Lexus IS за 2026 г.: По-скъп, с по-малко двигатели и повече технологии

Представеният през септември 2025 г. Lexus IS модел 2026 г. пристига с обновен дизайн, подобрени технологии и по-малко опции за задвижване отпреди. Компактният премиум седан се оказва и значително по-скъп от своя предшественик.

По-малко избор, по-висока цена

Считан по-скоро за трети фейслифт, отколкото за смяна на поколенията, новият модел е с потвърдена стартова цена от 46 795 долара в САЩ, с включена такса за доставка. За сравнение, онлайн конфигураторът все още показва модел 2025 г. на цена от 41 830 долара за версията 300. Основната причина за скока в цената е промяната в гамата. За моделната 2026 година Lexus предлага единствено версията 350 в нива на оборудване F Sport Design или F Sport.

Моделите 300 и 500 са спрени от производство, а хибридът 300h няма да се предлага на американския пазар. Това оставя 3,5-литровия атмосферен V6 двигател на версията 350 като единствена налична опция за задвижване.

Технологични подобрения

В по-широк план Lexus е увеличил екрана на инфоразвлекателната система от 10,3 на 12,3 инча. Друга голяма промяна е преминаването от пакета Lexus Safety System+ 2.5 към по-новия Lexus Safety System+ 3.0. Това подобрение въвежда разширени сценарии за засичане на обекти и проактивна намеса на системите за сигурност. Ключовите допълнения включват разпознаване на мотоциклетисти, засичане на пешеходци при десен завой и асистент за проактивно шофиране.

Задвижване и динамика

И двете нива на оборудване – 350 F Sport Design и 350 F Sport – стандартно са със задно задвижване, както се очаква от премиум седан, който трябва да се конкурира с Mercedes-Benz C-Class и BMW 3 Series. Като опция се предлага и задвижване на всички колела – постоянна система, която по подразбиране разпределя въртящия момент в съотношение 30:70.

Системата AWD е изградена около планетарен централен диференциал и електронно контролиран многодисков съединител и може да разпределя въртящия момент поравно между предния и задния мост при ситуации с намалено сцепление. Изборът на задвижване на всички колела обаче означава и отворен диференциал. Само версията F Sport със задно задвижване получава диференциал Torsen с ограничено приплъзване.

Говорейки за разликите между версиите, моделът със задно задвижване е оборудван с осемстепенна автоматична скоростна кутия, докато този с двойно предаване използва шестстепенна. Независимо от трансмисията, V6 двигателят генерира 311 к.с. и 380 Нм въртящ момент.

Оборудване и специални пакети

И двете нива на оборудване разполагат с 12,3-инчово дигитално приборно табло, безжично зареждане за телефон, четири USB Type-C порта, лети алуминиеви джанти, аудиосистема с 10 високоговорителя и декоративни елементи от естествени бамбукови влакна за централната конзола и рамката на стартовия бутон. Когато става дума за специфични за версията характеристики, F Sport се отличава с наличния червен интериор Radiant Red.

Други характеристики на F Sport включват спортен заден спойлер, опционални червени спирачни апарати и опционален пакет „Special Appearance“. Ограничен до 350 бройки за САЩ, този пакет включва черни ковани джанти, доставени от BBS. Те са съчетани с боя Hakugin Matte White върху бял и черен интериор, тройни LED фарове, панорамен покрив, аудиосистема Mark Levinson със 17 високоговорителя, система за панорамен изглед, интуитивен паркинг асистент и електрическа задна щора.

Пакетът включва и опцията „Handling Package“, която добавя гореспоменатия диференциал Torsen за F Sport със задно задвижване, адаптивно променливо окачване, режим на шофиране Sport S+ и кормилно управление със спортни настройки.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации