Вследствие на стратегически промени, Renault слага край на марката Mobilize и на нейния нестандартен наследник на тежкия четирицикъл Twizy. Услугите за зареждане на електрически автомобили обаче ще продължат да се развиват под шапката на френския производител.
Главата на Renault в сферата на електрическата микромобилност може да е започнала с големи мечти, но приключва доста тихо. Френският автомобилен производител прекрати дейността на подмарката Mobilize Beyond Automotive, с което на практика спря градските електрически модели Duo и Bento, преди те да са получили реален шанс да се докажат на пазара.
Подразделението Mobilize беше създадено през 2021 г. като начин Renault да изследва възможности извън производството на автомобили. Още същата година беше представен концептът EZ-1, който по-късно, през 2022 г., се разви в моделите Duo и Bento. Тези проекти в крайна сметка достигнаха до производствен етап през 2024 г.
Изцяло електрическият тежък четирицикъл и неговият товарен вариант споделяха голяма част от своя дизайн, характер и размери със спрения от производство Renault Twizy, който се появи преди конкуренти като Citroën Ami, Opel Rocks Electric и Fiat Topolino. Ключовата разлика беше, че моделите с марка Mobilize не бяха предназначени за директна продажба, а се предлагаха ексклузивно чрез абонаментни програми.
Краят на експеримента
Само година след представянето на серийните версии и дори преди те да достигнат британския пазар, Renault сложи край не само на самите превозни средства, но и на цялата марка Mobilize. Компанията вече потвърди, че Mobilize „вече не е самостоятелно звено“.
Това решение слага край и на услугите за споделени автомобили на Mobilize в Милано, а програмата в Мадрид ще бъде прекратена до 2026 г. Според Renault тези дейности или нямат дългосрочна рентабилност, или не съответстват на стратегическата посока на групата.
Въпреки това не всички следи от Mobilize ще бъдат заличени. Renault все още вижда ясна стойност в инфраструктурата за зареждане на електрически автомобили, описвайки я като ключов елемент за удовлетвореността и лоялността на клиентите. Компанията вярва, че тези услуги спомагат за навлизането на електрическите автомобили и те ще продължат да съществуват.
Какво остава от Mobilize?
С оглед на това, енергийните услуги на Mobilize ще бъдат интегрирани в търговското портфолио на Renault Group и ще се управляват от Фабрис Камболив, директор „Растеж“. Целта е те да бъдат по-тясно свързани с по-широката стратегия на компанията за преминаване към електрически автомобили.
Сред осезаемите резултати от усилията на Mobilize са достъп до над един милион точки за зареждане в цяла Европа за шофьорите на Renault Group, цел за изграждане на 100 ултрабързи зарядни хъба във Франция и още 100 в Италия до края на 2026 г., около 90 000 активни потребители на Charge Pass и въвеждането на услуга за двупосочно зареждане (V2G) за бизнес клиенти.
Въпреки прекратяването на дейността, от Renault настояват, че Mobilize е изпълнила целта си като поле за изпробване на нови идеи и разширяване на възможностите на компанията в непознати територии. Марката е помогнала да се откроят възможности с реален потенциал, като същевременно е премахнала концепции, които вече нямат стратегически смисъл.
Последвайте ни в Google News