Изминаха 10 години, откакто Genesis се отдели като самостоятелна луксозна марка на Hyundai. Днес портфолиото ѝ включва седани, SUV автомобили и електрически модели. За да отбележи началото на второто си десетилетие, Genesis представи два нови автомобила във Франция. Единият е изцяло електрическият GV60 Magma с мощност 601 к.с. – първият модел от новата спортна линия Magma, която е еквивалент на M дивизията на BMW или на Mercedes-AMG. Другият е G90 Wingback Concept – автомобил, който може да подскаже за появата на нови типове каросерии в бъдещата гама на Genesis.
Според главния творчески директор на Genesis, Люк Донкерволке, който преди това е работил по дизайна на модели за Bentley, Lamborghini и Audi, концептът G90 Wingback е „мост между Magma и програмата за индивидуални поръчки One of One“. Донкерволке и неговият екип са използвали за основа сериен седан G90 и са подсилили определени дизайнерски елементи като предната решетка Crest Grille и двулинейните фарове. Стандартната броня е заменена с по-скулптурирана версия с логото на Magma, големи долни въздуховоди и малки аеродинамични елементи. Влиянието на спортното подразделение е особено видимо в раздутите калници, които приютяват масивни 22-инчови джанти с нископрофилни гуми. В задната част са добавени два спойлера и дифузьор, които оформят силует на спортно комби.
В интериора седалките, воланът, арматурното табло и централната конзола са тапицирани с наподобяващ велур материал Chamude, акцентиран със зелени шевове. И тук Magma е оставила своя отпечатък – този път съвсем буквално под формата на лога върху седалките.
Към момента няма информация какво задвижва G90 Wingback Concept. Дали това е наличният за седана 3,5-литров V6 двигател с два турбокомпресора и 48-волтов електрически компресор, или нещо по-мощно, е почти второстепенен въпрос. Както казва Донкерволке: „Magma не крещи, а приканва. Докато повечето преследват агресия и крайности, ние търсим баланс. Magma е създадена да носи удовлетворение, а не да предизвиква; да допълва водача, а не да го плаши.“
Като се има предвид, че Wingback е базиран на съществуващ модел на Genesis, има вероятност да влезе в серийно производство. Но дори и това да не се случи, все пак има лъч надежда. Донкерволке ясно е заявил, че според него пазарът на SUV автомобили ще достигне точка на насищане, което ще направи другите типове каросерии по-привлекателни. Това не е първият път, в който Genesis показва концептуални автомобили, близки до серийно производство, които не са SUV. Пример за това са концептите X Gran Coupe и X Gran Convertible, които марката показа на автомобилното изложение в Сеул през 2025 г.
Последвайте ни в Google News