Точно когато пазарът на достъпни китайски електрически автомобили изглеждаше наситен, се появява Leapmotor B10 – семейният SUV на подкрепения от Stellantis производител. Идеята за изгоден китайски електрически SUV не е нова и някои от съществуващите предложения са доста добри. Често обаче, въпреки богатите списъци с оборудване и луксозни интериори, им липсва фината настройка в пътното поведение и разчитат прекалено много на сензорния екран за управление.
Остава въпросът дали Leapmotor B10, с неговите настройки специално за Европа, може да преодолее тези две препятствия. За да разберем, тествахме новия B10 в Южна Франция, за да видим дали този модел с премиум излъчване и изгодна цена може реално да се конкурира с модели като Kia EV3 и Skoda Elroq.
Какво представлява?
Това е третият автомобил на Leapmotor след по-големия SUV C10 и градския модел T03. B10 се позиционира в класа на семейните SUV автомобили и, подобно на своите събратя, е изцяло електрически, с отлично съотношение цена-качество и изобилства от технологии.
Стандартното оборудване включва огромен панорамен покрив, отопляеми и вентилирани предни седалки, 14,2-инчов сензорен екран, безжично зарядно за телефон, термопомпа, 360-градусова камера и електрически капак на багажника. Всичко това се предлага в единственото налично ниво на оборудване.
Официалната цена на B10 за пазара във Великобритания е 31 495 британски лири, но благодарение на специална отстъпка от производителя, наречена LEAP-GRANT, цената намалява с 1500 лири до едва 29 995. Това го превръща от конкурентно предложение в неоспоримо изгодна покупка.
Технически характеристики
Предлага се само една версия, оборудвана с батерия с капацитет 67,1 кВтч и мощност 216 к.с., предавани към задните колела. Максималната скорост е 175 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8 секунди.
Пробегът по стандарт WLTP е 435 км, а максималната скорост на зареждане достига 168 кВт, което позволява бързо зареждане от 30 до 80% за 20 минути. Тези стойности са сериозно подобрение спрямо 84-те киловата на модела C10, но все още не могат да се сравняват с бързината на зареждане на Kia EV3.
За Европа се предлага и версия с по-малка батерия от 56,2 кВтч, а за пазара във Великобритания е потвърден и вариант с удължен пробег, който се очаква през 2026 г.
Как се усеща на пътя?
С една дума – комфортно. При ниска скорост окачването може да се усети леко меко и люлеещо се, но като цяло автомобилът е релаксиращ за шофиране. Той се чувства особено добре при движение по магистрала, където поема неравностите с лекота. Шумоизолацията също е на високо ниво, с минимален шум от вятъра и гумите при по-висока скорост.
Управляемостта е приемлива за електрически SUV, както и сцеплението. Воланът се усеща леко безчувствен, независимо от избрания режим, но колата винаги остава стабилна на пътя. Със сигурност B10 не е шампион по пътно поведение в своя клас – Skoda Elroq предлага далеч по-ангажиращо изживяване зад волана.
Доставянето на мощност е плавно и е нужно сериозно провокиране, за да се наруши стабилността. По-скромната мощност в сравнение с някои конкуренти помага за запазване на усещането за баланс, а ускорението е напълно достатъчно за изпреварване или включване в натоварен трафик.
Последвайте ни в Google News