Конкурентът на Ford Ranger от Ram е отложен и ще се произвежда в нов завод

Американският специалист в производството на пикапи Ram все още планира да създаде модел от среден клас, но производството му ще започне с година по-късно от първоначално предвиденото.

Дългоочакваният пикап на Ram ще се конкурира основно с модели като Ford Ranger, Toyota Tacoma и Chevrolet Colorado, но желаещите да го притежават ще трябва да проявят търпение.

Нова дата и място на производство

Първоначално беше предвидено моделът да дебютира на американския пазар през 2027 г., но Stellantis – компанията майка на Ram – обяви, че производството вече е планирано да започне през 2028 г.

Като част от обявената мащабна инвестиция от 13 милиарда щатски долара в северноамериканските си операции, автомобилният гигант съобщи, че пикапът на Ram ще се произвежда в Толидо, Охайо.

Това представлява промяна спрямо по-ранните планове, които предвиждаха пикапът да се сглобява в Белвидиър, Илинойс, в завод, чиято дейност беше спряна през 2023 г.

Преместването на производството в Толидо ще постави новия модел на Ram под един покрив с Jeep Wrangler и Gladiator, докато в завода в Белвидиър от 2027 г. ще се произвеждат Jeep Cherokee и Compass.

Платформа и потенциални двигатели

Както беше съобщено по-рано, пикапът на Ram ще бъде базиран на конструкция с рама. Това е същата архитектура, която използват Wrangler и Gladiator, което предполага, че новият модел може да е технически свързан с моделите на Jeep, въпреки че не е изключено да използва и изцяло нова платформа.

Въпреки че австралийското подразделение на Ram вече изрази намерението си да предложи новия пикап, ако стане достъпен, въпросът за задвижването му остава отворен.

В САЩ бензиновите двигатели са значително по-популярни от дизеловите в сегмента на пикапите от среден клас, за разлика от Австралия, където турбодизеловите варианти доминират пазара.

Ако новият пикап на Ram е базиран на Jeep Gladiator, възможните двигатели включват 2,0-литров четирицилиндров турбо бензинов мотор, 3,6-литров V6 атмосферен бензинов двигател и 3,0-литров V6 турбодизел. Последният обаче беше спрян от производство в края на 2023 г. поради слабо търсене в световен мащаб.

Възможност за версия с десен волан

Предвид успеха на модела 1500 на пазари като австралийския, където се налага преобразуване от ляв в десен волан, Ram може да се наложи да произвежда новия модел фабрично с десен волан. Това би му дало шанс да се конкурира с модели като Ranger, Toyota HiLux и Isuzu D-Max.

През август Джеф Барбър, генерален мениджър на Ram Australia, заяви, че в бъдеще е възможно да се предлага пикап от среден клас както с ляв, така и с десен волан. Той обаче изрази съмнение, че това би се случило при пикапите в пълен размер. Барбър добави, че подкрепата от Stellantis е фантастична и смята, че автомобилният гигант е много впечатлен от постиженията на пазарите в Австралия и Нова Зеландия.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации