1,8-литровата версия, разходът лесно достигаше под 4,7 л/100 км при смесено шофиране, така че постигането на под 3,9 л/100 км в градски условия е напълно реалистично.
Фейслифтът донесе нова 10,5-инчова инфоразвлекателна система, изцяло дигитално приборно табло и подобрени технологии в кабината, която се усеща здрава и логично подредена. За съжаление, това не увеличи пространството отзад. Corolla не може да се нарече вълнуващ автомобил, но цялостният пакет от ефективност, комфорт, безопасност и до 10 години гаранция ще се хареса на прагматиците. Всичко това прави автомобила по-бърз, по-тих, по-удовлетворяващ за шофиране и наистина икономичен в реалния свят. А и изглежда доста добре.
Toyota Aygo X
Toyota Aygo X е отличен избор за тези, които търсят малък SUV с изключително нисък разход на гориво и функционален интериор. Основните му предимства са забележителната икономичност и ефективната хибридна система, докато недостатъците включват ограниченото пространство на задните седалки и някои по-евтини материали в купето.
Свиването на пазара на градски автомобили с бензинови двигатели накара Toyota да превърне най-малкия си модел в своеобразен компактен SUV, което се оказа успешно решение. Досега обаче моделът имаше един сериозен недостатък – неговият 1,0-литров бензинов двигател със 72 к.с., който се оказваше недостатъчен извън града. В края на 2025 г. Toyota решава този проблем, като обновява Aygo X с пълноценната самозареждаща се хибридна система със 116 к.с. от Yaris.
За да интегрира с 50% по-голям двигател, два електрически мотора и батерия, Toyota леко удължава предната част на автомобила, което придава на Aygo X Hybrid нова, леко отличителна визия. Тази промяна трансформира усещането зад волана, като подобрява ускорението от 0 до 100 км/ч с повече от пет секунди. Освен това автомобилът вече има най-ниските CO2 емисии сред всички нови модели, които не изискват зареждане от електрическата мрежа. Задните седалки и багажникът остават тесни, което намалява практичността, но като градски автомобил моделът вече е превъзходен.
Lexus LBX
Lexus LBX е идеалният малък хибрид за тези, които търсят истински SUV с премиум усещане. Той предлага впечатляващ разход на гориво, изискано и лесно управление, както и качествено изработен интериор. Сред минусите са ограниченото пространство на задните седалки и по-твърдото окачване при ниски скорости.
Ако търсите нещо по-луксозно, самозареждащият се хибрид Lexus LBX може да е правилният избор. Той разполага с премиум интериор, перфектна ергономия и технологии, заимствани от по-големите и скъпи модели на Lexus. Въпреки че е базиран на Toyota Yaris Cross, той има достатъчно отличителни черти, за да се разграничи, включително напълно преработен дизайн. За щастие, хибридната система на Toyota е запазена, което го прави изключително икономичен в градски условия.
Комбинацията от 1,5-литров бензинов двигател и електрически мотор осигурява обща мощност от 136 к.с. и 186 Нм въртящ момент. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,2 секунди (9,6 секунди за по-тежката версия със задвижване на четирите колела, която не е препоръчителна). LBX е просторен отпред, но тесен отзад, а возията при ниска скорост е леко неспокойна за градски автомобил. Въпреки това е лесен за управление, рафиниран и с отлична видимост. Не е вълнуващ, но е напълно удовлетворяващ.
Модел, който да избягвате: DS 3
Този автомобил просто не предлага достатъчно за цената си. Плюсовете му са, че е сравнително комфортен, има някои интересни дизайнерски детайли и е различен от останалите. Минусите са, че се усеща недоразработен и е тесен както за пътниците, така и за багажа.
Въпреки претенциите си, DS 3 не е луксозен автомобил, нито дори истински премиум модел, и е трудно да бъде препоръчан като хибрид. През годините DS положи целенасочени усилия да се наложи като премиум марка, но самият автомобил трудно оправдава цената си от 32 910 паунда.
При DS 3 стилът надделява над съдържанието. Кожените седалки с дизайн, наподобяващ каишка на часовник, са приятни, а мотивите с ромбоиди са елегантни. При най-високите нива на оборудване има още повече кожа по арматурното табло. Проблемите обаче са в основните неща. Разположението на контролите е неинтуитивно, технологиите са недоразвити, а инфоразвлекателната система е проектирана за автомобили с ляв волан. Пътниците отзад няма да оценят масивната средна колона и малките задни прозорци, които създават усещане за клаустрофобия, а багажникът е твърде малък.
Често задавани въпроси за малките хибриди
Ако се нуждаете от малко повече информация, преди да вземете решение, ето експертните отговори на някои често задавани въпроси.
Последвайте ни в Google News