Lexus RX Hybrid за 2026 г.: Комфорт и ефективност преди всичко

Някои шофьори предпочитат спокойно и комфортно пътуване пред динамичното изживяване. Lexus RX Hybrid е насочен именно към тях, като поставя тези качества и стилния си външен вид на първо място. Компактният луксозен SUV на Lexus разполага с три икономични хибридни системи, които помагат за намаляване на разхода на гориво. Това важи особено за плъгин хибридния модел, който вече се предлага на по-достъпна цена.

Независимо от избраната версия, всеки RX предлага изключително комфортна возия и спокойна атмосфера в купето. Моделът разполага само с два реда седалки, а седящите отпред имат лесен достъп до удобна за ползване инфоразвлекателна система. Въпреки че хибридният RX се усеща по-умерен в сравнение с конкуренти като BMW X3 или Porsche Macan, той може да придобие по-спортен вид с опционалните пакети F Sport.

За тези, които харесват елегантния дизайн и луксозния интериор, но търсят по-ниска цена, съществува и стандартният Lexus RX. Неговата начална цена е 51 175 долара и разчита на четирицилиндров турбо двигател с мощност 275 к.с.

Какво е новото за 2026 г.?

За моделната 2026 г. гамата на RX Hybrid не получава значителни визуални или механични промени, но има няколко важни актуализации. Плъгин хибридът остава най-скъпият вариант, но новото ниво на оборудване Premium значително намалява началната му цена. Със своите 66 680 долара, тя е с близо 6000 долара по-ниска от миналогодишната. Освен това, версиите F Sport Handling и F Sport Performance вече могат да се комбинират с пакета Appearance, който включва черни 21-инчови джанти, черни екстериорни елементи и оранжеви спирачни апарати.

Разход на гориво и реални показатели

Според официалните данни на Агенцията за опазване на околната среда (EPA) в САЩ, най-икономичният модел е RX350h, с разход от 6,4 л/100 км в града и 6,9 л/100 км извънградско. За по-мощния RX500h стойностите са съответно 8,7 л/100 км и 8,4 л/100 км. Plug-in хибридният RX450h+ е оценен на 6,5 л/100 км в града и 7,1 л/100 км на магистрала.

При тестове на магистрала със скорост от 120 км/ч, версията RX500h F Sport Performance постигна разход от 8,4 л/100 км, което напълно съответства на официалните данни. В същите условия RX450h+ показа разход от 7,8 л/100 км. При тестовете този модел успя да измине около 48 км в изцяло електрически режим на магистрала, преди батерията да се изтощи.

За сравнение, резултатът на plug-in хибридния RX е почти идентичен с този на конкуренти като plug-in версиите на Volvo XC60 (7,8 л/100 км) и Lincoln Corsair (7,6 л/100 км).

Интериор, комфорт и багажно пространство

Интериорният дизайн на RX Hybrid е модерен и привлекателен. Включва елементи като текстурирани текстилни панели на вратите, амбиентно осветление и декорации от дърво с отворени пори при моделите RX350h. Версията RX500h F Sport Performance се отличава с предни седалки с по-изразена странична опора, черни интериорни акценти, пера за смяна на предавките на волана и алуминиеви педали.

Всички хибридни модели на RX се предлагат с два реда седалки и пет места, като осигуряват достатъчно пространство както за предните, така и за задните пътници. За клиенти, които се нуждаят от трети ред седалки, Lexus предлага по-големия модел TX Hybrid.

Багажното пространство също е с щедри размери. При тестове в него са побрани 11 стандартни куфара за ръчен багаж зад втория ред седалки. При сгънати задни седалки обемът нараства до 25 такива куфара.

Инфоразвлекателна система и свързаност

Подобно на по-малкия SUV модел NX, инфоразвлекателният дисплей на RX е леко насочен към водача и използва най-новия софтуерен интерфейс на Lexus. Стандартно се предлага 9,8-инчов екран, а като опция е наличен и по-голям, 14-инчов. Безжичното зарядно за телефон е част от стандартното оборудване, а свързаността включва Bluetooth, както и безжични Apple CarPlay и Android Auto. Като опции се предлагат навигационна система, head-up дисплей и аудиосистема Mark Levinson с 21 високоговорителя, докато стандартната разполага с 12.

Безопасност и асистенти за шофиране

Lexus оборудва новите си автомобили с множество стандартни системи за подпомагане на водача и RX Hybrid не прави изключение. Стандартното оборудване включва система за автоматично аварийно спиране с разпознаване на пешеходци и велосипедисти, асистент за следене на мъртвата зона, система за поддържане на лентата и адаптивен круиз контрол с функция за центриране в лентата.

Гаранция и поддръжка

Основната гаранция на Lexus е сравнима с тази на повечето конкуренти в сегмента. Гаранцията на задвижващата система обаче надминава много от тях, а хибридните компоненти получават още по-дълго покритие.

Безплатното планово обслужване обаче е с продължителност само една година, докато конкуренти като BMW X3 и Volvo XC60 предлагат по-дълги периоди.

  • Ограничена гаранция: четири години или 80 000 км
  • Гаранция на задвижването: шест години или 112 000 км
  • Безплатно обслужване: една година или 16 000 км

Lexus RX450h+ Luxury AWD (модел 2024 г.)

Тип на автомобила: 5-местен, 4-врат комби с предно разположен двигател, преден и заден електромотор, задвижване на всички колела

ЦЕНА
Базова/Тествана версия: $70 580 / $77 005

ЗАДВИЖВАНЕ
2,5-литров, 4-цилиндров редови двигател по цикъл на Аткинсън с DOHC и 16 клапана, 180 к.с., 228 Нм; + 3 AC електромотора, преден: 179 к.с., 270 Нм, заден: 53 к.с., 121 Нм (комбинирана мощност: 304 к.с.; литиево-йонна батерия с капацитет 18,1 кВч; бордово зарядно устройство 6,6 кВ)
Трансмисия: автоматична безстепенна (CVT)

ШАСИ
Окачване, предно/задно: McPherson/многоточково
Спирачки, предни/задни: 340 мм вентилирани дискове/340 мм вентилирани дискове
Гуми: Bridgestone Alenza Sport A/S, 235/50R-21 101V M+S

РАЗМЕРИ
Междуосие: 285 см
Дължина: 489 см
Широчина: 192 см
Височина: 171 см
Обем за пътници, отпред/отзад: 1472 / 1274 литра
Товарен обем, зад предни/задни седалки: 1302 / 850 литра
Собствено тегло: 2207 кг

РЕЗУЛТАТИ ОТ ТЕСТОВЕ
Ускорение (0–97 км/ч): 6,0 сек
1/4-миля: 14,6 сек при 153 км/ч
Ускорение (0–161 км/ч): 16,3 сек
Ускорение (0–193 км/ч): 29,1 сек
Ускорение при летящ старт (8–97 км/ч): 6,3 сек
Еластичност (48–80 км/ч): 2,9 сек
Еластичност (80–113 км/ч): 4,1 сек
Максимална скорост (заявена от производителя): 200 км/ч
Спирачен път (113–0 км/ч): 54 м
Странично ускорение (писта с диаметър 91 м): 0,83 g

РАЗХОД НА ГОРИВО И ПРОБЕГ
Измерен разход: 8,7 л/100 км (еквивалент)
Магистрален разход при 120 км/ч, EV/Хибриден режим: 3,7 л/100 км (екв.) / 7,8 л/100 км
Магистрален пробег при 120 км/ч, EV/Хибриден режим: 45 / 692 км

РАЗХОД НА ГОРИВО (ПО EPA)
Комбиниран/Градски/Извънградски: 6,7 / 6,5 / 7,1 л/100 км
Комбиниран (бензин + ток): 2,8 л/100 км (еквивалент)
Пробег на ток: 60 км

Lexus RX500h F Sport Performance (модел 2023 г.)

Тип на автомобила: 5-местен, 4-врат комби с предно разположен двигател, преден и заден електромотор, задвижване на всички колела

ЦЕНА
Базова/Тествана версия: $64 145 / $75 065

ЗАДВИЖВАНЕ
2,4-литров, 4-цилиндров редови двигател с турбокомпресор, интеркулер, DOHC и 16 клапана, 271 к.с., 460 Нм; + 2 AC електромотора (комбинирана мощност: 366 к.с., 550 Нм; никел-метал хидридна батерия)
Трансмисии, предна/задна: 6-степенна автоматична/директно предаване

ШАСИ
Окачване, предно/задно: McPherson/многоточково
Спирачки, предни/задни: 399 мм вентилирани дискове/340 мм вентилирани дискове
Гуми: Bridgestone Alenza Sport A/S, 235/50R-21 101V M+S

РАЗМЕРИ
Междуосие: 285 см
Дължина: 489 см
Широчина: 192 см
Височина: 171 см
Обем за пътници, отпред/отзад: 1472 / 1274 литра
Товарен обем, зад предни/задни седалки: 1302 / 850 литра
Собствено тегло: 2174 кг

РЕЗУЛТАТИ ОТ ТЕСТОВЕ
Ускорение (0–97 км/ч): 5,5 сек
1/4-миля: 14,2 сек при 156 км/ч
Ускорение (0–161 км/ч): 15,0 сек
Ускорение (0–193 км/ч): 23,8 сек
Ускорение при летящ старт (8–97 км/ч): 6,0 сек
Еластичност (48–80 км/ч): 2,7 сек
Еластичност (80–113 км/ч): 3,7 сек
Максимална скорост (заявена от производителя): 209 км/ч
Спирачен път (113–0 км/ч): 59 м
Странично ускорение (писта с диаметър 91 м): 0,80 g

РАЗХОД НА ГОРИВО
Измерен разход: 10,2 л/100 км
Магистрален разход при 120 км/ч: 8,4 л/100 км
Магистрален пробег при 120 км/ч: 772 км

РАЗХОД НА ГОРИВО (ПО EPA)
Комбиниран/Градски/Извънградски: 8,7 / 8,7 / 8,4 л/100 км

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации