Lamborghini Revuelto: Първи поглед към новия хибриден суперавтомобил

Lamborghini не е марка, известна със своята сдържаност. Нейните суперавтомобили са също толкова известни с безкомпромисно смелия си дизайн, колкото и с невероятно шумния си и мощен V12 двигател. И така, как марката се адаптира към новите времена и превръща своя модел в тих хибрид? Краткият отговор е, че не го прави.

Lamborghini Revuelto, първият хибриден автомобил в историята на компанията, е също толкова шумен, мощен и внушителен, колкото може да се очаква. Разликата е, че сега той дава избор за малко повече умереност, ако водачът го пожелае.

Хибридна система за един V12 звяр

Представянето на Revuelto, кръстен на известен испански боен бик, се състоя в завода на Lamborghini в Сант’Агата Болонезе, Италия. Това е един от най-важните автомобили в историята на компанията. Revuelto е духовният наследник на Aventador, като също се задвижва от 6,5-литров V12 двигател. Новината е, че той е и хибрид – предложение, което може да звучи плашещо за феновете на Lamborghini.

Причината е проста: 12-цилиндровият двигател на Lamborghini е изключително шумен. Той реве и ръмжи дори при леко подаване на газ, а при обороти, доближаващи ограничителя от 9500 об/мин, звукът е оглушителен. Дори при статично представяне става ясно, че Revuelto запазва онзи класически, екстремен и характерен за марката звук.

Има ли логика да се комбинира батерия с капацитет 3,8 кВтч и три електромотора с шумен и жаден V12 бензинов двигател? Вероятно не, но Revuelto не е автомобил, който се купува заради практичността му в ежедневието.

Повече мощност и 13 режима на шофиране

Хибридната част на Revuelto обаче има своето оправдание. Тя осигурява допълнителна мощност, с което общата максимална стойност достига 1001 к.с. и помага на автомобила да ускори от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди. Очаква се също така да подобри сцеплението и управляемостта.

В същото време хибридната система може и да укроти автомобила. Revuelto разполага с цели 13 режима на шофиране. Един от тях, наречен „Cittá“, го прави напълно безшумен и позволява преминаване през исторически градски центрове с нулеви емисии, макар и само за няколко минути. За тези, които искат да покажат истинските възможности на модела, са налични режим „Sport“, който го прави по-пъргав и значително по-шумен, и „Corsa“, предназначен за шофиране на писта.

Агресивен дизайн и аеродинамика

Всеки, който се чуди дали новото хибридно Lamborghini не е твърде умерено, ще се разубеди само като го погледне. Revuelto е също толкова остър и ъгловат, колкото предшествениците си. Дизайнът включва изцяло нови Y-образни предни и задни светлини, масивни странични отвори за въздух, характерните за марката „ножични“ врати и огромни двойни шестоъгълни ауспуси отзад. Въпреки агресивния дизайн, от Lamborghini твърдят, че са успели да намалят въздушното съпротивление, като същевременно са увеличили притискателната сила в сравнение с Aventador.

Модернизиран интериор с три дисплея

В интериора инфоразвлекателната система е модернизирана и включва три дисплея: един за „пилота“ (както от Lamborghini обичат да наричат водача), по-малък за неговия „втори пилот“ и вертикално разположен 8,4-инчов дисплей в центъра. Последният предоставя информация за избрания режим на шофиране, климатичната система, музиката и други детайли. Въпреки наличието на три екрана, усещането в интериора остава като в истински спортен автомобил.

Все още няма информация за цената, но както може да се предположи, тя ще е изключително висока. Данните за разхода на гориво и емисиите също не бяха налични към момента на представянето. Въпреки това, екипът на Lamborghini не изглежда притеснен за намирането на купувачи, тъй като са убедени, че са привлекли вниманието на пазара с този модел.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации