Краят на една ера: Jaguar сглоби последния си автомобил с двигател с вътрешно горене

Последният Jaguar F-Pace слезе от поточната линия в завода на марката в Солихъл, с което бе сложен край на ерата на двигателите с вътрешно горене.

Сбогом, F-Pace

Jaguar официално сглоби последния F-Pace в завода си в Солихъл, Англия. Това събитие е ключово, тъй като бележи производството на последния модел на марката с двигател с вътрешно горене. Компанията се подготвя за преход към изцяло електрическо бъдеще, въпреки че все повече конкуренти в индустрията забавят своите планове за електрически автомобили.

Според информация на Jaguar Enthusiasts’ Club, последният произведен автомобил е F-Pace SVR – върховата спортна версия на луксозния SUV. SVR се задвижва от разработения от Jaguar 5,0-литров V8 двигател с механичен компресор, който стандартно генерира 550 к.с. и близо 700 Нм въртящ момент. Като достоен завършек на една епоха, автомобилът е предаден на фондацията Jaguar Daimler Heritage Trust в Гейдън. Там той ще бъде изложен редом с други исторически значими модели, включително последния Jaguar XE и първия SS Jaguar.

Jaguar обръща нова страница

Въпреки че производството е приключило, F-Pace, чиито продажби стартираха през 2016 г., все още не е изчезнал от пазара. В САЩ цените на модела започват от около 57 000 долара, докато върховата версия SVR 575 Edition с мощност 575 к.с. се предлага за приблизително 93 000 долара.

Наличностите обаче са ограничени. С преструктурирането на портфолиото си съгласно изцяло електрическата стратегия Reimagine, Jaguar планира да спре от производство F-Pace, както и останалата част от актуалната си гама. Това включва и I-Pace, първият електрически модел на марката, който днес продължава да се използва в автопарка от автономни автомобили на Waymo. Все още не е обявен официално директен наследник, въпреки че Jaguar даде бегла представа за бъдещата си посока с концептуалния гран турър с четири врати Type 00.

Подробностите за първия електромобил от ново поколение на Jaguar остават оскъдни. Първоначалните информации сочат, че той ще разполага със задвижване с три електромотора и мощност от около 1000 к.с., което би го поставило в същия клас като Tesla Model S Plaid. Очаква се новият модел да дебютира в средата или края на 2026 г.

Подготовка за електрическата ера на Jaguar

Когато този автомобил се появи на пазара, няколко конкуренти, които преди това бяха поели ангажимент за изцяло електрическо бъдеще, вече ще са коригирали стратегиите си, за да запазят опции с двигатели с вътрешно горене или хибриди. Volvo например преди обяви, че ще стане изцяло електрическа марка до 2030 г., но оттогава промени курса към по-разнообразна гама, включваща plug-in хибриди. Land Rover, марка от същата група като Jaguar, също забави темпото на въвеждане на електромобили. Първоначалните очаквания за по-голяма гама от електрически модели до 2026 г. сега са заменени от по-консервативен подход, фокусиран върху ключови автомобили като Range Rover EV.

Предстои да видим как ще се развият тези преосмислени стратегии. От Jaguar обаче се надяват, че този рестарт ще помогне на марката да преодолее скорошните си трудности с продажбите, дори ако това означава да се превърне в по-ексклузивен и нишов производител.

Междувременно на официалния уебсайт на Jaguar за САЩ все още са налични моделите E-Pace, I-Pace, XF, F-Type и, разбира се, F-Pace – най-продаваният модел на марката в модерната ѝ история.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации