Lexus NX Hybrid: Впечатляваща икономичност и надеждност

Хибридните SUV автомобили бързо се превръщат в предпочитан избор за купувачите на нови превозни средства в САЩ поради няколко причини. С очакванията цените на горивата да продължат да се покачват през 2025 г., все повече потребители обмислят тези по-ефективни варианти. Макар чисто електрическите автомобили да предлагат най-добрата надеждност и икономия, техните постоянно растящи цени ги превръщат в нишов продукт за по-заможни клиенти, което води до спад в търсенето. В същото време хибридите стават все по-достъпни, тъй като производителите прилагат своите технологии за електрическо задвижване и в стандартните хибридни модели, постигайки по-добра ефективност на производството.

Икономичен разход на гориво

Моделът NX 350h постига впечатляващо нисък разход на гориво според данните на американската Агенция за опазване на околната среда (EPA). Премиум SUV моделът има разход от около 5,7 л/100 км в града, 6,4 л/100 км на магистрала и средно 6,0 л/100 км. С едно зареждане на 55-литровия резервоар и с помощта на литиево-йонна батерия с капацитет 0,9 кВтч, автомобилът може да измине близо 900 км. Според изчисленията на агенцията, собствениците могат да спестят до 750 долара от гориво за период от пет години спрямо средните разходи в САЩ.

Очакваните годишни разходи за гориво възлизат на 1550 долара, като изминаването на 40 км струва около 2,60 долара. Пълненето на резервоара би струвало приблизително 59 долара по цени в САЩ.

Надеждно задвижване от Toyota

Lexus NX Hybrid се позиционира като един от най-балансираните хибридни SUV автомобили в ценовия клас до 50 000 долара. Моделът получава обща оценка 82 от 100 от J.D. Power, включително 80/100 за качество и надеждност и 79/100 за усещане зад волана. Силните страни на автомобила включват качествената изработка на интериора, ниския разход на гориво и динамичния външен дизайн. Като недостатъци се посочват електронните дръжки на вратите, ограничената видимост и неудобният скоростен лост.

Конкурентна цена и богато оборудване

В САЩ Lexus предлага NX 350h в три нива на оборудване, като базовата версия с предно предаване започва от 44 175 долара без таксите за доставка. Стандартното оборудване включва двузонов климатроник, тапицерия от синтетична кожа NuLuxe и електрически регулируеми предни седалки с подгряване. Инфоразвлекателната система с 9,8-инчов сензорен екран разполага с облачна навигация, безжична поддръжка на Apple CarPlay и Android Auto, както и премиум аудио система с 10 високоговорителя.

Допълнителните опции включват пакет за студено време на цена от 250 долара, който добавя бързодействащ отоплител за купето и подгряване на волана. Електрическият панорамен покрив струва 1100 долара, безжичното зарядно за смартфон е 75 долара, а тегличът се предлага за 160 долара, но изисква и допълнителен монтаж на стойност 400 долара.

Нивото на оборудване Luxury е позиционирано близо до върха в гамата на 350h с начална цена от 50 240 щатски долара преди таксите за доставка. То добавя амбиентно осветление, тапицерия от перфорирана кожа с ромбовидни шевове, допълнителни настройки за лумбалната опора на водача, декоративни елементи от черно дърво с отворени пори, осветление на вратите, подобрена инфоразвлекателна система и проекционен дисплей. Това е и единственото ниво, което предлага достъп до опционални екстри като електрически сгъваеми задни седалки с подгряване (1030 долара), панорамен стъклен покрив (500 долара) и усъвършенствана система за паркиране с дистанционно управление (480 долара).

Новата версия F-Sport Handling с предно задвижване стартира от 52 650 долара. Тя е сравнима с Luxury, но добавя визуални и технически подобрения по окачването за по-спортно усещане. За всички нива на оборудване се предлага и задвижване на четирите колела срещу допълнително заплащане. Lexus предлага и множество аксесоари за интериора и екстериора. Стандартните цветове за гамата включват Nori Green Pearl, Atomic Silver, черен Caviar, Grecian Water Blue и Redline. Специалният цвят Copper Crest струва 595 долара, а Eminent White Pearl или Cloudburst Gray се предлагат срещу 500 долара. Цветовете за интериора са черен, Rioja Red, Palomino и Macadamia.

Добър баланс между динамика и ефективност

Задвижването на Lexus NX 350h комбинира 2.5-литров четирицилиндров двигател с два електромотора, които черпят енергия от батерия с капацитет 0.9 кВч. Общата системна мощност е 240 к.с., постигани при 6000 об/мин. От Lexus не обявяват комбиниран въртящ момент, но посочват, че двигателят с вътрешно горене генерира 221 Нм. Трансмисията е eCVT, а задвижването е на четирите колела. Според официалните данни автомобилът ускорява от 0 до 100 км/ч за около 7.4 секунди, а максималната му скорост е ограничена до 180 км/ч. Капацитетът на теглене достига 907 кг.

Впечатляващо ниски разходи за притежание

Въпреки предимствата си, моделът не се представя толкова добре по отношение на обезценяването с времето.

Реални разходи за поддръжка и експлоатация

Благодарение на задвижването от Toyota, Lexus NX 350h се отличава с впечатляващо ниски разходи за притежание. Това го превръща в отличен избор за ежедневен автомобил в дългосрочен план за тези, които търсят лукс и финес без високи разходи за поддръжка.

Според анализ на Edmunds, за период от пет години и пробег от около 97 000 км разходите възлизат на 7178 долара за поддръжка, 956 долара за ремонти и 7420 долара за гориво. Макар обезценяването да достига сравнително високите 18 480 долара, тази стойност е значително по-ниска в сравнение с основните конкуренти в сегмента.

Данните от CarEdge потвърждават тази тенденция, като изчисляват общите разходи за петгодишна собственост на 52 426 долара. В тази сума влизат 21 650 долара за обезценяване, 5925 долара за гориво и 2497 долара за поддръжка.

От iSeeCars също предоставят оценка за обезценяването на NX 350h. Според тяхната публикация, автомобилът губи 18 471 долара, или 40,7% от първоначалната си стойност, в рамките на първите пет години. За сравнение, средната загуба на стойност при премиум компактните SUV модели е 55,8%.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации