Lexus през 2026 г.: Нов ES, обновен IS и финал за LS

За моделната 2026 г. Lexus обновява своята гама от леки автомобили с комбинация от изцяло нови модели, фейслифти и лимитирани серии, които обхващат всичко – от базовия седан до флагманския модел на марката. Компанията се фокусира върху по-агресивен дизайн, модерни технологии и подобрена динамика, като същевременно разширява гамата си от хибридни и изцяло електрически варианти. Един модел вече е спрян от производство, а друг е напът да го последва.

Lexus ES модел 2026 г.

Изцяло новият ES за 2026 г. е изграден върху единна архитектура, която служи за основа както на хибридните, така и на изцяло електрическите модели. Седанът е пораснал във всички измерения, с междуосие от 295 см (увеличение с близо 8 см) и обща дължина, достигаща 514 см, като широчината и височината също са увеличени. Задното окачване вече е многозвенно, което подобрява возията и управляемостта.

Хибридният ES350h съчетава 2,5-литров четирицилиндров двигател с електромотори и се предлага стандартно с предно предаване и опционално със задвижване на четирите колела. Планирани са и два изцяло електрически варианта: ES350e, който ще предлага 220 к.с. с прогнозен пробег от около 480 км, и ES500e, който ще използва два електромотора за задвижване на четирите колела, мощност от 339 к.с. и пробег от приблизително 385 км.

Външният дизайн на ES за 2026 г. черпи вдъхновение от концептуалния електрически модел на Lexus LF-ZC, с елегантна радиаторна решетка за хибридите, динамични линии по каросерията и обновени двойни L-образни дневни светлини. Задната част се отличава с нови L-Signature стопове, а всички модели ES ще се предлагат с нов за марката цвят на екстериора, наречен Wavelength.

В интериора ES предлага по-висока позиция на седене за по-лесно влизане и излизане, по-тънки седалки и декоративни елементи, както и по-ниско разположени рамки на прозорците за усещане за повече простор. За първи път в Северна Америка пакетът Executive ще бъде наличен за ES350e FWD Luxury, като добавя накланящи се задни седалки с подложка за крака от страната на пътника, масажиращи външни задни седалки, както и отопление и вентилация на задните седалки.

Други нововъведения включват декоративни елементи от бамбук и тапицерия от синтетична кожа, 12,3-инчов дисплей за водача, 14-инчов сензорен екран с безжични Apple CarPlay и Android Auto, както и подобрен гласов асистент.

Lexus IS модел 2026 г.

За 2026 г. гамата на обновения IS е оптимизирана, като седанът вече се предлага само във версия IS350 с две нива на оборудване – F Sport Design и F Sport. Версиите IS300 и V8 моделът IS500 са спрени от производство, което стеснява гамата до един-единствен, спортно ориентиран модел.

Обновеният екстериор се отличава с преработена предна броня, нов заден спойлер F Sport и модернизирани 19-инчови олекотени алуминиеви джанти и за двете нива на оборудване. Нов цвят на екстериора, наречен Wind, придава модерен облик.

В интериора IS получава 12,3-инчово приборно табло и по-голям 12,3-инчов сензорен екран, които заменят предишните аналогови уреди и по-малки дисплеи. Новите детайли в купето включват декоративни елементи от обработен бамбук на централната конзола и около бутона за стартиране, както и нов смел цвят Radiant Red.

Динамиката е подобрена чрез усъвършенствани системи за електрическо сервоуправление и окачване, а безопасността е повишена с пакета Lexus Safety System+ 3.0, който предлага автоматични дълги светлини, система за аварийно спиране, адаптивен круиз контрол, поддържане на лентата и разпознаване на пътни знаци.

Lexus LC модел 2026 г.

Гамата на LC се сдобива с нова лимитирана серия Inspiration Series както за вариантите купе, така и за кабриолет, внасяйки свеж стил и ексклузивни характеристики във флагманския GT автомобил на марката. Серията LC500 Coupe Inspiration ще бъде ограничена до едва 200 бройки за Северна Америка и въвежда нов цвят в палитрата: Smoke Matte Gray.

Специалното издание се отличава с покрив от въглеродни влакна, 21-инчови ковани алуминиеви джанти в цвят Matte Black и множество екстериорни акценти в черно, включително радиаторната решетка, рамките на светлините, праговете и огледалата. В интериора спортните седалки, изпълнени в бяло и черно, добавят контраст и изтънченост. Подобрения, фокусирани върху динамиката, като аеродинамични елементи на предната броня, заден спойлер от въглеродни влакна, активно управление на задните колела и червени спирачни апарати, подобряват както визията, така и усещането зад волана.

Версията Convertible Inspiration Series, лимитирана до 350 бройки за Северна Америка, носи свой собствен отличителен стил. Тя се предлага в нов цвят на екстериора, наречен Wind, съчетан с кафяв и сребърен мек покрив за изискана визия. Подобно на купето, кабриолетът е с 21-инчови ковани алуминиеви джанти, но добавя заден диференциал с ограничено приплъзване и заден амортисьор за по-добър баланс при управление.

И двата модела от серията Inspiration споделят набор от стандартни луксозни и технологични функции. Те включват отопляем волан, head-up дисплей, премиум аудиосистема Mark Levinson с 13 високоговорителя, специални прагове на вратите и черни екстериорни детайли, които обединяват ексклузивния облик на колекцията. И двата модела получават и табелка със сериен номер на централната конзола.

Lexus LS модел 2026 г.

За последната си моделна година гамата на LS се свежда до един-единствен вариант в ограничено производство: LS500 AWD Heritage Edition. Само 250 бройки ще бъдат предложени в САЩ, като всяка от тях е проектирана като почит към оригиналния флагман, който спомогна за стартирането на марката Lexus. Моделът с единствено ниво на оборудване изпраща дългогодишния луксозен седан, като задвижването продължава да идва от V6 двигателя с два турбокомпресора на LS500, но всички екземпляри вече разполагат стандартно със задвижване на четирите колела с централен диференциал Torsen с ограничено приплъзване за подобрено сцепление и стабилност в завои.

Версията Heritage Edition се отличава с ексклузивен стил и материали. За първи път в историята на Lexus се използва цвят на боята, наречен Ninety Noir, който е акцентиран с тъмни лайстни и декорации. Автомобилът е с 20-инчови алуминиеви джанти с 20 спици в цвят Dark Gray Metallic, които имат вградена технология за намаляване на шума. В интериора е използвана кожена тапицерия в цвят Rioja Red – също за първи път в LS – допълнена от дървени декорации с лазерно гравирани шарки, бродирани подглавници и емблеми „LS Heritage Edition“ на конзолата.

Панорамен стъклен покрив и система за панорамен обзор са стандартни, завършвайки пакет, който отбелязва наследството на LS.

Спирането на Lexus RC

Lexus спря от производство купетата RC и RC F след моделната 2025 година, слагайки край на компактните си двуврати модели. RC дебютира през 2015 г. като купе със задно предаване, комбиниращо елементи от седаните IS и GS. Първоначално се предлагаше с V6 двигател, а по-късно беше добавен и четирицилиндров турбо двигател. Версията RC F с V8 двигател предлагаше сериозна динамика чрез специални издания като Track и Fuji Speedway.

Фейслифт през 2019 г. донесе обновен стил и технологии, но RC остана нишов модел в гамата на Lexus. И двете купета бяха стилни и добре изработени, като RC F се отличаваше със своя изтънчен, но характерен V8 двигател. Въпреки това, с течение на времето гамата остаря, а привлекателността ѝ се основаваше повече на майсторството на изработката и характера, отколкото на върхови динамични характеристики.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации