Lexus сериозно обмисля да замени флагмана LS с този необичаен шестколесен миниван

Въпреки че новият модел на Lexus все още е представен като концепция, Акио Тойода заяви, че „всички се отнасят сериозно към него“ и обеща, че проектът „определено ще се превърне в реалност“. Новата концепция LS представлява напълно нов поглед към флагмана на Lexus, претворен в каросерия на миниван с шест колела, изцяло електрическо задвижване и просторен триредов интериор.

Само преди няколко седмици Lexus обяви края на своя дългогодишен седан LS. Оказва се обаче, че новините за неговата „смърт“ са били силно преувеличени. Марката възражда името, но не с поредния представителен седан, а с нещо далеч по-необичайно – шестколесен електрически миниван с три реда седалки и подчертано експериментален дух.

Шест колела и силна заявка

Най-изненадващото е, че компанията планира да развие тази концепция до сериен автомобил, макар че преди това да стане реалност, предстои сериозна работа по развойната дейност. Официалният тийзър, озаглавен „Открий“, загатва за нова ера за Lexus. Той показва профила на концепцията LS, която има големи предни колела и два по-малки чифта в задната част.

Концептуалният модел възприема силует на еднообемен миниван с минимални надвеси и голямо междуосие. Като цяло изглежда по-голям от модела LM, който е базиран на Toyota Alphard/Vellfire. Освен необичайното разположение на колелата, други акценти в дизайна са вертикалните LED фарове и стопове, които се простират встрани, както и осветената перка на покрива. Широка плъзгаща се врата разкрива просторен салон с меко осветление и шестместна конфигурация в три реда.

Не просто концептуален модел

Въпреки че идеята за шестколесен миниван звучи твърде смело за серийно производство, председателят Акио Тойода настоява, че това е повече от дизайнерско упражнение. В свое съобщение отпреди две години той е предизвикал екипа да преоткрие флагмана на Lexus. Той е заявил, че ако LS бъде разглеждан като изцяло електрически автомобил с шофьор, той би се превърнал в нов стълб за марката с пакет, за който никой досега не се е сещал. Тойода е подчертал, че мотото на Lexus е да не копира никого другиго.

От луксозен седан към луксозно пространство

Първоначално името LS е било замислено като съкращение от „Luxury Sedan“ (Луксозен седан), но сега Тойода го превежда като „Luxury Space“ (Луксозно пространство), отваряйки вратата за изцяло електрическа триредова интерпретация. Целта е да се създаде преживяване за пътниците с шофьор, което да предлага усещане за простор дори с шестима души на борда.

На въпрос дали концепцията ще достигне до производство, Тойода първоначално е отговорил сдържано, че все още не е сигурен дали екипът може да се справи. По-късно обаче е добавил, че макар пътят да е дълъг, всички се отнасят сериозно към проекта и е убеден, че той ще се осъществи. Настоящите предизвикателства пред екипа са постигането на характерната за Lexus тишина и комфорт на возене, като същевременно автомобилът бъде практичен за пътя. На въпрос дали шестте колела означават задвижване 6х6, ръководителят на дизайна на Toyota е отговорил лаконично: „Може би“.

Тойода също така иска марката „за известно време да разруши“ идеята за предната решетка тип „вретено“, заявявайки, че тя „няма потенциал за развитие“. Сега дизайнерите проучват начини да „интегрират вретеното в цялата каросерия“, което сигнализира за нова дизайнерска философия на марката.

Концепцията Lexus LS ще бъде напълно представена на автомобилното изложение Japan Mobility Show 2025. Остава несигурно дали екипът може да я превърне в жизнеспособен заместник на застаряващия седан LS, чието производство се очаква да приключи следващата година. Въпреки това, дори Lexus да успее да вдъхне живот на шестколесната концепция, нейните реални перспективи ще варират в зависимост от региона. Луксозните миниванове имат силни позиции на азиатските пазари, но в Северна Америка ситуацията е различна. Остава и въпросът къде тази нова концепция позиционира съществуващия премиум миниван на Lexus – LM, който вече обслужва подобна клиентела.

Интересен факт е, че единственото друго шестколесно превозно средство, което Toyota е създавала, е Lunar Cruiser, проектиран за движение по Луната. Самият Тойода веднъж се пошегува, че започва да си мисли, че може би иска да го кара и на Земята.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации