Lexus RZ 600e F Sport Performance: Повече мощност и агресивен дизайн, но само за Япония

Lexus представи ново върхово ниво на оборудване за електрическия си SUV модел RZ. Новият RZ 600e F Sport Performance дебютира на японския пазар, като комбинира агресивни аеродинамични елементи, подобрения по шасито и сериозно увеличение на мощността.

Външният вид на RZ 600e F Sport Performance използва карбоновия аеродинамичен пакет от лимитираната серия RZ 450e F Sport, представена през 2024 г. Дизайнът е вдъхновен от концептуалния модел RZ Sport Concept от 2023 г.

Пакетът включва преден капак с вентилационни отвори, преден сплитер, по-широки калници с интегрирани аеродинамични елементи, преработени странични прагове, изразен заден дифузьор и задно крило от две части. Тези елементи придават по-впечатляваща визия и осигуряват реална притискаща сила.

Специалната версия ще се предлага в два цвята – Neutrino Gray и Hakugin II, като и двата са комбинирани с черна основа и акценти от видим карбон и сини детайли. Автомобилът е оборудван с 21-инчови матово черни алуминиеви джанти Enkei, зад които се виждат по-големи 20-инчови спирачни дискове с шестбутални алуминиеви моноблок апарати отпред.

Инженерите на Lexus са снижили окачването с 20 мм в сравнение с RZ 550e F Sport, който служи за основа на новата версия.

Най-бързият RZ досега

По-важното е, че двата електрически мотора са преработени, за да осигурят комбинирана мощност от 420 к.с. (313 кВт), което превръща 600e в най-мощния RZ до момента. С това той вече надминава по мощност своите технологични близнаци Toyota bZ4X и Subaru Solterra, въпреки че споделят една и съща архитектура.

Благодарение на допълнителната мощност, RZ 600e F Sport Performance ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,4 секунди. Моделът използва познатата батерия с капацитет 77 кВтч, която осигурява пробег до 525 км с едно зареждане.

В интериора се откроява воланът тип „yoke“, свързан със системата за електронно управление (steer-by-wire) на Lexus. Тя е съчетана с функция, която марката нарича „Interactive Manual Drive“ за по-ангажиращо усещане при шофиране. Интериорът разполага и със сини акценти на приборното табло и спортни седалки, тапицирани с Ultrasuede, които са част от пакета F Sport Performance.

Продажбите на RZ 600e F Sport Performance в Япония ще стартират на 2 март 2026 г. Цената е определена на 12 165 000 йени (равняващи се на около 78 100 долара по настоящите курсове) за версията в цвят Black с Neutrino Gray и 12 440 000 йени (около 79 900 долара) за по-отличителната комбинация Black и Hakugin II.

Интересно е, че докато Lexus ограничи производството на RZ 450e F Sport Performance от 2024 г. до едва 100 бройки, за новия 600e няма да има такъв лимит. Към момента няма информация за евентуалното предлагане на модела на други пазари.

Обновления за останалата част от гамата

Освен RZ 600e F Sport Performance, Lexus представи обновления и за останалата част от гамата, включително RZ 350e Version L, RZ 500e Version L и RZ 550e F Sport.

Всички модели се възползват от увеличена мощност и подобрена ефективност, както и от преработена система за зареждане. Пробегът вече варира от 579 до 733 км в зависимост от конфигурацията. Както и преди, Lexus RZ се предлага във варианти с един или два електромотора, като капацитетът на батериите от 75 кВтч или 77 кВтч е пренесен от предишния модел.

Нивото на оборудване F Sport остава визуално отличимо, характеризирайки се със спортни дизайнерски елементи и същия волан тип „yoke“, свързан със системата за електронно управление.

Цените на обновения електрически SUV започват от 7 900 000 йени (около 52 000 долара) за RZ 350e Version L с предно задвижване и достигат до 9 500 000 йени (около 63 000 долара) за RZ 550e F Sport със задвижване на четирите колела. Клиентите могат да изберат и пакет „Performance Upgrade Boost + Interactive Manual Drive“ на цена от 220 000 йени (около 1 500 долара), който увеличава максималната мощност и добавя симулирано ръчно управление.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации