Корейският хибрид с най-нисък разход на гориво за 2025 г.

Hyundai е една от малкото марки, които в момента са в челните редици на хибридните технологии. Въпреки че Toyota и Honda почти са монополизирали пазара, южнокорейският автомобилен гигант продължава да бъде сериозен конкурент в тази сфера чрез своите марки Hyundai и Kia. В резултат на инвестициите си, компанията е разработила богато портфолио от ефективни хибридни автомобили, вариращи от седани до кросоувъри и SUV модели.

Пазарът на хибридни седани в САЩ не е толкова наситен, колкото този на кросоувърите, но предлага няколко много добри опции от японски и южнокорейски производители. Макар японските марки да доминират в продажбите, Hyundai Elantra Hybrid е компактен хибриден седан, който се отличава с изключително нисък разход на гориво благодарение на своето ефективно задвижване.

Разбира се, това не е най-вълнуващият или вдъхновяващ модел на пазара. Вместо това, Hyundai са създали достъпен и качествен продукт. Elantra Hybrid не се откроява на фона на агресивния фокус на групата върху изцяло електрическите автомобили, но остава важен модел за ентусиастите, които търсят максимално нисък разход на гориво, съчетан с достъпност и надеждност.

Elantra Hybrid е най-ефективният модел на Hyundai

Със своя комбиниран разход от около 4.4 л/100 км, Hyundai Elantra Hybrid се нарежда сред лидерите по икономичност в своя клас. Базовото ниво на оборудване Blue се предлага на силно конкурентна цена на американския пазар. То включва седалки с ръчно регулиране и текстилна тапицерия, 8-инчов дисплей на аудио системата, поддръжка на Android Auto и Apple CarPlay, двузонов климатроник и 4.2-инчово аналогово приборно табло. Външно автомобилът се отличава с 16-инчови лети джанти, двойни LED фарове с дневни светлини, функция за безконтактно отваряне на багажника и система за безключов достъп.

Нивото на оборудване SEL Sport добавя повече стил с 17-инчови джанти, черни корпуси на огледалата, заден спойлер и спортни алуминиеви педали. В интериора се появяват кожен волан и скоростен лост, по-голяма 10.25-инчова инфоразвлекателна система, безжично зарядно за смартфон и 10.25-инчов дигитален инструментален панел.

Най-високото ниво Limited предлага LED стопове, LED мигачи в огледалата, тапицерия от изкуствена кожа H-Tex, електрически регулируема шофьорска седалка с памет, отопление и вентилация на предните седалки, премиум аудио система Bose и панорамен покрив.

Всички версии на Hyundai Elantra Hybrid се предлагат в пет стандартни цвята. За два специални цвята – Ultimate Red и Serenity White – се доплаща. Освен няколко аксесоара за съхранение, за нито едно от нивата на оборудване не се предлагат допълнителни екстри. Всички цени са за пазара в САЩ и не включват таксите за доставка.

Не очаквайте динамика на спортен автомобил

Макар да постига впечатляващи резултати по отношение на разхода на гориво, Elantra Hybrid не предлага спортна динамика. Под капака се намира 1.6-литров атмосферен четирицилиндров двигател, работещ по цикъла на Аткинсън. Той генерира 104 к.с. и 148 Нм въртящ момент, които се предават към предните колела.

Според журналиста Джаред Розенхолц от CarBuzz, Elantra Hybrid не е демон на скоростта, но е по-бърз, отколкото може да се очаква. Той отбелязва, че екипът му е записал ускорение от 0 до 100 км/ч за 8.4 секунди. Това е значително по-добро време в сравнение с чисто бензиновата версия на Kia K4, която използва същия двигател и трансмисия.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации