Renault намеква, че може да възроди емблематичното си спортно подразделение RS, което беше официално закрито в полза на марката Alpine. Според висш мениджър на компанията, завръщането е възможно, ако има достатъчно силен интерес от страна на феновете, като новият Clio се очертава като основен кандидат за хибриден RS модел.
Clio е идеалният кандидат
Решението на Renault да прекрати производството на спортни модели като Megane RS и Clio RS не беше посрещнато с ентусиазъм. Сега обаче има индикации, че това може да не е окончателно. В скорошно интервю Бруно Ванел, глобален директор по продажбите и операциите в Renault, потвърди, че компанията разполага с техническите ресурси да възроди спортен модел, най-вероятно под формата на ново Clio RS.
Той обясни, че съществуващото портфолио от електрически и мощни хибридни задвижвания включва компоненти, напълно подходящи за модерен „хотхеч“ (мощен спортен хечбек). Въпреки че много ентусиасти биха се радвали да видят завръщането и на Megane RS, това изглежда малко вероятно, тъй като моделът вече се превърна в изцяло електрически кросоувър.
За разлика от него, новото поколение на Clio, представено само преди няколко месеца, предлага далеч по-подходяща основа. Шестата генерация на модела пристигна с по-агресивен дизайн и, което е от решаващо значение, си остава хечбек.
В очакване на решението
Ванел заяви, че добрата новина е, че компанията разполага с вътрешното ноу-хау за създаването на такъв автомобил. Той подчерта, че наличните хибридни задвижвания предлагат решения за постигане на висока мощност при ниски емисии на CO2, което е от ключово значение в днешно време.
Макар да добави, че „засега“ няма незабавен план за връщане на марката RenaultSport, той отбеляза, че при достатъчно голям интерес Renault може да преразгледа решението си. „Ще изчакаме няколко месеца и тогава ще помислим по въпроса“, коментира Ванел.
Ако Renault даде зелена светлина на RS версия на новото Clio, тя най-вероятно ще се базира на настоящата хибридна система на автомобила. Във върховата си версия E-Tech, Clio комбинира 1,8-литров двигател с електромотор, за да постигне мощност от 158 к.с. С известни доработки, ако тази стойност бъде увеличена до близо 220 к.с., новото Clio RS би се позиционирало уверено в територията на малките спортни хечбеци, като до голяма степен би отговаряло на динамиката на предишното поколение.
Последвайте ни в Google News