Leapmotor B10: Богато оборудван конкурент на Scenic с цена под 69 000 лв.

На пазара се задава нов китайски електрически автомобил, насочен към класа на семейните SUV модели. Leapmotor B10 продължава тенденцията за отлично съотношение между цена и оборудване, характерна за подкрепения от Stellantis производител. Очаква се моделът да пристигне на пазара през четвъртото тримесечие на 2025 г. с цена от малко под 69 000 лв., което го позиционира значително по-изгодно от основните му конкуренти.

Това е третият модел на Leapmotor след навлизането на марката на европейския пазар по-рано тази година. Той ще се намира между малкия градски автомобил T03 и пълноразмерния SUV C10. Към B10 ще се присъедини и хечбекът Leapmotor B05, чийто дебют е планиран за началото на 2026 г. Очевидно е, че марката подхожда сериозно към пазарната си експанзия.

Какво включва оборудването?

Единствената опция при B10 е изборът на цвят на каросерията. Всичко останало е включено в единственото налично ниво на оборудване.

Списъкът с екстри е дълъг, като започва с огромен 14,6-инчов 2.5K HD екран на инфоразвлекателната система, съчетан с 8,8-инчов дисплей пред водача. Apple CarPlay и Android Auto са стандартни, както и безжичното зарядно за смартфон.

Богатото оборудване продължава с отопляеми и вентилирани предни седалки, голям панорамен покрив, амбиентно осветление, технология vehicle-to-load (V2L) за захранване на външни устройства и 360-градусова камера – всичко това също е част от стандартния пакет.

Включени са и 17 системи за подпомагане на водача, включително такива за предотвратяване на сблъсъци отпред, отзад и при паркиране. Наличен е адаптивен круиз контрол, както и асистент за движение в задръстване.

Технически характеристики

Тъй като се предлага само един вариант на модела, задвижването също е едно. То се състои от батерия с капацитет 67,1 кВч и електромотор с мощност 216 к.с., който задвижва задните колела. Максималната скорост е 174 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8 секунди.

Пробегът по цикъла WLTP е 435 км, а B10 поддържа максимална скорост на зареждане от 168 кВ. Това позволява бързо зареждане от 30% до 80% за 20 минути.

Електромоторът е с маслено охлаждане за повишена ефективност и плавна работа, като от Leapmotor твърдят, че ефективността на агрегата достига 94%.

Практичност и размери

Освен богатото оборудване и пробега, B10 ще трябва да докаже своята универсалност и практичност, за да бъде конкурентоспособен в наситения сегмент на електрическите семейни SUV автомобили.

Първите впечатления сочат, че B10 е автомобил с щедри размери. Той е дълъг 4 515 мм, което е с 45 мм повече от Renault Scenic E-Tech. Освен това е по-широк (1 885 мм срещу 1 864 мм за Renault) и по-висок (1 655 мм срещу 1 572 мм).

Багажникът е с приемлив, но не водещ в класа обем от 430 литра, който е допълнен от 25-литров преден багажник. При сгънати задни седалки обемът нараства до 1 700 литра, а в интериора са разположени 22 ниши за съхранение. Предните седалки също се сгъват до напълно хоризонтално положение, превръщайки B10 в импровизирано легло. От Leapmotor потвърдиха, че целта е пълна оценка от пет звезди на тестовете на Euro NCAP, каквато постигна и по-големият модел C10.

Цени и пазарно позициониране

Leapmotor B10 стартира с приложена отстъпка от производителя в размер на 3 450 лв., което означава, че крайната цена за частни клиенти ще бъде 69 000 лв. Тази цена е значително по-ниска от тази на модели като Skoda Elroq, Omoda E5 и Renault Scenic E-Tech. За корпоративни клиенти цената ще бъде пълната – 72 495 лв., но дори и тя остава по-ниска от тази на конкурентите.

Leapmotor беше първият производител, който въведе собствена програма за стимулиране на покупката на електрически автомобили. От компанията потвърдиха, че програмата ще продължи и през 2026 г. Тя предлага две нива на отстъпка: 3 450 лв. за моделите T03 и B10, и 8 625 лв. за по-големия C10, с което цената му намалява до 75 325 лв.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации