Новият хибриден суперавтомобил на Lamborghini превръща дребния чакъл в боеприпаси срещу шофьорите, които го следват твърде отблизо.
Lamborghini Temerario е един от най-новите хибридни суперавтомобили на марката. Неговият мощен V8 двигател с два турбокомпресора е достатъчно вълнуващ, но италианците са вдигнали летвата, като са го комбинирали не с един, а с три електрически мотора – нещо, което се случва за първи път в историята на компанията. Тази комбинация обаче води до неочакван проблем, който създава сериозни главоболия за останалите участници в движението.
Според Мат Фара, водещ на предаването The Smoking Tire, Temerario може да е удоволствие за шофиране, но е истинско бедствие за всеки, който се движи зад него. По време на участие в подкаста Spike’s Car Radio той разказа как по време на снимки на европейската версия на хибридното Lamborghini екипът му е бил обстрелван с камъчета, в резултат на което са били счупени три челни стъкла. Един поглед към задната част на автомобила разкрива защо се случва това.
Фара заяви, че никога през живота си не е карал автомобил, който да изстрелва чакъл по този начин, и че е невъзможно да се приближиш на по-малко от 15 метра от него. Той помоли водещия Спайк Ферестен да покаже снимка на задната част на Temerario и посочи колко открити са задните гуми. Задната броня е изрязана много високо, разкривайки около две трети от гумите.
Безспорно този дизайн придава изключително агресивен вид на автомобила. Премахвайки част от бронята, Lamborghini са постигнали впечатляваща визия, но същевременно са създали и своеобразна прашка за камъни, насочена към всеки, който се осмели да го последва.
Фара разказа, че е снимал от друг автомобил в движение – Corvette ZR1 без покрив. Докато преследвал Lamborghini-то в един завой, камък го е ударил по лицето. Той добави, че е истински късметлия, че е носил слънчеви очила.
Каква е причината за проблема?
Освен дизайнът на каросерията, който оставя протектора на гумите открит подобно на камион без калобрани, трите електрически мотора значително увеличават силата, с която автомобилът изхвърля камъни. Два от електромоторите задвижват предните колела и не представляват заплаха.
Третият мотор обаче е монтиран между коляновия вал и скоростната кутия. Неговата цел е да осигури мощност в ниските обороти с незабавен въртящ момент от 298 Нм и да даде допълнителна тяга при рязко подаване на газ, като по този начин ефективно елиминира турбо забавянето. Във високите обороти работата се поема изцяло от V8 двигателя и неговите два големи турбокомпресора.
Гумите са проектирани да осигуряват сцепление с пътната настилка. Върху сух асфалт топлата гума създава огромно сцепление, което подпомага ускорението и преминаването през завои. Това обаче означава, че дребни камъчета могат да полепнат по нея, докато центробежната сила не ги изстреля по посока на въртенето на гумите.
Огромният и незабавен въртящ момент допълнително спомага за „забиването“ на тези камъчета в каучука при по-ниска скорост. Самото изстрелване се случва при по-висока скорост на колелата. Когато камъните се освободят – било то заради рязко ускорение или внезапния прилив на въртящ момент – те политат назад. И тъй като Temerario на практика няма никакво покритие на задната част, нищо не може да ги спре.
Фара изрази учудването си, че от Lamborghini не са обърнали внимание на този проблем, и добави, че би бил шокиран, ако не последва някакъв групов иск срещу компанията. Той сподели, че не е предполагал, че е позволено да се продава автомобил с напълно открити задни гуми, които заради доброто си сцепление просто изстрелват камъни.
Като допълнение, Lamborghini представи и нов режим „Drift Mode“ за Temerario, което прави ситуацията още по-рискова за околните. Фара не е първият, който забелязва този потенциален проблем. Онлайн коментатори в Reddit и други форуми предвидиха, че автомобилът ще хвърля камъни, и се оказаха прави.
Все пак, три счупени челни стъкла от един автомобил е сериозна щета. Това изглежда като ефективен начин да държите останалите шофьори на разстояние от своя италиански суперавтомобил на стойност 390 000 долара. Според Фара обаче, така или иначе не бихте искали да сте зад него: „Не искаш да си зад него, а в него. Когато си вътре, няма проблем. Управлява се толкова добре.“
Последвайте ни в Google News