Напълно разбираемо е защо много потребители биха се отказали от навигационно приложение, което не предлага поддръжка на Android Auto и CarPlay.
Според Apple близо 8 от 10 американци, които търсят нов автомобил, дори не биха обмислили модел без CarPlay. От Google пък посочват, че навлизането на Android Auto в автомобилната индустрия е изключително бързо, така че повечето нови коли вече позволяват на потребителите да свързват своите телефони с Android за навигация и разговори.
Именно затова мнозина бяха разочаровани от решението на Sygic да ограничи поддръжката на Android Auto и CarPlay само за абонатите на пакета Premium+.
За разлика от Google Maps и Waze, навигацията Sygic GPS се предлага с абонамент. Това означава, че приложението не може да се използва без заплащане, въпреки че е наличен безплатен пробен период за тези, които искат да го тестват, преди да решат дали си заслужава.
След като компанията реши да заложи изцяло на новите си абонаментни модели, тя ограничи използването на Android Auto и CarPlay. Поддръжката за двете системи беше премахната от доживотните лицензи и се предлагаше ексклузивно за клиентите с абонамент Premium+.
Критиките не закъсняха и от Sygic заявяват, че са чули мнението на потребителите си. В изявление компанията посочва, че иска клиентите ѝ да я възприемат като надежден партньор, а не като продукт, който забравя собствените си потребители.
Поради тази причина поддръжката на CarPlay и Android Auto вече се връща за потребителите, закупили доживотен лиценз.
Уловката: силно ограничени функции
Но преди да започнете да се радвате, има важна подробност. Въпреки че поддръжката за двете системи се завръща, наборът от функции остава значително по-ограничен в сравнение с този, който получават абонатите на Premium+.
Възстановената поддръжка на Android Auto и CarPlay за притежателите на доживотни лицензи включва само няколко основни функции: 2D навигация на екрана на инфоразвлекателната система, индикатор за текущата скорост, както и показване на оставащото разстояние и очакваното време на пристигане.
Това означава, че докато те получават някои базови възможности, по-голямата част от функционалностите остават ексклузивни за абонатите на Premium+.
Например, те няма да имат достъп до 3D навигационен режим. Освен това няма да получават гласови указания, информация за ограниченията на скоростта, данни за трафика в реално време, алтернативни маршрути, предупреждения за мобилни камери, асистент за пътните ленти, интеграция на интересни обекти (POI), цени на горивата и информация за зони с ниски емисии.
Защо това не е достатъчно?
Изводът е ясен. Въпреки че ще можете да използвате Android Auto и CarPlay с доживотен лиценз, има голяма вероятност да не го правите.
С толкова ограничени функции е много вероятно потребителите да предпочетат алтернативи като Google Maps и Waze, които предлагат пълния си пакет от възможности безплатно.
Тези приложения могат да бъдат инсталирани и използвани на Android Auto и CarPlay с цялата им функционалност.
Въпреки че Sygic се подобри значително през последните няколко години, този подход към потребителите едва ли е правилният.
Целта на интеграцията с Android Auto и CarPlay е да направи шофирането по-лесно, по-удобно и най-вече по-безопасно. За да се постигне това, приложението не трябва да разсейва водача по никакъв начин.
Липсата на гласови указания и 3D навигация на практика обезсмисля тази цел и вероятно ще разочарова дори притежателите на доживотни лицензи.
Разбираемо е някои премиум функции, като асистент за пътните ленти или информация за пътни знаци, да останат платени, но навигационно приложение без звукови инструкции губи голяма част от смисъла си.
Въпреки това, решението на Sygic да преосмисли стратегията си спрямо своите лоялни клиенти заслужава признание. Битката в сферата на навигационните приложения става все по-ожесточена, особено с нарастващата популярност на Android Auto и CarPlay през последните години.
Това е и причината Google постоянно да добавя нови функции към Maps за двете платформи. Миналата година например компанията въведе възможност за докладване на инциденти директно от екрана на автомобила, което позволява на водачите да отбелязват опасности на картата, без да се налага да отключват телефоните си. Подобни възможности, с още по-голям фокус върху видовете доклади, са налични и в Waze, независимо от платформата.
Последвайте ни в Google News