Land Rover Discovery (2025): Неудържимият хол на колела

Сагата на Land Rover Discovery продължава и не е изненадващо, че това все още е история, която си заслужава вниманието. Моделът остава изключително комфортен на пътя и абсолютно неудържим извън него, което повдига въпроса защо е засенчен от своите по-шумно рекламирани събратя.

През последните месеци Land Rover вдига много шум около своите моделни линии Defender и Range Rover. Това е разбираемо – версията OCTA издигна проходимостта на Defender до нови висоти, докато електрическият Range Rover е напът да промени пейзажа на луксозните електрически автомобили. Тази медийна кампания обаче остави в сянка по-старите модели на компанията.

Това е жалко, защото Discovery все още е изключително практичен автомобил за семейния живот, въпреки че първият Discovery 5 се появи на пазара преди почти десетилетие. Най-важното е, че той е и значително по-евтин от звездните модели на марката.

Моделът е актуализиран последователно през целия си живот, като най-новата промяна отбеляза 35-ата годишнина на автомобила със специалното издание Anniversary Edition. Но дали това е достатъчно, за да го запази привлекателен на пазара? Нека разберем.

Какво е новото?

По-малко, отколкото може да се очаква. Основите на Discovery не са се променили съществено от представянето на автомобила през 2016 г. Той е претърпял няколко козметични промени през годините, за да изглежда свеж, но конструкцията му е на почти десетилетие. Това обаче не е непременно лошо.

Последният кръг от големи промени беше през 2021 г. Тогава Land Rover монтира леко променена радиаторна решетка и нови фарове с динамични мигачи и Matrix LED технология. Добавени бяха и няколко нови цвята и дизайни на джанти, както и декоративен панел по цялата ширина на задната част, който свързва визуално стоповете.

От много по-голямо значение бяха промените в интериора. Land Rover постави своята 11,4-инчова инфоразвлекателна система в центъра на таблото, заредена с най-новия софтуер Pivi Pro. Това наистина модернизира купето и го доближи до това на Range Rover Sport, макар и с няколко физически бутона повече.

Централната конзола също беше обновена с по-традиционен автоматичен скоростен лост, който замени оригиналния въртящ се селектор. Целият панел вече е покрит с мека на допир пластмаса, което създава усещане за по-висок клас, достоен за SUV на стойност над 60 000 паунда.

За щастие, интериорът на Discovery остава приятно опростен, като дори са запазени физическите бутони за управление на климатика. Тези контроли бяха нелогично премахнати и преместени на екрана в моделите на Range Rover, но оцеляха в Defender.

Съвсем наскоро Land Rover въведе и своя шестцилиндров дизелов двигател D350 в гамата на Discovery, след успеха му в Range Rover и Defender. Той разполага с мека хибридна система и вече е единственият двигател, с който може да се поръча автомобилът.

Какви са спецификациите?

Те не биха могли да бъдат по-ясни. Всеки нов Discovery получава един и същ 3,0-литров редови шестцилиндров дизелов двигател с турбокомпресор. Той генерира 345 к.с. и много сериозен въртящ момент от 700 Нм. Двигателят е подпомогнат от почти незабележима 48-волтова мека хибридна система и е съчетан с осемстепенна автоматична скоростна кутия.

Динамиката е доста впечатляваща. Като се има предвид, че Discovery тежи малко под 2,5 тона, фактът, че може да ускори от 0 до 100 км/ч само за 5,9 секунди, е изумителен. За сравнение, това е колкото актуалния Volkswagen Golf GTI, но Discovery има място за още двама пътници или допълнителни 750 литра багаж. Това е истински спортен танк.

Още по-важно е, че има максимален капацитет на теглене от 3500 кг, до голяма степен благодарение на огромната теглителна сила на дизеловия двигател. Дори с прикачено ремарке, автомобилът се усеща стабилен и мощен.

Разходът на гориво също е изненадващо нисък. Land Rover твърди, че средният разход е около 8,5 л/100 км, но тази стойност може лесно да бъде подобрена при спокойно шофиране по магистрала до около 7,1 л/100 км. Разбира се, в градски условия разходът ще се повиши, но Discovery така или иначе не е създаден да бъде градски автомобил.

Липсата на plug-in хибридна опция е може би това, което най-много издава възрастта на Discovery, тъй като тази възможност се предлага при почти всички негови конкуренти, включително и при Defender PHEV.

Какво е усещането зад волана?

Прекрасно. Land Rover са положили огромни усилия, за да направят Discovery толкова удобен на пътя, колкото и способен в планината, а усещането при шофиране далеч надхвърля цената му. Комфортът и шумоизолацията му съперничат на тези на значително по-скъпия Range Rover Sport, но избирайки Discovery, може да спестите поне 12 000 паунда.

Разбира се, контролът върху каросерията не е толкова стегнат, колкото при конкуренти като Audi Q7, което означава, че ще се наклони осезаемо, ако го хвърлите в поредица от завои безразсъдно. Дори Defender се управлява по-добре. Но острите завои не са стихията на Discovery. Това, което той прави най-добре на пътя, е да се носи плавно като луксозен SUV. С него изминаването на огромни разстояния е изключително лесно.

Двигателят D350 на Land Rover заслужава само похвали. Той разполага с привидно безкраен запас от тяга в ниските обороти, което напълно подхожда на спокойния характер на автомобила. Това също така прави шофирането по магистрала детска игра, тъй като почти не се налага да натискате педала на газта, за да изпреварите по-бавните участници в движението.

Освен това двигателят е изключително плавен. Не се усеща, че се задвижва от нещо толкова грубо и индустриално като дизел – звукът му е плътен и равномерен. При ниски скорости той работи тихо на заден план като перфектно балансиран швейцарски часовник, а при по-силно ускорение се развърта чисто и без усилие. Това е един от най-добрите дизелови двигатели на пазара.

Скоростната кутия също е добре съчетана с двигателя. Осемстепенният автомат сменя предавките неусетно и върши добра работа, като поддържа ниски обороти при високи скорости, което от своя страна прави купето по-приятно. Единственият недостатък по отношение на комфорта е шумът от вятъра. Масивната предна част на Discovery създава известни завихряния, но те са в приемливи граници.

И накрая, проходимостта. Discovery винаги ще остане в сянката на Defender, когато става въпрос за офроуд, но не бива да се забравя колко е способен извън утъпкания път. Той все още предлага богат набор от технологии за тежък терен, включително режимите Terrain Response, система за контрол при спускане, въздушно окачване с регулируема височина и понижаващи предавки. И въпреки че ъглите на заход и отход са малко по-малки от тези на Defender, той все пак може да премине през водно препятствие с дълбочина до 900 мм.

Повечето шофьори никога няма да използват и една десета от възможностите на Discovery, но този неизползван потенциал е странно успокояващ. При тежки метеорологични условия, наводнени пътища и паднали дървета, Discovery преминава през всичко като верижна машина. Така че, ако сравнявате Discovery за 60 000 паунда със Skoda Kodiaq за 40 000 паунда и се чудите какво получавате за допълнителните пари, това е отговорът.

Какъв е интериорът?

В сравнение с доминираните от сензорни екрани интериори на Defender и Range Rover, таблото на Discovery с множеството си бутони изглежда малко старомодно. Но всъщност е по-добро. Много по-добро.

Физически бутони и висококачествени материали

Екранът управлява основно мултимедията и навигацията, а физическите бутони под него са запазени за климатичната система. Това решение е по-безопасно, тъй като не се налага водачът да отклонява поглед от пътя, за да промени температурата в купето или да регулира отоплението на седалката. Освен това бутоните могат да се използват и с ръкавици – нещо, което ще се случва често, предвид че това е автомобил за хора, които обичат приключенията сред природата.

Качеството на изработка е на най-високо ниво. Land Rover са съчетали луксозното усещане на Range Rover с елементи от суровата практичност на Defender, за да създадат интериор, който успешно балансира между разкош и функционалност. Някои критици твърдят, че Discovery е станал твърде луксозен, но всъщност в него човек би се качил с кални обувки много по-спокойно, отколкото в истински Range Rover. Стелките се почистват малко по-лесно, а пластмасовите повърхности са една идея по-издръжливи на износване. Автомобилът си остава „работен кон“, но вече с луксозно седло.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации