Lexus LX 700h за 2025 г.: Първи впечатления от хибридния флагман

Нова хибридна версия и офроуд възможности

Базиран на Toyota Land Cruiser 300, който не се предлага в САЩ, Lexus LX има двойна мисия – да бъде сериозна офроуд машина и същевременно луксозен и комфортен флагман на марката. За модел 2025 г. Lexus добавя две нови версии към своя SUV с ръбест дизайн: хибридният LX 700h и моделът Overtrail с още по-добри възможности извън пътя.

Цените на LX 700h варират от 115 950 до 141 950 долара, като в тях е включена такса за доставка от 1350 долара. Наличните нива на оборудване за хибридния модел включват Overtrail с пет места и офроуд насоченост, спортния F-Sport Handling със седем места, богато оборудвания Luxury също със седем места и луксозния Ultra Luxury с четири места. Всички версии стандартно разполагат със задвижване на четирите колела с избираеми бързи и бавни предавки, заключващ се централен диференциал, адаптивно окачване и регулируема височина на шасито.

Основните конкуренти на Lexus LX са BMW X7, Cadillac Escalade, Infiniti QX80, Land Rover Range Rover и Mercedes-Benz GLS.

Първата хибридна версия на LX

С новия LX 700h Lexus постига целта си да предлага хибридна или изцяло електрическа версия на всеки свой модел в САЩ. Той се присъединява към бензиновия LX 600, задвижван от 3,4-литров V6 двигател с два турбокомпресора, който генерира мощност от 415 к.с. и 650 Нм въртящ момент. Хибридната система в LX 700h увеличава мощността с 12% до 463 к.с., а въртящият момент нараства с 22% до 790 Нм. Основната работа се върши от бензиновия двигател, но добавената тяга от електромотора, интегриран в 10-степенната автоматична скоростна кутия, осигурява на хибридната версия малко по-добро ускорение. Според Lexus, LX 700h ускорява от 0 до 100 км/ч за около 6,5 секунди, което е с половин секунда по-бързо от LX 600.

Тъй като електромоторът поема задвижването при движение по инерция или при спиране в трафик, разходът на гориво е леко подобрен. Официалните данни показват разход от 12,4 л/100 км в града (спрямо 13,8 л/100 км за LX 600) и комбиниран разход от 11,8 л/100 км (спрямо 12,4 л/100 км).

За да интегрира никел-метал хидридната батерия под пода на багажника и третия ред седалки, запазвайки пълноразмерна резервна гума, Lexus е трябвало да намали обема на резервоара. При хибридния модел той е 68 литра, докато при LX 600 е 80 литра. Това води до по-къс пробег с едно зареждане – около 575 км спрямо 645 км при бензиновата версия. Капацитетът на теглене обаче остава впечатляващите 3600 кг, колкото и при LX 600.

Команден център

Интериорът е доминиран от екрани – изцяло дигитално приборно табло, 12,3-инчов сензорен екран на инфоразвлекателната система Lexus Interface и допълнителен 7-инчов долен екран за управление на четиризоновия климатик, отоплението и вентилацията на седалките, режимите на шофиране и офроуд асистентите. Наличен е и head-up дисплей. Въпреки това, на централната конзола и таблото са запазени и множество физически бутони, което е освежаващо решение в ерата на виртуалните контроли. Повечето от тях са леснодостъпни, с изключение на малките превключватели за огледалата, които са трудни за виждане при ярка слънчева светлина.

Стандартното оборудване включва хладилна кутия в централната конзола, система за автоматично затваряне на вратите, кожен волан с електрическо регулиране, амбиентно осветление и панорамен покрив. Стандартната аудиосистема с 10 високоговорителя в нивата F Sport Handling и Overtrail предлага отлично качество на звука, докато системата Mark Levinson с 25 високоговорителя, стандартна за Luxury и Ultra Luxury, превръща интериора в истинска концертна зала.

Аудиосистемата Mark Levinson, която е опционална за по-ниските нива на оборудване на LX, е черешката на тортата в изживяването, което предлага този изключителен луксозен всъдеход за всякакви терени.

Удобство и достъп

Влизането и излизането са улеснени от стандартните осветени прагове на LX. Освен това, един от многото превключватели на централната конзола позволява регулиране на височината на окачването. То може да бъде свалено с около 2,5 см, за да улесни достъпа на по-възрастни хора с ограничена подвижност, по-ниски пътници и деца, или да бъде повдигнато с няколко сантиметра за приключения извън пътя.

Както може да се очаква от върховия модел на луксозната марка на Toyota, електрически регулируемите, отопляеми и вентилирани седалки на водача и предния пътник в LX 700h посрещат щастливците с приятна комбинация от опора на правилните места и комфорт при целодневни пътувания. Перфорираната, мека полуанилинова кожена тапицерия подсилва усещането за лукс. Идва и време за масаж. Версията Ultra Luxury на LX 700h разполага с масажна функция за шофьорската седалка, а моделите Luxury, F Sport Handling и Overtrail добавят стандартно и масажна седалка за предния пътник. Функцията е персонализируема и позволява избор на конкретна зона като горна или долна част на тялото, рамене или лумбална област, както и на интензивността. Лумбалният масаж с ниска интензивност оставя усещане за свежест, докато по-интензивните сесии са малко по-натрапчиви.

Лукс за пътниците отзад

При върховата версия Ultra Luxury на LX 700h, делимата в съотношение 60/40 сгъваема седалка на втория ред е заменена от две индивидуални кресла тип „капитански“, а третият ред седалки е премахнат. В получения луксозен четириместен вариант, тапицираните с полуанилинова кожа, отопляеми и вентилирани седалки на втория ред могат да се накланят до 48 градуса и имат специално оформени възглавници и подглавници, които обгръщат пътниците. Те също така предлагат същите масажни функции като шофьорската седалка. В допълнение към големия централен подлакътник, пътниците отзад разполагат със собствено безжично зарядно за телефон, комбинирана маса за съхранение и 7-инчов сензорен екран за управление на отоплението и охлаждането на седалките, аудиосистемата и климатика. Единственият недостатък е загубата на около 7,5 см пространство за краката в сравнение с другите модели на LX с цяла седалка на втория ред. За тези, които искат пълно уединение, стандартната развлекателна система за задните места с безжични Bluetooth слушалки предлага индивидуални екрани на гърба на предните седалки. Пътуването там създава усещането, че си голям бизнесмен.

Компромиси на третия ред

От друга страна, промъкването покрай сгънатата и плъзната напред седалка на втория ред, за да се стигне до третия, е задача, подходяща предимно за деца. Пространството за краката и коленете е ограничено за възрастни. Най-добрият сценарий за използване на електрически сгъваемата, делима в съотношение 50/50 седалка на третия ред, стандартна за моделите Overtrail, F Sport Handling и Luxury, е тя да бъде свалена през повечето време, за да се осигури адекватно товарно пространство. При модела Overtrail третият ред може да бъде премахнат изцяло за напълно освободено товарно пространство.

Подглавниците на третия ред не пречат на видимостта назад, тъй като лесно могат да се свалят до нивото на облегалките. Това така или иначе няма голямо значение, тъй като всички модели LX 700h са стандартно оборудвани с дигитално огледало за обратно виждане. То получава видеосигнал от камера, разположена на задната врата, като образът не се възпрепятства от главите на пътниците или по-високи товари в автомобила.

Пътувайте с малко багаж

В най-лошия случай, когато триредовият LX 700h е конфигуриран да превозва пътници на всички места, зад изправените седалки на третия ред остават скромните 205 литра багажно пространство. Това е приблизително колкото багажника на кабриолета Chevrolet Camaro модел 2024 г. и по-малко от този на спортните Toyota GR Supra или BMW Z4. За тези, които търсят просторен триредов Lexus и не планират чести офроуд приключения, по-добър избор е Lexus TX. С обем от 572 литра зад своя също по-просторен трети ред, той предлага почти три пъти повече товарно пространство. Разбира се, решението е просто да свалите двете части на третия ред седалки на LX 700h и да разполагате с цели 877 литра обем.

Вратата на багажника на LX е с електрическо задвижване и може да се отваря с движение на крака под задната броня. Прагът при триредовите модели е проектиран да осигури равна повърхност, когато вторият и третият ред седалки са сгънати, но това води до висок товарен ръб при товарене и разтоварване.

В стихията си извън асфалта

Отделно тестово шофиране даде възможност за изпробване на новата версия Overtrail на LX 700h в офроуд условия. Въпреки всички луксозни елементи, в основата си Lexus LX е Land Cruiser, което означава, че е способен и изключително солиден 4×4 играч на офроуд сцената. Стандартен за всички модели LX е централен Torsen диференциал с ограничено приплъзване, който разпределя въртящия момент равномерно 50/50 между предния и задния мост. Моделите Overtrail добавят електронно заключващи се преден и заден диференциал, които осигуряват равномерно сцепление на всяка страна и позволяват на автомобила да продължи напред, дори ако една или две от гумите са във въздуха. Предпазна кора под купето защитава трансмисията от остри скали, а 33-инчови гуми за всякакъв терен, монтирани на 18-инчови джанти, подсилват сцеплението на Overtrail върху трудни повърхности и способността му уверено да изкачва и слиза по скалисти склонове.

Преодоляване на водни препятствия

Здравият разум подсказва, че малцина собственици на луксозни всъдеходи на стойност над 115 000 долара биха рискували да наводнят автомобила си. Попадането на вода в двигателя може да причини сериозна механична повреда и да изпържи електрониката. Инженерите на Lexus обаче са предвидили, че някои офроуд ентусиасти може да се наложи да прекосят поток или да преминат през кална локва, затова са капсулирали хибридната батерия на LX 700h в херметизирана камера. В резултат на това дълбочината на газене на LX 700h е внушителните 70 см.

Комфорт на пътя

Обратно на асфалта, базираният на Land Cruiser тритонен LX 700h излъчва тихо самочувствие. С изключение на кратките периоди, когато се задвижва само от електричество, богатият на въртящ момент V6 двигател с двоен турбокомпресор издава плътен, но приглушен звук. Здравата конструкция с рама, типична за пикапите, носи усещане за гранитна стабилност на магистралата, а адаптивните амортисьори непрекъснато регулират твърдостта на окачването на всяко колело в реално време за оптимален баланс между комфорт и управляемост, достоен за флагман. Спирането е леко нелинейно – с по-слабо забавяне при първоначално натискане на педала, но по-ефективно при по-силен натиск. Електрически усиленото управление е прецизно и с добре премерена тежест. Като се има предвид, че LX 700h е висок и тежък автомобил, проектиран да бъде неразрушим на тежки офроуд терени, той успява да бъде луксозно и релаксиращо място за ежедневно шофиране.

Заключение

Сред десетките всъдеходи, които привличат публиката с идеята за приключения далеч от цивилизацията, и още повече тези, които обещават да глезят пътниците си с простор и лукс, някога запазени за големите седани, Lexus LX се откроява като продукт, който успешно предоставя и двете. Със солидната си основа от Land Cruiser, LX 700h модел 2025 г. се основава на заслужената репутация на марката за качество и издръжливост, като добавя хибриден модел за купувачи, които искат да намалят въглеродния си отпечатък, и нова версия Overtrail, която категорично подчертава офроуд възможностите на всъдехода.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации