Резултатът е най-просторният средноразмерен кросоувър в гамата на Lexus и същевременно един забележително луксозен модел. Стандартно се предлага хибридно задвижване с мощност 366 к.с. и система за задвижване на четирите колела. Наличен е и plug-in хибриден вариант, наречен TX550h+, който разполага с 404 к.с. и предлага изцяло електрически пробег от близо 50 км. В трите реда на TX Hybrid има място за по двама пътници, но най-задният ред е подходящ предимно за деца, тъй като седалките са разположени много ниско до пода. Въпреки това, интериорът на TX е елегантен и богато оборудван с технологии и удобства, включително голям 14-инчов сензорен екран на инфоразвлекателната система, дигитално приборно табло, самостоятелни седалки на втория ред, отопляеми и вентилирани предни седалки и безжично зарядно за смартфон. Поведението на пътя е приятно, макар че возията може да се усети малко по-твърда. За разлика от своите събратя GX и LX, TX не разполага със специализирано оборудване за офроуд. Вместо това, той се конкурира с други луксозни SUV модели, ориентирани към шофиране по асфалт, като Acura MDX, Audi Q7 и Volvo XC90.
Какво е новото за 2025 г.?
Lexus TX Hybrid влиза във втората си година на пазара без никакви промени по оборудването или предлаганите пакети.
Цени и версии
Цените за Lexus TX Hybrid модел 2025 г. в САЩ започват от 70 010 долара и достигат до 78 560 долара в зависимост от нивото на оборудване и опциите. Основните версии са TX500h F Sport Premium, TX500h F Sport Luxury и TX550h+ Luxury. Препоръчителният избор е TX550h F Sport Performance Luxury, тъй като добавя желани луксозни елементи като кожена тапицерия, предни седалки с осемпосочно електрическо регулиране, отопляем волан и отопляеми и вентилирани седалки на втория ред.
Двигател, трансмисия и динамика
Базовият хибриден модел е TX500h F Sport Performance, задвижван от хибридна система, която комбинира 2.4-литров четирицилиндров турбо двигател и два електромотора за обща мощност от 366 к.с. Стандартно се предлагат шестстепенна автоматична трансмисия и задвижване на четирите колела. Версията TX550h+ предлага plug-in хибридно задвижване, което използва 3.5-литров V6 двигател и два електромотора за генериране на 404 к.с. Този модел е оборудван с безстепенна автоматична трансмисия (CVT) вместо с конвенционалната шестстепенна. TX Hybrid демонстрира компетентно управление, дори по пътища с много завои. Въпреки това, по неравни настилки хибридните модели предлагат по-малко комфортна возия. Plug-in хибридът TX550h+ може да стане и малко по-шумен при рязко ускорение. За максимален комфорт по-добър избор е нехибридният TX350, който има по-меки настройки на окачването.
Ускорение и динамични показатели
При тестове, TX500h F Sport Performance ускорява от 0 до 97 км/ч (60 мили в час) за 5.7 секунди, докато TX550h+ постига същото ускорение за 5.2 секунди.
Капацитет на теглене
Всички хибридни модели на TX предлагат солиден капацитет на теглене от около 2270 кг. За целта е необходим теглич, който може да бъде добавен като аксесоар от дилъра.
Пробег, зареждане и батерия
Lexus все още не е публикувал пълната информация за plug-in хибридния модел TX550h+, но се знае, че батерията му трябва да осигури достатъчно капацитет за изцяло електрически пробег от около 53 км, преди да се наложи презареждане. Повече подробности за размера на батерията, времето за зареждане и официалния пробег се очакват скоро.
Разход на гориво
Според официалните данни на EPA, хибридният TX500h има разход от около 8.7 л/100 км в града и 8.4 л/100 км извънградско. При реален тест на магистрала със скорост от 120 км/ч, моделът TX500h F Sport Performance със задвижване на четирите колела е постигнал разход от 9.0 л/100 км. За plug-in хибрида TX550h+ прогнозните стойности са около 8.4 л/100 км в града и 8.1 л/100 км извънградско.
Интериор, комфорт и багажно пространство
Всички хибридни модели на TX могат да поберат до шестима пътници в трите си реда, като самостоятелните седалки на втория ред осигуряват както повече комфорт, така и удобен проход към третия ред. Налични са множество отделения за съхранение, както и голям брой портове за зареждане. TX Hybrid предлага богато стандартно оборудване, включително електрически регулируем волан, електрически регулируеми предни седалки с отопление и амбиентно осветление. Като опции се предлагат още по-луксозни елементи, като тапицерия от полуанилинова кожа, вентилирани седалки и отопляем волан.
Инфоразвлекателна система и свързаност
Голям 14-инчов дисплей на инфоразвлекателната система е стандартен за TX Hybrid. Той работи с най-новия софтуерен интерфейс на Lexus, който е бърз и интуитивен за използване. Безжичните Apple CarPlay и Android Auto са стандартни, както и вградената навигационна система и безжичното зарядно за смартфон. 12.3-инчовото дигитално приборно табло може да се конфигурира, за да показва разнообразна информация на водача, а опционалният head-up дисплей осигурява още един източник на данни. Предлага се и премиум аудиосистема Mark Levinson с 21 високоговорителя.
Безопасност и асистенти за водача
Всеки TX Hybrid е оборудван стандартно с пакет от системи за подпомагане на водача, който включва адаптивен круиз контрол, система за разпознаване на пешеходци, асистент за поддържане на лентата и други. Ключовите функции за безопасност включват стандартна система за автоматично аварийно спиране с разпознаване на пешеходци, стандартно предупреждение за напускане на лентата с асистент за поддържане и стандартен адаптивен круиз контрол с функция за центриране в лентата.
Гаранционното покритие за хибридните компоненти е по-дълго, но безплатната планова поддръжка е само за една година. За сравнение, конкуренти като BMW X5 и Volvo XC90 предлагат по-дълги периоди на безплатно обслужване.
Гаранция и поддръжка
Ограничена гаранция: 4 години или 80 000 км
Гаранция на задвижването: 6 години или 112 000 км
Гаранция на хибридните компоненти: 8 години или 160 000 км
Безплатна поддръжка: 1 година или 16 000 км
Технически характеристики
Lexus TX500h F Sport Performance Luxury AWD (модел 2024 г.)
Тип на автомобила: 6-местен, 4-врат комби с предно разположен двигател, преден и заден електромотор, задвижване на всички колела
Цена: Базова цена 72 650 долара / Тестван модел 77 159 долара
Задвижване: 2.4-литров редови 4-цилиндров двигател с турбокомпресор, интеркулер и DOHC конфигурация с 16 клапана, генериращ 271 к.с. и 460 Нм въртящ момент. Системата включва и два AC електромотора (85 к.с. и 292 Нм; 101 к.с. и 168 Нм). Комбинираната мощност е 366 к.с. и 550 Нм, захранвана от никел-метал хидридна батерия с капацитет 1.4 кВч.
Трансмисия: 6-степенна автоматична / директно задвижване
Шаси: Окачване отпред тип „Макферсън“, многоточково отзад. Вентилирани дискови спирачки отпред (400 мм) и отзад (338 мм). Гуми Continental CrossContact LX20 с размер 255/45R-22.
Размери: Междуосие 2949 мм, дължина 5169 мм, широчина 1991 мм, височина 1781 мм. Обем за пътници (предни/средни/задни седалки): 1699 / 1529 / 1104 литра. Товарен обем (зад предни/средни/задни седалки): 2747 / 1614 / 566 литра. Собствено тегло: 2322 кг.
Тестови резултати: Ускорение до 97 км/ч (60 мили/ч) за 5.7 секунди. Ускорение до 161 км/ч (100 мили/ч) за 16.2 секунди. Ускорение на 1/4-миля (402 м) за 14.5 секунди с терминална скорост 153 км/ч. Максимална скорост (електронно ограничена): 187 км/ч. Спирачен път от 113 км/ч (70 мили/ч): 53 метра. Странично ускорение в завой: 0.85 g.
Разход на гориво (измерен от C/D): Среден разход 10.2 л/100 км, извънградски (при 120 км/ч) 9.0 л/100 км. Пробег с едно зареждане при 120 км/ч: 708 км.
Разход на гориво (по EPA): Комбиниран 8.7 л/100 км, градски 8.7 л/100 км, извънградски 8.4 л/100 км.
Lexus TX550h+ (модел 2024 г.)
Тип на автомобила: 6-местен, 4-врат комби с предно разположен двигател, преден и заден електромотор, задвижване на всички колела
Цена: Базова цена 78 050 долара / Тестван модел 82 619 долара
Задвижване: 3.5-литров V6 двигател с DOHC конфигурация и 24 клапана, генериращ 259 к.с. и 335 Нм въртящ момент. Системата включва и три AC електромотора (179 к.с. и 270 Нм; 101 к.с. и 168 Нм). Комбинираната мощност е 404 к.с. Автомобилът е оборудван с литиево-йонна батерия с капацитет 13.1 кВч (приблизително) и бордово зарядно устройство с мощност 6.6 кВ.
Трансмисия: Безстепенна автоматична (CVT) отпред / директно задвижване отзад
Шаси: Окачване отпред тип „Макферсън“, многоточково отзад. Вентилирани дискови спирачки отпред (400 мм) и отзад (338 мм). Гуми Continental CrossContact LX20 с размер 255/45R-22.
Размери: Междуосие 2949 мм, дължина 5161 мм, широчина 1991 мм, височина 1781 мм. Обем за пътници (предни/средни/задни седалки): 1699 / 1529 / 1104 литра. Товарен обем (зад предни/средни/задни седалки): 2747 / 1614 / 566 литра. Собствено тегло: 2434 кг.
Тестови резултати: Ускорение до 97 км/ч (60 мили/ч) за 5.2 секунди. Ускорение до 161 км/ч (100 мили/ч) за 12.5 секунди. Ускорение на 1/4-миля (402 м) за 13.7 секунди с терминална скорост 167 км/ч. Максимална скорост (електронно ограничена): 182 км/ч. Спирачен път от 113 км/ч (70 мили/ч): 54 метра. Странично ускорение в завой: 0.82 g.
Разход на гориво (по EPA): Комбиниран 8.1 л/100 км, градски 8.4 л/100 км, извънградски 8.1 л/100 км. Комбиниран разход (бензин + ток): 76 MPGe (еквивалент на 3.1 л/100 км). Пробег само на ток: 53 км.
Последвайте ни в Google News