Leapmotor D19 ще използва иновативната range extender технология на ZF

ZF си осигури първата клиентска поръчка за своята усъвършенствана range extender технология, наречена eRE+. Китайският автомобилен производител Leapmotor ще предложи версия на своя премиум SUV D19 с такава система от ZF, като производството ще стартира през 2026 г.

Как работи технологията eRE+

При стандартна работа в режим на генератор, двигател с вътрешно горене задвижва електрически мотор, който зарежда високоволтовата батерия и по този начин удължава пробега. Технологията eRE+ обаче предлага и възможност за превключване към задвижване на всички колела чрез предния мост и осигурява допълнителен тласък при маневри за изпреварване с мощност до 200 кВт.

Отговор на нарастващото пазарно търсене

Себастиан Шмит, ръководител на отдела за електрифицирани задвижващи технологии в ZF, обясни, че в момента range extender системите се радват на нарастващо търсене, особено на автомобилните пазари в Китай и Северна Америка. Докато в Далечния изток така наречените REEV (range-extended electric vehicles) се считат за вариант на „автомобили с нова енергия“, при които по-малка батерия може да се зарежда от двигател с вътрешно горене по време на шофиране, в САЩ те са все по-популярна опция за превозни средства, независими от зарядната инфраструктура.

Тимо Майзел, старши вицепрезидент на отдела за технологии за електрифицирани задвижвания за Азиатско-тихоокеанския регион, добави, че компанията е отговорила навреме на това търсене с гъвкава гама от технологии и местни производствени мощности. Той заяви, че тази стратегия се е оказала успешна и е довела до новата поръчка от Leapmotor.

Технически характеристики на системата

Leapmotor D19 е първият модел, който ще използва усъвършенстваната технология на ZF. Подобно на стандартния eRE, системата eRE+ е базирана на електромотор с интегриран инвертор, съответния софтуер и планетарна скоростна кутия. Разликата е, че докато eRE е проектиран само като генератор на енергия, eRE+ разполага с интелигентен съединител и диференциал. Това му позволява да действа и като вторично задвижване.

Благодарение на eRE+ автомобилните производители могат да предложат функционалност за задвижване на всички колела и допълнителна мощност, без да се налага да инсталират отделни компоненти или да правят допълнителни разходи за разработки. Системата eRE+, която ще се използва в D19, има мощност на генератора от 90 кВт и пикова мощност на задвижване от 200 кВт. С тази технология SUV моделът постига общ пробег от над 1 000 километра. Двигателят с вътрешно горене, използван в системата, не е включен в обхвата на доставката от ZF.

Мост към напълно електрическото бъдеще

Двигателят на range extender системата работи винаги в най-икономичния си мощностен диапазон, което осигурява нисък разход на гориво и съответно ниски емисии на CO2. Матиас Мидрайх, главен изпълнителен директор на ZF, коментира, че тази технология изгражда мост между днешните нужди на клиентите и напълно електрическото бъдеще. Според него тя има важен принос за значителното намаляване на емисиите на CO2 и помага на моделите, базирани на чисто електрически платформи, да постигнат по-голямо пазарно приемане.

Range extender системите предлагат и ниски допълнителни разходи, кратки срокове за разработка и ниски разходи за платформите. Това опростява веригите за доставки и прави технологията привлекателна за всички производители, чиито модели не разчитат на традиционни задвижващи системи. От ZF заявяват, че технологията им преодолява безпокойството, свързано с пробега, като същевременно подкрепя климатичните цели на ЕС, съчетавайки предимствата на електрическия транспорт с гъвкавостта, която потребителите очакват.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации